Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@18:58:26 GMT

قاتل سردار سلیمانی کشته شد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۵۴۶۹

قاتل سردار سلیمانی کشته شد

یک منبع خبری به نقل از منابع روسی نوشته است هواپیمایی که روز دوشنبه در افغانستان سقوط کرد حامل مایکل دی آندرا قاتل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و رئیس عملیات‌های سیا علیه ایران، عراق و افغانستان بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پایگاه خبری تحلیلی «وترنز تودی» به نقل از منابع اطلاعاتی روسیه نوشت مایک دی آندرا که مسئول پرونده ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی بود در حادثه سقوط هواپیمای آمریکایی در افغانستان کشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آندرا شاخص‌ترین چهره سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود. وی مسئول عملیات‌های سیا علیه عراق،‌ ایران و افغانستان بوده است.

گروه طالبان روز دوشنبه در بیانیه‌ای به‌طور رسمی اعلام کرد که یک فروند هواپیمای  آمریکایی را در ولایت غزنی افغانستان سرنگون کرده است، ویدیویی را از لاشه این هواپیما پس از سرنگونی منتشر کرد.

نیویورک تایمز در مقاله‌ای به تاریخ ژوئن سال 2017، (12 خرداد 1396) از «مایکل دی آندریا» اسم به میان آورد. در CIA به او لقب‌ «شاهزاده تاریکی» و «آیت الله مایک» داده‌اند.

پیش از این منابع خبری به نقل از «فابیو کاریسو» مدیر مسئول gospanews گزارش دادند که وی در صفحه توئیتری خود درباره این موضوع نوشته بود: «آیت الله مایک» مدیر میز خاورمیانه CIA ممکن است در جریان اسقاط هواپیمای [آمریکایی] در افغانستان مرده باشد.

بعدازظهر دوشنبه در پی سقوط یک فروند هواپیما در ولایت غزنی افغانستان، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که بعدازظهر امروز در منطقه «سدوخیل» شهرستان «ده‌یک» ولایت غزنی یک فروند هواپیمای آمریکایی که مأموریت اطلاعاتی داشت ساقط شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۵۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل فراری پس از یک سال در قشم

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار علی اکبر جاویدان روز یکشنبه افزود: در پی وقوع یک فقره درگیری خیابانی منجر به قتل با سلاح سرد در یکی از روستاهای جزیره قشم و متواری شدن قاتل، پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان مرزی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: جزئیات قتل زن جوان در روز ولنتاین / قاتلین دستگیر شدند

وی ادامه داد: با انجام اقدامات فنی، اطلاعاتی و تحقیقات میدانی مشخص شد قاتل فراری پس از درگیری با مقتول ۲۵ ساله به یکی از استان همجوار فرار کرده و با تغییر هویت و چهره در آنجا سکونت دارد.

فرمانده انتظامی هرمزگان توضیح داد: کارآگاهان پلیس با انجام کار اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه های پلیسی از بازگشت متهم مطلع شدند و با نیابت قضایی و هوشیاری کامل مخفیگاه متهم را زیر نظر قرار داده و در یک عملیات منسجم وی را دستگیر کردند.

سردار علی اکبر جاویدان با بیان اینکه قاتل در بازجویی اولیه به جرم خود معترف شد، خاطر نشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شد.

کد خبر: 1227923 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • نقض حریم هوایی افغانستان در قندهار
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • پیامدهای عملیات «وعده صادق» در آینده مشخص خواهد شد
  • انکار عجیب یک قتل / قاتل می‌گوید مقتول زنده است
  • انکار عجیب یک قتل | قاتل می‌گوید مقتول زنده است
  • ببینید | تصاویری دیده نشده از گریه‌های سردار زاهدی هنگام سخنرانی حاج قاسم سلیمانی
  • دستگیری قاتل فراری پس از یک سال در قشم
  • ۲۲۰ فروند هواپیمای تفریحی-آموزشی داریم
  • پمپئو در کتابش درباره راضی کردن ترامپ به ترور سردار سلیمانی چه نوشته است؟
  • سقوط ۲ فروند بالگرد نیروی دریایی ژاپن