Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجم شعاع با اعلام برنامه های دهه فجر استان کرمان گفت: برنامه های دهه فجر امسال به یاد و تجلیل از سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حسین انجم شعاع سه شنبه( 8 بهمن) در نشست خبری با موضوع اعلام برنامه های دهه فجر سال 98 ضمن تسلیت شهادت ام ابیها حضرت زهرا(س) با اشاره به فرا رسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تدارک برنامه های گرامیداشت ایام الله دهه فجر با همکاری همه دستگاه ها، نهاد ها، مردم و تشکل ها و کمک و همراهی رسانه ها؛ دهه فجر را فرصتی برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان افزود: با وجود اینکه در طول این 41 سال دشمنان مشکلات و موانع زیادی در سر راه پیشرفت جمهوری اسلامی گذاشتند و تبلیغ کردند که نظام اسلامی کارآمد نیست و نمی تواند کشور را اداره کنند اما علیرغم همه مشکلات پیشرفت های زیادی در زمینه مختلف از جمله نظامی، تکنولوژی های روز دنیا داشتیم و از نظر اقتدار و عزتی که جمهوری اسلامی برای کشور به ارمغان آورده حداقل در طی 400 سال گذشته ما این عزت را نداشتیم.

 

 

وی با بیان اینکه اگر این مشکلات پیش نمی آمد و مانع پیشرفت نمی شدند و آنچه که مقام معظم رهبری فرمودند" ما باید به خودمان متکی باشیم و به ظرفیت داخلی نگاه کنیم" اگر همه مسئولین توجه کامل می کردند؛ قطعاً ما امروز پیشرفت های بیشتری داشتیم.

 

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه اصحاب رسانه می توانند کمک کنند تا ما بتوانیم پیشرفت ها در زمینه های مختلف را به گوش مردم برسانیم تا در این زمینه مردم را آگاه کنیم، ادامه داد: دهه فجر امسال اهمیت زیادی دارد و اهمیت آن به این خاطر این است که حضور مردم را در برنامه های مختلف داشته باشیم.

 

 

وی بحث انتخابات مجلس و شهادت سردار سلیمانی را از دیگر وجوه اهمیت دهه فجر امسال عنوان و بیان کرد: دهه فجر فرصتی است برای اینکه بتوانیم آرمان های حضرت امام(ره) را برای مردم تبیین و تجدید میثاق با آرمان های حضرت امام(ره)داشته باشیم و نیز فرصتی است تا با برنامه های شاد و متنوع و ایجاد نشاط در میان مردم، زمینه را برای یک انتخابات باشکوه فراهم کنیم.

 

 

انجم شعاع با تأکید بر اینکه برنامه های اجرایی دهه فجر باید وحدت آفرین باشد، گفت: باید از برنامه هایی که در زمینه های مختلف باعث اختلاف می شود جلوگیری کرد به خصوص در روزهای 12 و 22 بهمن در کرمان و دیگر شهرستان ها تأکید بر این است که زمینه اتحاد و انسجام را به وجود آوریم و از صحبت هایی که باعث اختلاف در جامعه می شود پرهیز کنیم چون دهه فجر متعلق به همه است و اقشار مختلف باید حضور داشته باشند.

 

 

وی دهه فجر را فرصتی برای تشویق و ترغیب مردم جهت حضور در انتخابات دانست و گفت: زیرا انتخابات امسال از اهمیت زیادی برخوردار است و حضور باشکوه مردم در انتخابات امسال خیلی مهم است و باید در این زمینه تلاش کنیم تا حضور حداکثری مردم را داشته باشیم.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه برنامه های دهه فجر امسال به یاد و تجلیل از سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود، افزود: ما تأکید کردیم همه برنامه هایی که در طول دهه فجر برگزار می شود به یاد این شهید و با تجلیل از این شهید بزرگوار برگزار شود.

 

 

وی در خصوص تشکیل ستاد مراسم دهه فجر، بیان کرد: حدود یک ماه پیش ستاد دهه فجر را با 24 کارگروه تشکیل دادیم و برنامه های دهه فجر را تدوین کردیم که برنامه های زیادی اجرا می شود.

 

انجم شعاع با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال بیش از 10 هزار برنامه در سراسر استان برگزار می شود، ادامه داد: ویژه برنامه ها روز 12 بهمن-سالروز ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به میهن-با سخنرانی استاندار کرمان، ساعت 9 و ۳۰ دقیقه صبح در مصلی بزرگ امام علی(ع) کرمان برگزار می شود و این مراسم همراه با گلباران یادمان حضرت امام، شهدا، شهدای مقاومت و شهید حاج قاسم سلیمانی خواهد بود که امیدواریم امسال بتوانیم به صورت ویژه و با شکوه این یادمان را گلباران کنیم لذا از مردم دعوت داریم تا در این مراسم شرکت کنند تا با حضور خود شکوه و جلوه ویژه ای به مراسم بدهند.

 

 

وی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه های دهه فجر گفت: ویژه برنامه زنگ انقلاب در روز 12 بهمن در همه مدارس سطح استان اجرا می شود و این مراسم به صورت ویژه در شهر کرمان در مدرسه پسرانه شاهد خیابان شهید کامیاب با حضور مسئولین اجرا خواهد شد؛ همایش زینبی ویژه بزرگداشت سپهبد سلیمانی و همچنین برگزاری جشن بزرگ اصناف را نیز داریم و ۱۰ شب جشن در سالن های شهر کرمان توسط ادارات شهر کرمان برگزار خواهد شد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در ادامه بیان کرد: به افتتاح نمایشگاه قرآن و عترت استان در ۱۴ بهمن؛ برگزاری جشن انقلاب به مدت 5 شب در تکایای شهر کرمان، برگزاری محافل قرآنی در سطح استان و... اشاره و تصریح کرد: اولین برنامه کارگروه قرآن کشوری با حضور تعداد زیادی از قاریان بین المللی، پنجشنبه 10 بهمن در جوار مزار شهید حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدا برگزار و این برنامه به صورت مستقیم از رادیو و تلویزیون نیز پخش خواهد شد.

 

 

وی در ادامه بیان کرد: برگزاری برنامه مهمانی لاله ها در گلزارشهدا، سلسله نشست های زن در آینه انقلاب ۱۰ شب در ۱۰ مسجد، برگزاری صبحگاه نیروی انتظامی در قرارگاه جنوب شرق ارتش، مسابقات ورزشی، فرهنگی، علمی و هنری در ادارات، طرح ملی لاله های روشن در مدارس استان و برگزاری جشن ویژه مددجویان کمیته امداد را از دیگر برنامه های این ایام فهرست کرد و افزود: با توجه به شهادت حاج قاسم تأکید شده همه طرح های تبلیغات شهری، تلفیقی باشد و ارگان ها و ادارات هم این کار را انجام دهند.

 

 

انجم شعاع به همایش پیاده روی و افتتاح جشنواره فیلم فجر، مراسم چهلم حاج قاسم در روز 22 بهمن در کل کشور همزمان با راهپیمایی 22 بهمن هم اشاره و بیان کرد: علاوه بر اینها ویژه برنامه سلام بر امام همزمان با حرم مطهر رضوی در کنار مزار سردار با سخنرانی حجت الاسلام سرلک و بزرگداشت جانباختگان حادثه کرمان در 10 بهمن ساعت 9 صبح در حسینیه ثارالله برگزار می شود.

 

وی در ابتدای سخنان خود در خصوص مراسم تشییع سردار سلیمانی با اشاره به اینکه ستادی تحت عنوان ستاد مراسم تشییع، با تقسیم بندی برنامه ها بین کارگروه ها تشکیل شد و کارگروه تبلیغات و اطلاع رسانی به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سپرده شد و شهرداری نیز همکاری خوبی کرد؛ گفت: حدود 300 هزار پوستر چاپ و توزیع شد و در این راستا فضای شهر یک فضای مناسب با شهادت سردار سلیمانی و کل فضای شهر عوض شد و آن چیزی که در برنامه مراسم تشییع برعهده ما بود، کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی بود لذا ما در مراسم دخالتی نداشتیم.

 

 

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما رویداد ملی فهما فهما دهه فجر روزنامه ایام دهه فجر نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۴۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سردار تقی رضایار در ویژه برنامه اردیبهشت مقاومت و سالروز تأسیس سپاه که در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه برگزار شد، با اشاره به این مراسم به مناسبت سالروز تأسیس سپاه، شهادت سردار حجازی، سردار زاهدی و همرزمانش و آیت الله سلیمانی، نقطه مشترک تمامی اینها را تقدیر الهی دانست و اظهار داشت: کشور و مردم ایران اعتقادشان بر این است که یک رسالت جهانی دارند.

وی با بیان اینکه تعداد کشور‌های شیعه در ۵۶ کشور اسلامی در اقلیت است، خاطرنشان کرد:، اما اکنون مردم ایران به‌عنوان یک کشور شیعه جایگاه ممتازی را در بحث اعتقادی تفکر مهدوی و جهانی پیدا کرده و هدف امام راحل از انقلاب نه فقط مباحث عمرانی و رفاهی بلکه بیشتر مبنی بر این بوده که در یک نگاه راهبردی، انقلاب اسلامی یک مشیت راهبردی است که مشخص می‌کند مردم ایران در آخرالزمان در کدام سمت باشند.

این مسئول با اشاره به تألیف کتاب‌های متعدد دانشمندان غربی در حوزه آخرالزمان، چکیده آنها را در رابطه با پایان تاریخ در دنیا و درگیری دو اعتقاد، مکتب و فرهنگ برشمرد که یکی از آنها فرهنگ اسلامی و دیگری فرهنگ لیبرال دموکراسی است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه خاستگاه بخش اسلامی کشور ایران است، گفت: دشمن از روز اول با پیروزی انقلاب اسلامی این امر را دریافت و عطف این دیدگاه تحمیل جنگ و تحریم و ترور به کشور ما در طی این چهل و اندی سال است.

سردار رضایار با اذعان بر اینکه امام راحل با این تفکر، بسیج را شکل داده است، با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه فتح الفتوح امام راحل پرورش جوانان خداجوی بسیجی بوده است، افزود: پرورش انسان‌ها برای آخر الزمان و تحول عمیق معنوی در نسلی که امام پرورش داده است، جبهه‌ای را در داخل کشور شکل داد که به تهدید‌ها و توطئه‌ها پاسخ داد و توسعه را به ارمغان آورد و در بحث عمق بخشی خارجی نیز، امروز کف خیابان کل دنیا هم‌راستای ما شده است.

وی با بیان اینکه در نبرد پایان تاریخ، یک طرف جبهه مسلمانان است که هسته مرکزی آن شیعیان ایران هستند، تصریح کرد: چشم امید محرومان و مستضعفان جهان به این نقطه و چشم امید از امام راحل به رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان کشور به تغییر ساختار سپاه پس از جنگ توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و تشکیل نیروی قدس اشاره کرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، جمهوری اسلامی را در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ شکل دادیم و در طی این چهل و اندی سال نگاه ما به اسلام یک نگاه تمدنی بوده است.

وی با اشاره به اینکه با این نگاه تمدنی به اسلام، جایگاه ما در دنیا به این عظمت رسیده است، گفت: در طوفان الاقصی ظرف چهار ساعت کاری کرده‌ایم که کل کشور‌های عربی در ۷۰ سال چنین نکردند؛ سنگ در دست جوانان فلسطینی به پهباد رسیده است، در ۱۶ رشته استراتژیک دنیا جزو باشگاه‌های دهگانه و پانزده‌گانه هستیم و با وجود مشکل معیشتی، اما در میان بیش از ۲۰۰ کشور دنیا در رتبه هفدهم قرار داریم.

سردار رضایار در رابطه با تکلیف اخرالزمانی و با بیان اینکه قله ما منویات حضرت امام ره و اکنون رهبر معظم انقلاب اسلامی است، بر اولویت تربیت انسانی تأکید و خاطرنشان کرد: وظیفه ما در بسیج، امت‌سازی برای امام است و ما پیشکسوتان باید به دنبال خواص امت باشیم و وظیفه دولت‌سازی نیز بر عهده بسیج اقشار است.

دیگر خبرها

  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به حاج قاسم
  • آغاز آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس، همزمان با سراسر کشور
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد
  • بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • سردار رادان: طرح نور را با قوت ادامه خواهیم داد