Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@16:51:54 GMT

از فجر تلویزیون خراسان جنوبی چه خبر؟

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۴۸۲۶

از فجر تلویزیون خراسان جنوبی چه خبر؟

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: در ایام دهه فجر، 29 عنوان برنامه با  6600 دقیقه برنامه تولیدی در دهه فجر و در بحث انتخابات 11 عنوان برنامه در ساختارهای مختلف در صدا و سیما پخش خواهد شد.

علیرضا آیینه‌دار، امروز سه شنبه 8 بهمن، در نشست خبری اظهار کرد: از ماه‌ها قبل فراخوان طرح و آغاز تولیدات صدا و سیما برای ایام دهه فجر آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه صدا و سیما ۶۶۰۰ دقیقه برنامه تولیدی خواهیم داشت که به روی آنتن خواهد رفت که از این میزان برنامه ۲۳۹۵ دقیقه مربوط به سیما در قالب هفت عنوان برنامه و در حوزه صدا نیز ۲۱ عنوان برنامه شامل؛ ۱۲۱ برنامه تولیدی با مدت ۴۲۰۵ دقیقه پخش خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی بیان کرد: بخشی از برنامه‌ها، تولید و تدوین شده و آماده پخش است و بخشی از جمعه به بعد آغاز خواهد شد.

آیینه دار با بیان اینکه شاخص‌ترین برنامه‌ها در حوزه سیما برنامه بهار بهمن  است که دستگاه‌های اجرایی مختلف استان کمک خواهند کرد، افزود: در ایام دهه فجر، دستگاه‌های اجرایی پروژه‌ها و برنامه‌های مختلفی بهره‌برداری خواهند کرد که برنامه بازتاب ماموریت دارد تا این برنامه‌ها را منعکس کند.

وی با بیان اینکه در حوزه تامین و پخش ۳۷ برنامه در کنداکتور پخش قرار گرفته، تصریح کرد: سعی کرده‌ایم برای تمامی سنین برنامه داشته باشیم تا آنان را با تاریخ انقلاب آشنا کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی بیان کرد: برنامه مسابقه میدانی پلاک ۵۷ که سال گذشته نیز تولید شد و در بین استان‌ها رتبه اول را کسب کرد، امسال نیز به روی آنتن می‌رود.

آیینه دار با اشاره به برنامه‌های شاخص رادیو و تلویزیون در 12 و 22 بهمن، افزود: نمایش رادیویی گروهبان که با موضوعیت انقلاب تولید شده، امسال جز ۱۰ کار بود که از سراسر کشور ارسال شد و به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه پیدا کرد.

وی با اشاره به تولیدات در حوزه فضای مجازی، اظهار کرد: ۱۷ عنوان موشن‌گرافی، دو گزارش برای انتشار، ۴۰ پوستر، پنج کلیپ ویژه برای نشر در بستر فضای مجازی، ۲۱ اینفوگرافیک، ۳۱ عکس نوشت، سه نماهنگ، سه قطعه ویدئویی در این حوزه تولید شده است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی با بیان اینکه معاونت خبر مرکز به تعداد نام‌گذاری روزهای دهه فجر ۱۰ گزارش تولیدی را در دستور کار قرار داده‌اند، خاطرنشان کرد: دستاوردهای نطظم در استان در قالب مستندهای خبری تولید و پخش خواهد شد.

آیینه دار با اشاره به پوشش خبری افتتاحیه‌ها، تصریح کرد: در مورد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز برنامه‌هایی در رسانه ملی برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: راهبرد اصلی رسانه ملی برای انتخابات تلاش برای حضور گسترده مردم در انتخابات و تبدیل فضای کشور به شور و نشاط انتخاباتی، اهتمام در راستای تحکیم وحدت و انسجام ملی، تبیین جایگاه و اهمیت مجلس شورای اسلامی و اختیارات و وطایف نمایندگان و انتخاب آگاهانه و هوشمندانه برای انتخابات انقلابی است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کار رسانه از تابستان امسال برای انتخابات با برگزاری جلسات شروع شده و از آبان‌ماه پخش برنامه‌ها آغاز شده، افزود: در سیما ۲۶۳۰ دقیقه پیش‌بینی تولید برنامه داریم که قطعا افزایش پیدا خواهد کرد.

آیینه دار با اشاره به تولید ۲۳۵۳ دقیقه برنامه در حوزه صدا، ادامه داد: تا ۷ بهمن از جمع تولیدات در حوزه صدا ۲۲۱۰ دقیقه برنامه ویژه انتخابات تولید و پخش شده و ۱۱۰۰ دقیقه تولید اخبار در ساختارهای مختلف برای انتخابات داشته‌ایم.

وی با اشاره به تولید ۴۷ آنونس انتخاباتی در حوزه صدا، افزود: فضای مجازی نقش مکملی را برای معاونت‌های صدا و سیما و خبر دارد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی یادآور شد: صدا و سیمای استان در سال‌های اخیر جزء مراکز اصلی و برتر کشور بوده و توانسته مقام‌هایی در حوزه‌های مختلف کسب کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۴۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه جدید رضا رشیدپور و مواجهه با ۱۲ مدیر ساترا برای گرفتن مجوز

رضا رشیدپور پس از اینکه اواخر سال گذشته از حضور در تلویزیون انصراف داد، این روزها سر از برنامه جدیدی درآورده؛ برنامه‌ای که به گفته‌ خود این مجری گفت‌وگوهایش در سطح بین‌المللی است و قرار است احتمالا از یکی از پلتفرم‌های داخلی هم منتشر شود.

برنامه‌ای که به گفته‌ی او برای دریافت مجوزِ آن با ۱۲ مدیر فرهنگی در ساترا مواجه شده است. با وجود اینکه این مجری اعلام کرده بود برنامه‌اش نوروز منتشر می‌شود، این اتفاق نیفتاد و به نظر می‌رسد رشیدپور در مذاکره با پلتفرم‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است.

برنامه «ساعت صفر» ۵۲ قسمت است که به صورت هفتگی و یک ساله قرار است پخش شود و فعلا توافق اولیه برای ۲۶ قسمت است. غلبه اصلی برنامه گفت‌وگو است. این برنامه قرار است که ۲۶ قسمت ضبط و پخش شود و اگر همه شرایط فراهم باشد ۲۶ قسمت بعدی هم ساخته و پخش خواهد شد.

به گفته‌ی این مجری غیر از مهمانانی از ایران و ترکیه که به آن پیشتر اشاره کرده و تصاویری هم منتشر شده بود، با چهره‌های مختلفی از جغرافیاهای مختلف، مهمانان آمریکایی، آلمانی و … دیدار خواهد داشت.

«ساعت صفر» و فضایی متفاوت از «دید در شب»، «عبور شیشه‌ای» و «شب شیشه‌ای»

پیشتر  توضیحات مختصری درباره برنامه «ساعت صفر» منتشر شد اما این مجری در توضیحاتی بیشتر در گفت‌وگویی با مجله ساترا (کُد) اعلام کرده است: ««ساعت صفر» یک برنامه گفت‌وگو محور با فضای متفاوت از «دید در شب»، «عبور شیشه‌ای» و «شب شیشه‌ای» است.

موضوع همان است، یعنی گفت‌وگو، اما نوع گفت‌وگو و نتایج آن با «دید در شب» متفاوت خواهد بود. نگاه این برنامه به حوزه بین‌الملل اختصاص دارد و اولین‌ بار است که ما در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی قصد داریم مهمان‌هایی غیر از جغرافیای ایران داشته باشیم. تعدادی از گفت‌وگوها ضبط شده‌اند و تعدادی در حال ضبط شدن هستند و البته مهمانان ایرانی هم خواهیم داشت که مثل سابق از بین چهره‌های فرهنگی و اجتماعی و هنری خواهند بود.

تقریبا روال برنامه روز پخش خواهد بود، یعنی به این صورت نیست که تولید تمام شود و بعد از آن ما پخش را آغاز کنیم، به موازات این‌که برنامه از یکی از پلتفرم‌ها پخش می‌شود، ما تولید را هم با توجه به مختصات روز ادامه خواهیم داد و امیدوارم بتوانیم به آن اهدافی در ذهنمان است در عمل هم دست پیدا کنیم.»

ساده‌ترین نوع و سخت‌ترین نوع برنامه‌سازی گفت‌وگو است

این مجری درباره‌ی اینکه آیا قرار است در برنامه «ساعت صفر» مهمانان داخلی هم داشته باشد؟ گفته است: «ساده‌ترین نوع برنامه‌سازی گفت‌وگو و سخت‌ترین نوع آن هم گفت‌وگو است. به همین دلیل آن قدر با چهره‌های داخل ایران گفت‌وگو شده است که احساس می‌کنم بیننده از تماشای سلبریتی‌ها در برنامه‌های گفت‌وگو محور خیلی خسته شده است و سعی می‌کند دیگر این برنامه‌ها را تماشا نکند. انتخاب مهمان از بین ایرانی‌ها بسیار سخت است، اما قول می‌دهم آنهایی که از بین چهره‌های ایرانی جلو دوربین می‌آیند خیلی متفاوت باشند و ویژگی‌ خاصی داشته باشند که جذابیت برای گفت‌وگو را حتما ایجاد کنند، اما مسلما سراغ سلبریتی‌های سینما و … خیلی کمتر خواهیم رفت.»

رشیدپور که پیشتر برای دریافت مجوز برنامه «ساعت صفر» در ساترا حضور پیدا کرده بود، با ۱۲ مدیر فرهنگی مواجه شده که درباه‌ی آن اینچنین توضیح داده: «ابتدا که وارد جلسه شدم فکر می‌کنم با حدود ۱۲ نفر از مدیران فرهنگی سرشناس کشور مواجه شدم. با بسیاری از آنها در شبکه‌های تلویزیون سابقه همکاری داشتم. در تلویزیون نهایتا ما با یک مدیر گروه طرف بودیم اما اینجا برایم فضای جالبی بود. وزنه و پتانسیل مدیریتی خیلی سنگین دور میز بودند و من هم تلاش کردم در حد سوادم به سوالاتی که می‌پرسند جواب دهم فضای جلسه بسیار بسیار مثبت بود. سوالاتی که دوستان داشتند بیشتر در حوزه تبیین شرایط گفت‌وگو بود. لطف داشتند و از من تشکر کردند بابت این‌که در گفت‌وگو یک قدم فراتر رفته‌ایم و کار را بین‌المللی می‌کنیم و قصد داریم نگاه آدم‌های محبوب خارج از ایران به ایران را منتشر کنیم.

او ادامه تولید برنامه «ساعت صفر» را منوط به همراهی ساترا و پلتفرم دانسته و با در نظر گرفتن همه مسائل اعلام کرده است که حداقل با ۵۰ نفر از افرادی که در یک فهرست ۱۵۰ نفره تهیه کرده، گفت‌وگو می‌کند.

وظیفه تلویزیون است که درباره فرهنگ برنامه بسازد نه بخش خصوصی

او درباره‌ی ساترا گفته است که تاکنون تحقیقا نظر همه اعضای شورای صدور مجوز تولید ساترا مثبت بوده است؛ به‌ویژه از بخش بین‌الملل که بسیار استقبال کرده‌اند.

رشیدپور درباه‌ی اینکه چرا برای پخش برنامه «ساعت صفر» سراغ شبکه نمایش خانگی آمده اینچنین می‌گوید: «ماجرای من به دقتی که شما می‌گویید نیست که من شبکه نمایش خانگی را انتخاب کرده باشم؛ بیشتر فکر می‌کنم شبکه نمایش خانگی من را انتخاب کرده است تا من آن را. حتما ترجیح می‌دهم برنامه‌ها در بیگ‌مدیاهایی که وسعت و گستردگی پخش دارند، نمایش داده شوند. طبیعتا برنامه‌های این‌چنینی باید در تلویزیون ساخته شوند. وظیفه تلویزیون است که در مورد فرهنگ، گردشگری و جاذبه‌های ایران برنامه بسازد نه بخش خصوصی و شبکه نمایش خانگی. بارها این را گفته‌ام. زمانی که در تلویزیون هم برنامه داشتم توصیه می‌کردم برنامه‌ها را به این سمت ببریم. مسابقه بسازیم که چه؟ شاید حداقل ایده‌آل‌هایی که از کار فرهنگی در ذهن من وجود دارد در یک مسابقه محقق نمی‌شد. بحث «حالا خورشید» چیزی دیگری بود، اما واقعا دوست نداشتم که در یک برنامه سرگرم‌کننده حضور داشته باشم. به شدت به کاری که الان در حال تولید آن هستم علاقه‌مندم و برای انتشار آن هم راه دیگری جز شبکه نمایش خانگی ندارم.»

رشیدپور درباره‌ی فعالیت شبکه نمایش خانگی در ایران را در مقایسه با سایر کشورها نیز اینچنین گفته‌ است: «ناباورانه باید بگویم ما در حوزه تولید وی‌اودی بسیار با کیفیت‌تر، استانداردتر و قابل قبول‌تر از همه کشورهای منطقه هستیم. به همین منظور چندی پیش در جلسه‌ای پیشنهاد دادم محصولات‌تان در حوزه وی‌اودی را در سطح منطقه بفروشید یا در کشورهای دیگر نمایشگاه‌های مدیا برگزار و محصولات پلتفرم‌های ایرانی را ارائه کنید. در کشورهای حوزه عرب‌زبان به شدت نیاز به تولید محتوا وجود دارد و تولید محتوای خودشان اصلا استاندارد نیست. حتی در تلویزیون‌های بزرگشان هم محتوای استاندارد کم دارند. البته ترکیه در این حوزه قوی است، اما حتی در این کشور هم می‌توانیم به خوبی برای محصولات ایرانی بازاریابی کنیم، زیرا بدون اغراق نه تنها ایران در حوزه برنامه‌سازی و تولید محتوا با ترکیه برابری می‌کند که حتی در خیلی از المان‌ها ما جلوتر از سایر کشورهای منطقه هستیم.»

ماجرای انصراف از تلویزیون

رضا رشیدپور نخستین فعالیت‌های خود را با گزارشگری و اجرا در اوایل دهه ۷۰ آغاز کرد و از اواسط دهه هشتاد با اجرای برنامه‌هایی همچون «شب شیشه‌ای»، «عبور شیشه‌ای» و «مثلث شیشه‌ای» به شهرت رسید. رشیدپور در همین سال وارد سینما شد و بعد از یک دوری پنج ساله از تلویزیون، دوباره در سال ۱۳۹۲ با کارگردانی برنامه طنز «عینک آفتابی» در شبکه نسیم، دوباره به صداوسیما بازگشت. از اوایل اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ رشیدپور مجددا به صورت رسمی وارد صداوسیما شد و اجرای برنامه «حالا خورشید» از شبکه سوم سیما را آغاز کرد که این برنامه نیز در اواخر سال ۱۳۹۷ به پایان رسید. در اسفندماه ۱۳۹۷ رضا رشیدپور در کنار احسان علیخانی، محمد دلاوری و رامبد جوان به عنوان مجریان برتر جام جم برگزیده شدند.

به گزارش ایسنا، رضا رشیدپور قرار بود پس از مدت‌ها دوری از قاب تلویزیون با اجرای یک مسابقه به آنتن صداوسیما بازگردد اما به دنبال حاشیه‌های پیش‌آمده پیرامون بازگشت او و محمدرضا گلزار به تلویزیون و انتقاد و خط و نشان کشیدن برخی مجریان فعال روی آنتن، رشیدپور با انتشار ویدئویی از اجرای این مسابقه انصراف داد. در پی این اتفاق، خط و نشان‌ها تمام شد اما برنامه‌های گلزار و رشیدپور هم پخش نشدند. هرچند پس از مدتی محمدرضا گلزار با «پانتولیگ» به تلویزیون بازگشت ولی از بازگشت رشیدپور همچنان خبری نبود.

این مجری باسابقه تلویزیون که اجرای برنامه‌های گفت‌وگومحور قابل توجهی همچون «شب شیشه‌ای» و «مثلث شیشه‌ای» را در ساختار هاردتاک برای تلویزیون برعهده داشت، پیش از انصراف از اجرای برنامه در تلویزیون، قرار بود اجرای سری جدید مسابقه «سیم آخر» در شبکه سه سیما را بر عهده بگیرد؛ یک مسابقه اطلاعات عمومی که پخش خود را از سال ۹۹ آغاز کرد و پس از سه فصل، در اسفند سال ۱۴۰۰ به پایان رسید.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رضا رشیدپور با ابراهیم تاتلیس در یک برنامه جدید برای یوتیوب (عکس) توییت رضا رشیدپور در واکنش به پاسخ نظامی ایران به اسرائیل (عکس) واکنش رضا رشیدپور به اعلام خبر درگذشت خود و ناراحتی مردم (فیلم)

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از برنامه متفاوت رضا رشیدپور
  • رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • ماجرای جنجالی اعلام خبر فوت رضا رشیدپور
  • برنامه جدید رضا رشیدپور و مواجهه با ۱۲ مدیر ساترا برای گرفتن مجوز
  • ماجرای جنجالی اعلام خبر فوت مجری مشهور
  • از ممنوع التصویریم در تلویزیون ناراحت نیستم
  • طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود
  • مردمی‌کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نمی‌رسد