Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه حوزه‌های علمیه ــ همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن» 19 اسفندماه در قم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی‌مقدم، رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: زمان برگزاری همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن روز 19 اسفندماه تعیین شده است تا در این فرصت بتوانیم مقالات را جمع‌بندی و نهایی و آماده ارائه و نشر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این همایش در دو نوبت صبح و عصر از 8 تا 12 و از ساعت 14 تا 18 در سالن همایش‌های بین‌المللی غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار خواهد و بناست تا در افتتاحیه از یکی از مراجع معظم تقلید برای سخنرانی دعوت شود؛ همچنین مراسم اختتامیه هم با حضور یکی از شخصیت‌هایی که در این زمینه فعالیت علمی داشته است، برگزار می‌شود.

دبیر علمی همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن با بیان اینکه 5 پنل در دو نوبت همایش براساس محورهای همایش تشکیل همچنین مقالات برگزیده و منتخب در این پنل‌ها ارائه خواهند شد، اظهار کرد: علاقه‌مندان تا روز شنبه، 12 بهمن‌ماه، فرصت دارند تا مقالات خود را به صورت نهایی به دبیرخانه همایش به نشانی قم، خیابان معلم، بعد از سالن همایشات غدیر، پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن ارسال کنند و از این تاریخ به بعد سایت بسته خواهد شد.

وی تصریح کرد: نزدیک به 200 چکیده مقاله به همایش ارسال شده و از این تعداد، 120 مقاله به صورت نهایی به دبیرخانه واصل و ارزیابی آن‌ها در حال انجام است.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن گفت: محورهای اصلی این همایش در پنج موضوع مفاهیم، مبانی و اصول مقاومت اسلامی از منظر قرآن؛ الگوهای مقاومت در قرآن کریم؛ دستاوردهای مقاومت از منظر قرآن کریم؛ چالش‌های مقاومت از منظر قرآن کریم؛ گفتمان‌سازی مقاومت از منظر قرآن کریم است.

یوسفی‌مقدم با بیان اینکه این همایش با هدف تبیین مبانی اعتقادی، سیاسی، اخلاقی و اجتماعی مقاومت اسلامی، معرفی الگوهای قرآنی مقاومت، ارائه دستاوردها و بررسی چالش‌های مقاومت از منظر قرآن و تشریح روش‌های گفتمان‌سازی برای مقاومت برگزار می‌شود، اظهار کرد: بیش از ۲۰ مرکز و مؤسسه آموزشی و پژوهشی جهت همکاری در خصوص برگزاری این همایش اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری نزدیک به ده پیش نشست در مرود این همایش بیان کرد: این پیش‌‍نشست‌ها در شهرهای مختلف و با همکاری مراکز دانشگاهی و حوزوی برگزار و با استقبال خوبی از سوی دانش‌پژوهان، حوزویان و دانشگاهیان روبرو شد. آخرین پیش‌نشست نیز با همکاری خبرگزاری ایکنا برگزار شد.

یادآور می‌شود، پیش از این، مهلت ارسال چکیده مقالات و اصل مقالات به دبیرخانه همایش در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن به ترتیب تا اول دی‌ماه و اول بهمن‌ماه اعلام شده بود که به علت استقبال مخاطبان تا 12 بهمن تمدید شد.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا همایش مقاومت اسلامی یوسفی مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از نماز جمعه؛ راهپیمایی حمایت از وعده صادق برگزار می‌شود

در متن اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این ارتباط آمده است: «بسم الله الرحمن الرحیم. رژیمِ سفاک و درنده خویِ صهیونیستی، درمانده و گیج از سیلی محکم و مشتِ آهنین؛ درعمـلیـاتِ مـوفـق پهپادی ـ موشـکی «وعـدۀ صـادق» جمهوری اسلامی ایران درپی پاسخ به تجاوزاتِ نظامیِ مکرر و به تلافیِ خیرهِ سری‌هایِ اخیرِ این رژیمِ خبیث، ددمنش و مستأصل از رویارویی در «طـوفانٌ الاحــرار» روزِجهانیِ قدسِ امسال؛ همچنان ذلیلانه به دنبال فرافکنی و فرار از خفت و خواری و تبعاتِ جبران ناپذیر از این ضرباتِ کاری و شکست‌های مفتضحانۀ پی در پی در سطحِ منطقه و از گروه‌های مقاومت و جمهوری اسلامی ایران؛ زنان و کودکانِ بی‌گناه و بی‌پناه و مردمانِ غیرنظامی غزۀ این باریکۀ «عزّت و شرافت، مقاومت و ایستادگی» را زیر ضرباتِ خصمانۀ چکمه‌های خون آلود و حملاتِ ددمنشانه و وحشیانۀ خود؛ تحتِ سخت‌ترین ظلم‌ها و ستم‌های وصف ناپذیر قرار داده است.

نمازگزاران جمعه همچون ماه‌ها و هفته‌های گذشته با اعلام همبستگی بی‌قید و شرط با مردم مظلوم غزه، روز جمعه هفته جاری، پس از نماز جمعه با حضور گسترده خود ضمن محکومیت جنایات نابخشودنی و تداوم نسل‌کشی رژیم جنایتکار صهیونیستی، و با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، خواستار توقف ماشین کشتار رژیم جعلی و آتش‌بس فوری در غزه بوده و حمایت خویش را از عملیات غرور آفرین وعده صادق در تنبیه رژیم متجاوز اعلان خواهند کرد.»

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • پس از نماز جمعه؛ راهپیمایی حمایت از وعده صادق برگزار می‌شود
  • برنامه محفل از نگاه خادمان قرآن
  • ‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود
  • مجموعه مقالات سومین همایش فرهنگ و شعایر حسینی رونمایی می شود
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • حمایت مهاجرین از پاسخ موشکی + فیلم
  • محفل انس قرآن کریم در پایگاه دریایی بوشهر برگزار شد
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود
  • چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان قم تجلیل شد