Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدار روز گذشته مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی با جمعی از خبرنگاران این استان بیش از سه‌ونیم ساعت به طول انجامید و رفته‌رفته گپ و گفت اصحاب‌رسانه با خنده و گاهی هم با گریه همراه شد.

جلسه با اظهارنظر چند نفر از خبرنگاران راجع به جنگ‌نرم، سوادرسانه و فیک‌نیوزها کلید خورد و در ادامه مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی از حاضران خواست تا مشکلات خود را با صراحت بیشتر بیان کنند و از آن پس شوخی‌ها و خنده‌ها آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگاران حاضر در جلسه در این مرحله به صورت نوبتی فرصت اظهارنظر یافتند و «ابراهیم آقازاده» یکی از ریش‌سفیدان حاضر در جلسه به عنوان نخستین فرد، پاسخگو بودن مسوولان و شیوه توزیع یارانه مطبوعات را مطرح کرد.

«سجاد کردلر» از دیگر خبرنگاران حاضر نیز به برخوردهای قضایی با خبرنگاران فعال در رسانه‌های دارای مجوز اشاره کرد و گفت: «مسوولان ظاهرا کاری با رسانه‌های فاقد مجوز ندارند»؛ البته این سخنان با واکنش مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی مبنی بر پیگیری موضوع در جلسه‌ای با حضور نمایندگان پلیس فتا، دادگستری و اداره‌کل اطلاعات همراه شد.

«یاور خیری» یکی دیگر از خبرنگاران آذربایجان‌غربی نیز با ابراز امیدواری نسبت به این موضوع که مسوولان روی خوش قانون را به اصحاب‌رسانه استان نشان دهند، اظهار داشت: دشمنان به دنبال تزریق ناامیدی هستند و برخی از مسوولان نیز همسو با آنان، مردم را ناامید می‌کنند؛ این سخن «خیری» نیز با پاسخ مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی همراه بود و با ذکر یک مصداق عنوان کرد که نظارت و برخورد با مسوولان متخلف در استان جریان دارد اما برخی از این برخوردها به خاطر حفط آبروی افراد از چشم اصحاب رسانه دور می‌ماند.

«رضوان آیرملو» از دیگر حاضران جلسه نیز نبود شفافیت در اطلاع‌رسانی را نیازمند آسیب‌شناسی دانست و گفت: مردم در برخی از موارد اطلاعات مورد نیازشان را از رسانه‌های غیرخودی می‌گیرند و مشکل از خود ما است. جلب اعتماد مردم و پاسخگو بودن مسوولان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

«آرش آقازاده» از خبرنگاران حاضر در جلسه نیز به ضرورت اطلاع‌رسانی شفاف و بی‌پرده در خصوص دستگیری مسوولان متخلف تاکید کرد و گفت: وقتی اطلاعات دقیقی از دستگیری مسوولان متخلف به مردم داده نشود، فضا برای شایعه‌پراکنی برخی‌ها آماده می‌شود؛ مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی پس از این سخنان نیز واکنش نشان داد و اظهار داشت: دستگیری به معنی اثبات جرم نیست و رسانه‌ها در این خصوص باید تا زمان صدور حکم قضایی صبر کنند.

«حامد عطایی» نیز با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه در مسیر دادرسی نباید در مورد متهم اطلاع‌رسانی کنند، بیان کرد: هرگونه اطلاع‌رسانی نیز باید با اجازه دادستانی باشد. وی اظهار داشت: فضای رسانه‌ای استان باید برای نقد سازنده آماده شود و اقدامات سلبی و قهری در خصوص اصحاب رسانه به هیچ وجه جواب نخواهد داد.

«حکیم بصیرت» از دامن زدن برخی از اصحاب رسانه استان به مسایل قومیتی انتقاد کرد و گفت: به ویژه عرصه انتخابات باید به دور از جریان‌های قومیتی برگزار شود.

یکی از خبرنگاران وقتی از سردار سپهبد شهید سلیمانی سخن به میان آمد، گریه امانش نداد

یکی دیگر از خبرنگاران حاضر در جلسه نیز به برخورد نامناسب برخی از مسوولان با اصحاب رسانه اشاره کرد؛ وی هم راجع به جایگاه سربازان گمنام امام زمان (عج) شوخی کرد و هم وقتی از سردار سپهبد شهید سلیمانی سخن به میان آمد، گریه امانش نداد. مدیرکل اطلاعات نیز پس از صلوات حاضران در پاسخ گفت: «ادبیات گفت‌وگو نه تنها با خبرنگاران بلکه با تمام مردم طبق رهنمودهای اسلامی باید مناسب و یک‌شکل باشد».

این همه ماجرا نبود و در دومین جلسه مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی با اصحاب رسانه استان طی سال جاری، صحبت به برخی از پرونده‌های قضایی علیه خبرنگاران کشید و قول مساعدت برای پیگیری این پرونده‌ها داده شد.

تابلو فرشی هم به یکی از اصحاب رسانه اهدا شد؛ این خبرنگار گویا در ایام شهادت سردار سپهبد شهید سلیمانی بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی را کلافه کرده بود و صفحه شخصی این فرد به علت انتشار مطالب پی‌درپی برای سردار دلها، مسدود شده بود.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی توصیه‌هایی نیز به اصحاب رسانه استان داشت و از آنان خواست تا از آبروی افراد مراقبت کنند، به خاطر نامزدهای انتخاباتی دچار خطا نشوند و نگاه ملی به موضوعات داشته باشند. وی همچنین وعده داد که پس از انتخابات پیش‌رو، سومین نشست خود با خبرنگاران استان را برگزار کند./ ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۵۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۸ درصدی بارش‌ها در حوضه دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  شهند گفت :  جلسه بررسی وضعیت آب های ورودی به دریاچه ارومیه ، به ریاست  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی  برگزار شد.

وی افزود : در این جلسه آخرین وضعیت آب های ورودی به دریاچه ارومیه از طریق رودخانه ها و سد ها مورد بررسی قرار گرفت.

شهند گفت : حجم آب وارده شده از رودخانه‌های اصلی به دریاچه ارومیه   سه برابر سال گذشته بوده است .

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین وضعیت بارش‌ها در سال جاری تاکنون، نسبت به متوسط بلندمدت حوضه دریاچه ارومیه ۲۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی در پایان افزود : بی‌تردید رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه، نیازمند هماهنگی کامل بین دستگاه‌های متولی است که تحت نظارت رئیس ستاد احیای دریاچه ارومیه فعال شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۸ درصدی بارش‌ها در حوضه دریاچه ارومیه
  • خبرنگاران کارنامه اعمال مسئولان را گزارش کنند
  • حضور آذربایجان غربی با ۵ زنجیره ارزش در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ریل گذاری مسیرسرمایه‌گذاری بخش خصوصی درآذربایجان غربی
  • وزیر کشور با سفر به قم در جریان خدمات رسانی به مسافران قرار گرفت
  • عید دیدنی روزانه مدیرکل زندان‌ها و دادستان مرکز آذربایجان‌غربی از خانواده زندانیان
  • دیدار نوروزی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با مدیرکل دیوان محاسبات استان
  • دیدار ۶ ساعته شاعران با رهبر انقلاب بی‌نظیر بود / در حوزه سیاستگذاری شعر خلا‌های جدی داریم + فیلم
  • تجلیل از خیران طلایی کمیته امداد
  • حدود ۷۵ هزار نفر در آذربایجان‌غربی خون اهدا کردند