Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@15:04:31 GMT

شناسایی ۶۰۲ تغییر کاربری غیرمجاز همدان

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۴۵۲۹

ایسنا/همدان مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از شناسایی ۶۰۲ تغییر کاربری غیرمجاز در استان خبر داد و گفت: در ۹ ماهه امسال ۶۰۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۴۰ هکتار در اراضی استان همدان شناسایی شده است.

هوشنگ کرمی سه شنبه ۸ بهمن در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در سالجاری ۹۵۴ مورد دعوی در دادگاه مطرح شده است، افزود: امسال ۲۶۷ رأی در دادگاه استان همدان صادر شده که از این میزان ۱۲۷ رأی به نفع دولت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به قلع و قمع ۱۰۰ مورد از تغییر کاربری‌های انجام شده، تصریح کرد: در سال گذشته ۲۴۷ مورد کاربری غیرمجاز در ۲۶ هکتار اراضی استان همدان شناسایی شده بود. 

کرمی با بیان اینکه وسعت اراضی استان همدان یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار  است، افزود: بیش از ۹۰۰ هزار هکتار از اراضی استان همدان کشاورزی هستند.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از قلع و قمع ۱۲۸ تغییر کاربری غیرمجاز در استان همدان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سالجاری ۱۲۸ مورد از تغییر کاربری‌های غیرمجاز شناسایی شده قلع و قمع شدند که عمدتاً مربوط به تبصره ۲ ماده ۱۰ بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تغییر کاربری‌های غیرمجاز استان همدان مربوط به احداث خانه باغی در باغات بوده است، ادامه داد: براساس قانون در باغات کمتر از ۲۰۰۰ متر مجوز احداث بنا داده نمی‌شود.

کرمی یادآور شد: در باغات قدیمی یعنی قبل از سال ۷۴ که دارای خانه باغ بودند در صورتی که مساحت باغ بالای ۲۰۰۰ متر باشد، مشمول مرمت و بازسازی خواهند شد.

وی با تأکید بر اهمیت حفظ و حراست از منابع طبیعی و اراضی، گفت: ایران بیشترین میزان شستشوی خاک را دارد به‌طوریکه سالانه بیش از ۱۶ میلیارد تن خاک در کشور شستشو می‌شود بنابراین اهمیت خاک اگر بیشتر از آب نباشد، کمتر نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی جهاد كشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۴۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیش از ۲۰۰ انشعاب غیر مجاز آب در خواف

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: در اجرای طرح برخورد با انشعابات غیرمجاز آب و صیانت از منابع آبی،  ۲۱۹ فقره انشعاب غیرمجاز آب پارسال در این شهرستان مرزی استان شناسایی و با پرداخت جریمه و خرید انشعاب قانونی به انشعاب مجاز تبدیل شد.

محسن چهکندی افزود: این انشعاب‌های غیر مجاز با فعالیت گشت‌های مشترک آب و فاضلاب با همکاری نیروی انتظامی با عنوان گشت آب شناسایی شد.

وی با بیان اینکه انشعابات غیرمجاز بیشتر مربوط به بخش‌های مسکونی، تجاری و باغ‌ها بود، گفت: علاوه بر این تعداد ۹۰ فقره انشعاب غیرمجاز در قالب این طرح پارسال در شهرستان خواف قطع شد.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف در خصوص زیان‌های انشعابات غیرمجاز آب گفت:: مصرف غیرمجاز آب نه فقط موجب هدر رفت این مایه حیاتی می‌شود، بلکه به شبکه توزیع آب نیز آسیب می‌رساند و حقوق مشترکان قانونی را تضییع می‌کند.

چهکندی گفت: گشت آب به صورت مستمر در سطح مناطق شهری و روستایی شهرستان خواف در حال فعالیت و شناسایی انشعابات غیرمجاز هستند.

شهرستان خواف بیش از ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب دارد که ۳۰ هزار مشترک، شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.

خواف  در جنوب شرقی خراسان رضوی قرار دارد  و با افغانستان هم مرز  است.

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • شناسایی بیش از ۲۰۰ انشعاب غیر مجاز آب در خواف
  • رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • ممنوعیت تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی
  • تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است
  • تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی ممنوع است
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • شناسایی ۵مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در بروجرد
  • بازگشت ۶هزارمترمربع از اراضی کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • اعلام مخالفت شورای اسلامی شهر نیشابور با تغییر کاربری اراضی مجموعه ورزشی انقلاب