Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، رضا اردکانیان گفت: امروز در استان تهران ۲۷ طرح از ۱۳۲ طرح مهم صنعت آب و برق کشور افتتاح شد.

اردکانیان در آئین بهره برداری از طرح‌های صنعت آب و برق استان تهران افزود: بابت افتتاح این طرح‌ها باید تشکر ویژه از دولت، بخش‌های اجرایی، مقام معظم رهبری به خاطر اجازه برای برداشت از صندوق توسعه ملی و تمامی کسانی که ما را در انجام این طرح‌ها یاری کردند، کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو ادامه داد: طرح‌های بسیار مهمی برای بالا بردن کیفیت آب در استان تهران اجرا شده و، اما اکنون در این استان حدود ۱۴ میلیون جمعیت داریم که ۱۰ میلیون از آن در تهران زندگی می‌کنند.

وی افزود: یک ششم جمعیت کشور را استان تهران در خود جای داده که این حاکی از اهمیت تأمین، جمع آوری و توزیع درست آب شرب مردم است.

اردکانیان یادآور شد: امروز وزارت نیرو در استان تهران برای افتتاح این طرح‌ها حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان در بخش‌های مختلف آب و برق و فاضلاب هزینه کرده است.

وی گفت: امروز در ۳۲ استان کشور ۱۳۲ طرح آب و برق و فاضلاب و با سرمایه گذاری ۱۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان افتتاح کردیم که مهم‌ترین طرح امروز واحد دوم تصفیه خانه تهران است که جمعیتی حدود ۲ میلیون نفر را در شهرهای پاک دشت، ورامین، قرچک، پیشوا تحت پوشش قرار می‌دهد.

وزیر نیرو افزود: ۲۰ طرح دیگر خرد و کلان با سرمایه گذاری ۲۷۵ میلیارد تومان در شهرهای تهران، قرچک، ورامین و اسلامشهر و همچنین سه طرح نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری ۱۲۷ میلیارد تومان و دماوند و ری و آب رسانی ۷۲ روستای پر جمعیت انجام و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این هفته در دهه فجر انقلاب اسلامی حدود ۱۰ هزار و ۷۹ میلیارد تومان طرح افتتاح می‌شود و اینجا باید از مدیران اجرایی و پیمانکاران و مشاوران استان تهران قدردانی کنیم.

اردکانیان افزود: در دولت تدبیر و امید ۱۰ هزار و ۶۰۰ روستای کشور را به شبکه آب سالم وصل کردیم که تعداد ۷ میلیون نفر روستایی را بهره‌مند کرده است. تا پایان دولت دوازدهم سه میلیون نفر دیگر از روستاییان به این مجموعه پیوند خواهد خورد.

به گفته وزیر نیرو، در کشور ۱۵۱ تصفیه خانه بزرگ وجود دارد که ۲۷ عدد آن برای قبل از انقلاب بوده و الباقی آن ساخت نظام جمهوری اسلامی است که تا امروز ۳۲ تصفیه خانه در دولت تدبیر و امید ساخته شده است و تعداد تصفیه خانه‌هایی که مورد بهره برداری قرار گرفته دو برابر دولت‌های قبلی است و این نسبت تا پایان دولت بالاتر خواهد رفت. ساخت تمام این تجهیزات و سازه‌ها در شرایط سخت تحریمی کشور انجام شده و امروز باید بگوییم که کارها سریع‌تر از شرایط قبل از تحریم پیش می‌رود.

اردکانیان گفت: در افق ۱۴۱۵، دویست و پنجاه میلیون متر مکعب کسری آب خواهیم داشت که امیدواریم با کمک شهرداری تهران و جابه جایی آب‌هایی که در شهرداری برای فضای سبز استفاده می‌شود با آب‌های تصفیه خانه فاضلاب این امید را به کشاورزان بدهیم که از حقابه آن‌ها حمایت می‌کنیم.

کد خبر 4838534 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا اردکانیان صنعت آب و برق تصفیه خانه فاضلاب تصفیه خانه آب نیروگاه برق آبی بانک مرکزی ایران قیمت دلار ویروس کرونا سیل سیستان و بلوچستان وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی قیمت یورو بورس وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نظام بانکی مالیات عبدالناصر همتی قیمت سکه بهار آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۴۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری؛ خرید و فروش مسکن متوقف شد/ ترکش دلار ۶۰ هزار تومانی، بازار مسکن را فلج کرد

کیانوش گودرزی با اشاره به وضعیت بازار مسکن و اجاره در سال گذشته، اظهار داشت: بازار اجاره تا سال ۱۴۰۲ با شرایط سختی مواجه شد.

به گزارش خبرآنلاین، وی با اشاره به برنامه‌های انقباضی دولت برای کنترل بازار، افزود: با این حال، با توجه به تورم موجود، می‌توان گفت سال ۱۴۰۲ با همه سختی‌هایش تمام شد و مردم ساکن شدند، هر چند که از نظر طبقه ممکن است پایین‌تر آمده باشند یا از نظر کیفیت، مطلوب‌شان را پیدا نکرده باشند، اما با این حال شرایط به این شکل گذشت.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: اما در سال ۱۴۰۳ شرایط به سیاست‌های دولت برمی‌گردد که چه اتفاقاتی رقم می‌خورد که قیمت‌های ثابتی داشته باشیم و بتوانیم آرامشی را در حوزه مسکن مشاهده کنیم؛ از نظر بازارهای موازی مثل طلا و سکه و دلار و مصالح ساختمانی گرفته که ثبات قیمت‌ها باید وجود داشته باشد تا حقوق و دستمزد کارگر.

گودرزی عنوان کرد: همه این‌ها دست به دست هم می‌دهند و وضعیت قیمت‌ها در سال آینده را رقم می‌زنند. حالا اگر ثبات قیمتی داشته باشیم، می‌توانیم سال ۱۴۰۳ را به شرط آن‌که آمار و اطلاعات‌مان از جامعه و قشر آسیب‌پذیر کافی باشد، پشت سر بگذاریم.

وی درباره قیمت مسکن نیز گفت: در اسفندماه معمولا افزایش قیمت نداشتیم، اما تا چند وقت پیش ما مصاحبه می‌کردیم که فروشنده هست و حتی فروشنده حاضر است با توجه به رکود بازار، قیمت را پایین‌تر از حد عرف منطقه بفروشد، ولی یک‌دفعه دلار وقتی از ۵۰ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان کشیده شد، همان فروشنده‌ها دست نگه داشتند و دیگر فروشنده نبودند و صبر کردند تا ببینند در سال آینده چه اتفاقی می‌افتد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این پرسش که قیمت‌ها در سال ۱۴۰۳ افزایشی است یا کاهشی؟ افزود: ما همه ساله یک تورمی را داریم. حتی اگر دولت بتواند تورم را مهار کند که البته به خیلی مسایل بستگی دارد، کار بزرگی انجام داده است.

گودرزی عنوان کرد: ما همیشه یک افزایش قیمتی را خواهیم داشت، اما امیدواریم در سال آینده با یک سیاست درست و آینده‌نگری در حوزه مسکن، شرایط متفاوت شود.

وی تصریح کرد: ببینید، به طور معمول هر ساله ۲۵ درصد نسبت به سال قبل اجاره‌ها افزایش پیدا می‌کند. تعیین این اعداد و ارقام کار بدی نیست، در همه جای دنیا هم این اتفاق می‌افتد، ولی در ایران بستر آن هنوز فراهم نبوده و ابزار لازم برای این کار مهیا نیست.

رییس اتحادیه مشاوران املاک متذکر شد: نکته این‌جاست که الان با سامانه خودنویسی که راه افتاده، دیگر رصد و نظارت و کنترلی در سطح جامعه باقی نمی‌ماند. یعنی متعاملین، چه مستاجر و چه موجر، خودشان با هر افزایش قیمتی می‌توانند قرارداد بنویسند. در واقع دولت با سامانه‌ای که ایجاد کرده، نظارت و کنترل از دست دولت خارج خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تور مالیات؛ ملک ۶۵ هزار متر مربعی «امیرمنصور آریا» در تملک دولت قرار گرفت
  • بروکراسی اداری، مهمترین مانع سرمایه گذاری در کشور
  • امیرمنصور آریا در تور مالیات افتاد
  • کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز رشد بهای طلای جهانی
  • فوری؛ خرید و فروش مسکن متوقف شد/ ترکش دلار ۶۰ هزار تومانی، بازار مسکن را فلج کرد
  • با حواله جانبازی، تانک ۴ میلیارد تومانی بخرید!
  • افتتاح کارخانه ذوب آهن در کابل
  • سرمایه گذاری ۹۰ هزار میلیارد تومانی در حوزه اقتصادی گیلان
  • سرمایه گذاری ۹۰ هزار میلیارد تومانی در حوزه اقتصادی در گیلان
  • سال سخت اقتصادی در راه است؟ / کرباسیان: سیاسیون یک مقدار کوتاه بیایند و بگذارند اقتصادیون کشور را بگردانند