Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ابراهیم حسن آبادی، فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور در جلسه معارفه فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: خوشبختانه با عنایات ویژه‌ای که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به مقوله حفاظت از اراضی کشاورزی داشتند مقرر شد یگان‌های مستقلی در تمامی استان‌ها و شهرستان‌های تابعه آن وظیفه حراست و حفاظت از اراضی کشاورزی را با پشتیبانی سامانه مردمی ۱۳۱ به عهده بگیرند در همین راستا هم با هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر گردیده است همه ساله به میزان مورد نیاز سربازان وظیفه به صورت امریه با مدیریت‌های امور اراضی استان‌های کشور همکاری‌های تنگاتنگی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برنامه ریزی شده است که این سربازان به لباس‌ها و یونیفرم‌ها و امکانات دفاعی روز مجهز باشند و آمادگی مقابله با متخلفان به اراضی کشاورزی را از هر لحاظ دارا باشند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور بیان کرد: زمین خواری پدیده شوم و نکوهیده و ناپسندی است که از قبل از وقوع جرم با آن با قاطعیت برخورد نشود قطعا ًخسارت‌های جبران ناپذیری به اراضی کشاورزی که مستقیماً با امنیت غذایی و استقلال و خودکفایی کشور در ارتباط است وارد خواهد شد که همه باید احساس وظیفه کنیم و اجازه ندهیم ساخت ویلا‌ها و اماکن مسکونی آنهم صرفا ً با دید تفریحی اراضی کشاورزی را به مخاطره بیندازد.

حسن آبادی در ادامه سخنان خود با دید تخصصی به عنصر خاک به عنوان یکی از مولفه‌های اساسی در تولید و خودکفایی افزود: اگر هدف این است که به امینت غذایی دست یابیم و پله‌های ترقی و پیشرفت دربخش کشاورزی را طی نمائیم و در تولید انواع محصولات کشاورزی به خود کفایی و استقلال برسیم و اگر هدف برا ین است که به جوانان تحصیل کرده و بیکار جامعه اشتغال ایجاد کنیم و اگر هدف بر این است که باصادرات انواع محصولات کشاورزی اقتصاد کشور را به سوی بالندگی و سربلندی سوق دهیم قطعا می‌بایست در پله اول در حفاظت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از تخریب آن‌ها برنامه ریزی نماییم واجازه فرصت طلبی و سودجویی به افراد خاطی جامعه را ندهیم.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زمین خواری اراضی کشاورزی امکانات دفاعی امنیت غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۴۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف زمین خواری ۳۰ میلیاردی در زاهدان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، سردار دوستعلی جلیلیان گفت: در پی خبری مبنی برتصرف غیر مجاز اراضی ملی واقع در یکی از محلات شهرستان زاهدان ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان ضمن بررسی، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران پس از هماهنگی‌های لازم قضائی، در معیت کارشناسان اداره کل راه وشهرسازی استان از زمین تصرف شده بازدید و پس از تایید تصرف، ۱۵ هزار مترمربع را شناسایی و رفع تصرف کردند.
فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش اراضی مورد تصرف را بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند .

وی افزود: یک نفر دستگیری و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • کشف زمین خواری ۳۰ میلیاردی در زاهدان
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان