Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرمحمد غراوی روز سه‌شنبه در نخستین گردهمایی شهرداران استان گلستان به میزبانی گنبدکاووس اظهار داشت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و قانون جامع حدنگاری (کاداستر)T شهرداری‌ها مکلف هستند اسناد مالکیت املاک و اراضی خود را تا پایان سال تبدیل به اسناد تک برگی کنند.

وی ادامه داد: شهرداران باید با واحد حقوقی و معاونت شهرسازی خود هماهنگ کنند تا درخواست سند تک برگی برای تمامی املاک و اراضی که شهرداری در محدوده و حریم شهر چه آنهایی که سند دفترچه‌ای دارند و چه آنهایی که در تصرف است و هنوز سند ندارند را بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان افزود: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان همکاری لازم را برای صدور سند تک برگی برای املاک شهرداری‌ها خواهد کرد.

غراوی همچنین با اشاره به معضل آپارتمان‌ها در بحث مشخص نبودن کروکی تفکیک پارکینگ و انباری گفت: یکی از معضلات بزرگ آپارتمان‌ها در شهر گرگان و بعد گنبدکاووس مشخص نشدن کروکی تفکیک پارکینگ‌ها و انباری است و خیلی از واحدها پارکینگ ندارند و حقوق مردم نادیده گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در این آپارتمان‌ها به جای احداث پارکینگ، "انباری، سونا و جکوزی" می‌سازند و فضا برای پارکینگ کم و بعضی واحدها بدون آن واگذار می‌شود که باعث ایجاد اختلاف میان ساکنان خواهد شد.

وی افزود: حتی در طرح‌های تفکیکی که صادر می‌کنند تعداد پارکینگ نسبت به واحد کم است و موقعی هم که این طرح برای ثبت می‌رود، اداره ثبت مجبور است بر اساس کروکی تایید شده، اقدام کند که باعث ایجاد تبعات حقوقی و مسائل بعدی خواهد شد.

معاون استاندار گلستان تاکید کرد:‌ اجرای قانون تملک و تفکیک آپارتمان‌ها و ماده ۱۰۱ قانون شهرداری ها در بحث تفکیک عرصه، از جمله نکاتی استکه باید به آن توجه شود تا از ایجاد اختلاف بین مالکان پرهیز شود.

برچسب‌ها گنبدکاووس گلستان مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس گلستان مدیریت شهری گنبدکاووس گلستان مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۴۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی ادامه‌دار باشد

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی باقرزاده در جلسه مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و ستاد مستندسازی وزارت نیرو، رونمایی از اسناد مالکیت اراضی بستر رودخانه‌ها و املاک وقفی دولتی که در سالن جلسات هتل بوستان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سالیان سال در خصوص موقوفات، مشکلات تثبیت مالکیت و اختلاف نظرات وجود داشت که در حال حاضر با درایت مدیران استانی و همدلی مثال‌زدنی به ویژه شوراهای قضائی خوزستان و مدیران مربوطه که در این زمینه دخیل بوده‌اند، تثبیت سند صورت گرفت و بنده قدردان آنها هستم.

مدیرکل اسناد و ثبتی اوقاف و امور خیریه گفت: امید است تحول‌هایی که در یک سال و نیم اخیر در تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی به ویژه املاک و اراضی وقفی اتفاق افتاده ادامه‌دار باشد تا ما بتوانیم شاهد اتمام و پایان تثبیت مالکیت موقوفات استان خوزستان در آینده نزدیک باشیم.

کد خبر 6086608

دیگر خبرها

  • صدور اسناد مالکیت جزایر استان بوشهر تسریع می‌شود
  • تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی ادامه‌دار باشد
  • نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن؛ وسوسه نشوید!
  • در خرید مسکن بی گدار به آب نزنید / پشت پرده آگهی های خانه ارزان
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن
  • تعین تکلیف و رفع تداخل بیش از  ۲۸۰ هزار از اراضی استان کرمان