Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ گفت: احکام ارائه تسهیلات گمرکی به محصولات پتروشیمی برای تصویب در کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 بررسی می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید برخی مشکلات گمرکی و مالیاتی پتروشیمی را برطرف کرد، گفت: صنایع پتروشیمی برای تامین مالی طرح های توسعه ای خود باید از منابع داخلی بانک‌ها و تسهیلات ارزی بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین امیری خامکانی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، صنعت پتروشیمی را یکی از ظرفیت‌های توسعه اقتصادی کشور دانست و افزود: ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به بیش از 50 میلیون تن رسیده است و البته می‌توان با تمهیدات مناسب و اتمام طرح‌های نیمه تمام آن را دو برابر یعنی به حدود 100 میلیون تن رساند.

وی تصریح کرد: مسائل گمرکی، مالیات و عدم تخصیص وام از جمله مشکلاتی است که این صنعت با آن مواجه است، به همین دلیل مجلس از سال 97 در تبصره 18 قانون بودجه به منظور ارائه وام به واحدهای تولیدی همچون پتروشیمی‌ها به بانک‌ها منابعی اختصاص داده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ با بیان اینکه احکامی برای ارائه تسهیلات گمرکی به محصولات پتروشیمی جهت تصویب در کمیسیون تلفیق پیگیری می‌شود گفت: دولت و مجلس از روند توسعه صنعت پتروشیمی ایران حمایت می کنند.

امیری خامکانی با تاکید بر اینکه پتروشیمی‌ها به‌عنوان یکی از صنایع دارای مزیت ایجاد اشتغال باید بتوانند از منابع بانکی استفاده کنند، عنوان کرد: بدون شک دولت باید برای تسهیل مسائل گمرکی، بازگشت پول و ارز، پرداخت وام‌ و بازاریابی محصولات پتروشیمی اقدام‌هایی انجام دهد تا زمینه فروش محصولات پتروشیمی فراهم شود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۵۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی شاه میرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی (۲۸ فروردین‌ماه) در کنگره ملی نفت و گاز آسیا - اروپا، گفت: ایران با دارا بودن ذخایر غنی نفت و گاز، جایگاه ویژه و برجسته‌ای از زمان‌های بسیار دور در نقشه انرژی جهان داشته است.

وی، ایران را لنگرگاه ثبات و امنیت در منطقه خواند و گفت: کشور ما به دلیل دارا بودن سواحل طولانی در خلیج فارس تا دریای عمان و اقیانوس هند به‌عنوان شاهراه عبور و حمل‌ونقل نفت، میعانات گازی، گاز مایع، محصولات مختلف پتروشیمی و دیگر محصولات به شمار می‌رود و نقش مهمی را ایفا می‌کند.

معاون وزیر نفت ادامه داد: صنعت پتروشیمی ایران در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی به‌عنوان یکی از بازیگران مهم در دنیا مطرح و آماده همکاری در زمینه تولید و فروش کالاها و تجهیزات به شرکت‌ها و مشتریان همسو در سراسر جهان است.

شاه میرزایی با اشاره به روند پرشتاب توسعه صنعت پتروشیمی ایران، یادآور شد: ظرفیت تولید این صنعت در سال (۱۴۰۲) از مرز ۹۵ میلیون تن عبور کرد و این ظرفیت تا پایان امسال بیش از ۱۰۰ میلیون تن خواهد شد.

وی با اشاره به تنوع سبد محصولات پتروشیمی ایران با بیش از ۵۵۰ (گرید) مختلف تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران همکاری و سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی با کشورهای همسو از جمله روسیه و کشورهای حوزه آسیای‌میانه در قطب‌های توسعه‌ای به‌ویژه در مناطق ماهشهر، چابهار و جاسک دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه ۹۷ درصد از کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و صنایع معدنی داخلی‌سازی شده است، گفت: آمادگی کامل داریم تا با همسایگان و کشورهای همسو در زمینه‌های طراحی، اجرا، راه‌اندازی و بهره‌برداری، تعمیرات و نگهداشت تجهیزات و نیز تولید انواع فناوری‌ها و کاتالیست‌های مورد نیاز همکاری کنیم.

این مقام مسؤول عنوان کرد: ایران در تولید دانش‌فنی محصولات آمونیاک، اوره، الفین، تبدیل گاز به متانول، اتان، اتیلن و سایر فرآیندها به خودکفایی کامل رسیده است.

کد خبر 6081952

دیگر خبرها

  • بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه ۱۴۰۳
  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • محصولات فناورانه ایران در نمایشگاه روسیه
  • بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود
  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • بررسی مشکلات و مسائل مردم دستجرد با حضور منتخبان مجلس
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود