Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@20:22:36 GMT

مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه آغاز به كار می‌كند

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۵۰۸۹

مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه آغاز به كار می‌كند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مرحله كشوری هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه از فردا در شیراز آغاز خواهد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم افتتاحیه مرحله كشوری هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه فردا، 9 بهمن‌ماه از ساعت 7:30 صبح در محل سالن اجتماعات هتل شیراز برگزار می‌شود.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه و آیت‌الله لطف‌الله دژكام،‌ نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز سخنرانی خواهند كرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم با حضور معاونان فرهنگی دادگستری‌های سراسر كشور و برترین قرآنیان قوه قضائیه در سطح كشور برگزار خواهد شد و بعد از آن بلافاصله مسابقات در محل هتل آغاز می‌شوند. این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های حفظ 10 جزء، 20 جزء و كل قرآن كریم، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان و مفاهیم و حفظ موضوعی قرآن كریم برگزار می‌شود. تمام مسابقات رشته‌های مختلف تنها در روز چهارشنبه، 9 بهمن‌ماه و به‌صورت همزمان در 4 سالن مربوط به هتل شیراز برگزار می‌شوند.

مسابقات رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل و اذان آقایان در سالن وصال شیرازی واقع در طبقه 5، رشته‌های حفظ 10 جزء، 20 جزء و كل قرآن آقایان در سالن همای شیرازی، رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ 10 جزء، 20 جزء و كل قرآن كریم در سالن طبقه 13 و مسابقات رشته‌های مفاهیم و موضوعی كه به‌صورت كتبی و همزمان آقایان و بانوان برگزار می‌شود، در سالن گردون طبقه 6 هتل شیراز برگزار خواهند شد.

مسئول سالن آقایان در رشته‌های قرائت تحقیق، اذان و ترتیل جواد هاشم‌زاده، رشته حفظ سیدرضا نجیبی، سالن بانوان رشته‌های قرائت تحقیق، اذان و ترتیل خانم بناری و رشته حفظ شیرین فشان خواهند بود.

در راستای برگزاری این مسابقات 450 نفر از دادگستری‌های سراسر كشور طی امروز، 8 بهمن‌ماه به شیراز می‌آیند كه از این تعداد 200 نفر متسابقان این دوره از مسابقات هستند و محل اسكان همگی آنان هتل شیراز انتخاب شده است.

میهمانان این دوره از مسابقات امشب به‌صورت دسته جمعی به زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) مشرف شده و در آنجا در مراسم سالروز شهادت حضرت زهرا(س) كه با سخنرانی حجت‌الاسلام موسوی، معاون قضایی دادگستری فارس برگزار می‌شود، حضور خواهند یافت.

علاوه بر این‌ها برنامه گردشگری بازدید از حافظیه و سعدیه نیز برای میهمانان این مسابقات برای عصر فردا در نظر گرفته شده است و مراسم اختتامیه نیز از ساعت 8 صبح روز پنج‌شنبه، 10 بهمن‌ماه جاری در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) آغاز خواهد شد.

در این مراسم منتظری،‌ دادستان كل كشور؛ عنایت‌الله رحیمی،‌ استاندار فارس؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدكاظم موسوی، رئیس كل دادگستری فارس سخنرانی خواهند كرد و در پایان نیز از برگزیدگان این دوره از مسابقات تجلیل به عمل می‌آید.

در این مسابقات ۱۶ داور به قضاوت خواهند پرداخت كه ۸ نفر داور در بخش بانوان و ۸ نفر داور در بخش آقایان در رشته‌های مختلف حضور خواهند داشت.

داوران بانوان شامل ملیحه اسحاق نژاد، داور صوت؛ سمیه حاجعلی، داور لحن؛ محبوبه کاتب، داور تجوید؛ مرجانه نیاورانی، داور تجوید؛ خیریه عچرش، داور وقف و ابتدا زهرا افخمی، داور حسن حفظ و وقف ‌و ابتدا؛ مرضیه فیروززاده، داور لحن و وحیده گنبدی، داور صوت هستند.

در بخش داوری آقایان نیز اساتیدی چون محمود لطفی‌نیا، داور لحن؛ مهدی دغاغله، داور صوت؛ رضا دیانت، داور حسن حفظ و وقف و ابتدا؛ قاسم مقدمی، داور صوت؛ محمدباقر ماهانی، داور تجوید؛ امیرفتح‌پور، داور تجوید؛ محمدرضا حاج اسماعیلی، داور وقف و ابتدا؛ عباس هاشمی، داور لحن حضور دارند.

همچنین لیلی رشیدی، یكی از فعالان قرآنی برجسته استان فارس در بخش بانوان و مجتبی فردفانی، حافظ بین‌المللی قرآن كریم كشورمان در بخش آقایان به‌عنوان ناظر این دوره از مسابقات به نمایندگی از ستاد عالی مسابقات قرآن كشورمان حضور دارند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فعاليت هاي قرآني مسابقات سراسري قرآن قوه قضائيه شيراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۵۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام جاماندگان کنکور

داوطلبانی‌که موفق به ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نشده اند از امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه تا روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه می توانند در این آزمون ثبت‌نام کنند.

به گزارش مشرق، با توجه به درخواست مکرر داوطلبانی‌که در روزهای ۷ تا ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ به دلیل تعطیلات عید نوروز موفق به ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نشدند، برای آخرین بار ترتیبی اتخاذ شده است که صرفا در روزهای چهارشنبه ۲۹ فروردین و پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه نیز بتوانند نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام کنند.

داوطلبان باید ضمن مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اطلاعیه‌های مذکور که از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل دسترس است، نسبت به ثبت‌نام در همین درگاه اطلاع‌رسانی در این نشانی https://my.sanjesh.org/login اقدام کنند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور این آخرین فرصت برای متقاضیانی است که موفق به ثبت‌نام در این آزمون نشده‌اند و بعد از این تاریخ هیچ درخواستی برای ثبت‌نام و یا ویرایش اطلاعات قابل پذیرش نخواهد بود.

داوطلبانی که قبلاً در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند در این مرحله امکان ویرایش اطلاعات ندارند.

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

داوطلبان باید توجه کنند که نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • وقتی داشتن تشک تمرینی برای یک ملی‌پوش آرزو شد!+فیلم
  • بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است
  • ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...
  • لو رفتن سوالات آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری به هیچ عنوان امکان ندارد
  • آغاز رقابت دسته آزاد اسکیت سرعت از فردا
  • آغاز رقابت دستجات آزاد اسکیت سرعت از فردا
  • امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟ 
  • آغاز مسابقات گروه‌های آزاد اسکیت سرعت دختران و پسران
  • برنامه مسابقات سهمیه المپیک قطر در رشته اهداف پروازی
  • آغاز ثبت نام جاماندگان کنکور