Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی _ رئیس جهادددانشگاهی استان مرکزی گفت: انجام خدمات به روز قرآنی در سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان در قالب‌های جدید از اولویت‌هاست، جهاد دانشگاهی نیازهای قرآنی جامعه را رصد و منطبق با آن برنامه‌ریزی می‌کند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، چهاردهمین اردوی آموزشی فرهنگی منطقه‌ای«طریق جاوید» با محوریت اقتصاد در اسلام از دیدگاه امام خمینی(ره) به میزبانی استان مرکزی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش؛ جهت اجرای طرح یاد شده سید محمد هاشمی تروجنی، رئیس مرکز امام، ولایت‌فقیه و انقلاب اسلامی جهاددانشگاهی، مسعود شهرجردی رئیس جهاددانشگاهی استان، غلامی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان عصر روز گذشته، هفتم بهمن با آیت‌الله دری نجفآبادی نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار و از مجتمع حوزوی خاتم‌الانبیاء(ص) اراک بازدید کردند.

مسعودشهرجردی، رئیس جهادددانشگاهی استان مرکزی در حاشیه بازدید از مجتمع حوزوی خاتم‌الانبیاء(ص) اراک به خبرنگار ایکنا گفت: عمده تمرکز جهاد دانشگاهی در حوزه توسعه مبانی فرهنگی قرآنی است و در این راستا هرجا احساس نیاز کند قطعاً ورود جدی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: امروز مردم با مشکلات مادی و معیشتی درگیر هستند، جهاددانشگاهی برخود لازم دانست جهت برون رفت عموم مردم به ویژه قشر کم درآمد از این مشکل اقدامی اساسی تحت عنوان همایش امام خمینی(ره) و اقتصاد اسلامی را در دستور کار قرار دهد، مقدمات لازم برای اجرای طرح در دست بررسی است.

شهرجردی تأکید کرد: اجرای طرح مذکور در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی مجموعه جهاد دانشگاهی صورت می‌پذیرد، انجام خدمات به روز قرآنی در سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان در قالب‌های جدید از اولویت‌هاست، جهاد دانشگاهی نیازهای قرآنی جامعه به ویژه قشر دانشگاهی را رصد و منطبق با آن برنامه‌ریزی می‌کند.

وی هدف از برگزاری همایش امام خمینی(ره) و اقتصاد اسلامی را تعمیق باور دانشجویان نسبت به اصول بنیادین انقلاب اسلامی، بالا بردن سطح مشارکت دانشجویان در ترویج اندیشه‌های امام راحل، بازخوانی نظام اندیشه‌ای حضرت امام(ره) و آشنایی دانشجویان با سیره نظری و عملی حضرت امام عنوان کرد.

شهرجردی بررسی مدیریت اقتصادی و محرومیت‌زدایی از دیدگاه امام راحل، بینش اقتصادی با تأکید بر مسأله عدالت اجتماعی از دیدگاه امام خمینی(ره)، بن‌مایه‌های اقتصاد مقاومتی در اندیشه امام، بررسی مدیریت اقتصادی امام راحل و وجه تشابه آن با اقتصاد مقاومتی را از موضوعات پیشنهادی برشمرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا ایکنا مرکزی جهاد دانشگاهی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۴۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد

ایسنا/هرمزگان عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان گفت: وقتی اقتصاد کشور دولتی مدیریت می‌شود یعنی آمار و ارقام در حوزه‌های نرخ بیکاری و اشتغال و در شاخص‌های اقتصادی نیز توسط خود دولت ارائه می‌شود.

احمد مرادی در حاشیه یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی‌ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اهمیت و جایگاه استان هرمزگان در اقتصاد دریامحور، اظهار کرد: استان هرمزگان پایه اقتصاد دریامحور محسوب می‌شود و بیش از ۶۰ درصد از فعالیت‌های مرتبط با اقتصاد دریا محور در استان هرمزگان شکل می‌گیرد. به همین جهت باید با یک نگاه ویژه به این فرصت‌ها برای توسعه متوازن اقدام شود.

وی، با اشاره به ارزش افزوده عظیم فعالیت‌های اقتصادی دریا از جمله صید و صیادی، گردشگری، حمل ونقل و ...، عنوان کرد: تنها نباید مسائل امنیتی و استراتژیک دریا را در نظر داشته باشیم بلکه می‌توان بهره‌های عظیم اقتصادی از آن برد.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان، بیان کرد: در اغلب برنامه‌های توسعه، درآمدهای حاصل از فعالیت‌های دریایی پیش‌بینی شده است که اگر بتوانیم آن را محقق کنیم، به راحتی می‌توان برای ایجاد پالایشگاه‌های مختلف در راستای جبران ناترازی انرژی در کشور گام برداشت که اقدامی بسیار مهم و توسعه‌ای محسوب می‌شود.

مرادی خاطرنشان کرد: مجلس به دولت تکلیف کرده بود که ۲۰۰ هزار تن ماهی در قفس پرورش داده شود. با بررسی‌های بنده در بهترین حال ۲۰ هزار تن حاصل شد که نشان دهنده فاصله عظیم و گسترده عمل تا هدفگذاری است. وقتی این موضوع از وزیر جهاد کشاورزی سوال شد، مسائلی مانند وابستگی صنعت شیلاتی کشور از جمله قفس، تور و بچه‌ماهی به کشورهای خارجی را از جمله این مطرح شد.اعلام کردم که شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های جوان کشور توانایی ساخت قفس و تور را در داخل کشور را دارند که مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

وی، با ذکر این نکته که نباید اقتصاد کشور را دولتی مدیریت کرد، گفت: دلیل بروز این چالش‌ها، مدیریت دولتی اقتصاد است. مقام معظم رهبری در شعار سال به جلب مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی اشاره کردند و اگر می‌خواهیم این چالش‌ها در حوزه اقتصاد برطرف شود باید با عمل فرمایشات مقام معظم رهبری، دولت‌ها از تصدی‌گری در اقتصاد فاصله بگیرند.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان بیان کرد: وقتی اقتصاد کشور دولتی مدیریت می‌شود یعنی آمار و ارقام در حوزه‌های نرخ بیکاری واشتغال و در شاخص‌های اقتصادی نیز توسط خود دولت ارائه می‌شود. در چندین برنامه توسعه‌ای، رشد اقتصادی ۸ درصد هدفگذاری شد که این رشد اقتصادی صرفا با برگزاری جلسه و کنفرانس محقق نمی‌شود بلکه باید این باور را در سطوح مختلف جامعه بگسترانیم.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • توسعه اقتصاد دریا و شعار سال اولویت‌های اصلی هرمزگان در سال جاری
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • ورزشگاه امام خمینی اراک در حال بازسازی/ حضور هواداران لغو می شود؟
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد