Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بهتر است در روند صعودی بازار سرمایه اصلاحاتی صورت گیرد تا از این طریق بازار با شیب کمتری به روند صعودی خود ادامه دهد.

علیرضا تاج بر  با بیان اینکه قبل از بررسی روند پرشتاب معاملات بورس بهتر است تا نگاهی به کل اقتصاد و فضای سرمایه‌گذاری حاکم در کشور داشته باشیم، افزود: اکنون ورود به دیگر بازارها برای سرمایه‌گذاری غیرجذاب و دشوار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: امروز در بازار دلار و سکه به دلیل بالا بودن قیمت‌ها به سختی می‌توان ورود کرد، همچنین اکنون نرخ سود سپرده‌های بانکی نصف تورم را هم پوشش نمی‌دهند.

به اعتقاد تاج بر، سرمایه‌گذاری در دیگر بازارها از جذابیت چندانی برخوردار نیستند و اکنون بازار سرمایه به عنوان بهترین گزینه برای سرمایه گذاری محسوب می شود.

این کارشناس بازار سرمایه به هیجان موجود در معاملات بازار سرمایه اشاره و گفت: ورود مستقیم چشمگیر افراد تازه وارد به بازار سرمایه عامل ایجاد هیجان، شیب تند افزایشی و بالا رفتن حجم معاملات شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به بررسی‌های صورت گرفته نمی‌توان منکر وجود حباب در قیمت برخی از سهام کوچک شد، گفت: اکنون در سهام بزرگ و بنیادی بازار که فروش آنها به صورت صادراتی و با نرخ ارز صورت می‌گیرد، هیچ گونه حبابی وجود ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: نگرانی حاکم در بازار سرمایه طبیعی است و به طور حتم شاهد افت چشمگیری نخواهیم بود، بنابراین بازار سرمایه به عنوان بازار سرمایه گذاری تلقی می‌شود که پول بسیار بالایی وارد بازار شده و هنوز تعداد کثیری از سهم‌های بازار از فاکتورهای بنیادی و مناسبی برای سرمایه‌گذاری برخوردارند.

تاج بر ضمن تاکید بر اینکه باید هر چه زودتر یک سری اقدامات صورت گیرد تا این حجم بالای نقدینگی در مسیر درست قرار بگیرد، افزود: عرضه اولیه درست و سنجیده شده، افزایش سهم شناور توسط ناشران سهامداران عمده و کم و زیاد شدن سهام صندوق های سرمایه گذاری بزرگ از جمله مسایل اصلی است که می تواند به ایجاد روند معقول بازار کمک کند.

 وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ سرمایه‌گذاری از جمله مسایلی است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد است، گفت: این اقدام اکنون توسط ارکان اصلی بازار سرمایه در حال انجام است که انتظار نمی‌رود در کوتاه مدت شاهد تاثیر آن در بازار باشیم، در میان مدت سهامداران با ساز و کار بازار بهتر آشنا می‌شوند و هیجانات را کاهش می‌دهند.

تاج بر روند معالمات بورس تا پایان سال را افزایشی پیش‌بینی کرد و افزود: امیدواریم سهامداران به جای سهم‌های کوچک و بی‌بنیاد به سمت سهم‌های بزرگ که از فروش معقولی برخوردارند و در مجامع سود خوبی تقسیم می کنند پیش روند در چنین صورتی نه تنها تا پایان امسال بلکه برای سال آینده هم شاهد روند صعودی بازار خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اکنون اقبال بازار به سمت سهم‌هایی است که از بنیاد خوبی برخوردار نیستند و فقط به دلیل شناور پایین صعودی می شوند، گفت: بازار باید به دو نکته توجه کند یک گروه سهامی که بنیاد و فروش صادراتی مناسبی دارند و با تورم افزیش نرخ می‌گیرند دوم سهامی که در آستانه تجدید ارزیابی هستند این دو گروه اکنون می‌توانند مدنظر بازار و سهامداران حاضر در بازار قرار گیرد.

وی وجود هیجان در معاملات بازار را بدترین موضوع موجود در بازار دانست و افزود:  وجود هیجان در بازار به دلیل دید کوتاه مدت است در حالی که چنانچه دید موجود در بازار به شکل میان مدت و با هدف برگزاری مجامع و همراه با تحلیل باشد از هیجان و روند نزولی  بازار کاسته خواهد شد.

 ایرنا

برچسب ها: بازار سرمایه ، معاملات ، شاخص

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازار سرمایه معاملات شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۵۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت کماکان صعودی ماند

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا، با انتظارات برای محدودتر شدن عرضه روسیه، برای دومین روز متوالی افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۲۳ سنت افزایش، به ۸۶ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت آمریکا با ۲۸ سنت افزایش، به ۸۲ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص در معاملات روز گذشته با یک دلار و ۳۲ سنت افزایش، بسته شدند.

به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، نفت خام از مسائل بخش عرضه و تداوم تنشهای ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، حمایت یافته است.

سه منبع صنعتی آگاه روز دوشنبه اعلام کردند: دولت روسیه به شرکت‌ها دستور داده است تولید نفت را در سه ماهه دوم کاهش دهند تا مطابق با تعهدات مسکو در برابر اوپک پلاس، دستیابی به هدف تولید ۹ میلیون بشکه در روز تا پایان ژوئن، تضمین شود. تولید نفت روسیه در اواخر فوریه، ۹.۵ میلیون بشکه در روز بود.

همزمان، حملات پهپادی اوکراین به پالایشگاههای نفت روسیه ادامه دارد. پالایشگاه کویبیشف پس از آتش سوزی که در صبح روز شنبه روی داد، مجبور شد نیمی از ظرفیت تولید خود را متوقف کند.

بر اساس گزارش رویترز، والت چانسلر، استراتژیست انرژی در یادداشتی نوشت: در نشانه دیگری از محدود بودن عرضه نفت، ظرفیت تولید پالایشگاههای آمریکایی در هفته آینده به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت در حالی که عرضه داخلی، به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز محدود می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • بورس امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • پیش‌بینی بورس فردا ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • توفان بورس و ابهام در بازار ارز / در خرید دلار و سکه احتیاط کنید!
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام
  • بورس امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی