Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@23:46:10 GMT

تهاتر پارک چیتگر خبری انحرافی است

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۵۶۴۰

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با رد خبر تهاتر بخشی از پارک چیتگر این خبر را انحرافی خواند.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در پایان جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح مصوبات این جلسه گفت: در جلسه امروز رابط شورایاران منطقه ۱۴ در صحن علنی حضور پیدا کرد و برخی از مسائل و مشکلات منطقه را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود هشت نفر از اعضای شورای شهر نیز در ارتباط با این منطقه نظرات خود را مطرح کردند.

وی افزود: نخستین دستور کار امروز شورا بررسی لایحه یک فوریتی آیین‌نامه مربوط به ماده ۷ بود که برای سازمان آتش‌نشانی درآمدهای پایدار را در نظر می‌گیرد که نهایتا پس از بحث و بررسی یک فوریت این لایحه به تصویب اعضای شورا رسید.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: پیشنهاداتی در خصوص لایحه مربوط به مشاغل خانگی نیز از دیگر دستور کارهای امروز شورا بود که پیشنهادات در این زمینه همگی مطرح شد و نهایتا این لایحه نیز به تصویب اعضاء رسید.

وی با اشاره به موضوع پارک حاشیه‌ای و پارکینگ‌های عمومی گفت: این موضوع در صحن شورا مورد بررسی قرار گرفت و لایحه پرکاری بود. در این خصوص گزارشی مفصل توسط رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا ارائه شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه بخشی از پارک چیتگر به ازای استفاده برای بزرگراه تهران-شمال از سوی بنیاد مستضعفان مورد استفاده قرار می‌گیرد و قرار است تهاتری درباره آن انجام شود، افزود: این خبر صحیح نیست و خبری انحرافی است و به هیچ وجه چنین اتفاقی نمی‌افتد. برای بنیاد مستضعفان چه فایده‌ای دارد که پارک چیتگر را بگیرد. بنیاد مستضعفان باید زمینی را در اختیار بگیرد که بتواند در آن ساخت و ساز انجام دهد. اگر این کار صورت بگیرد برای بنیاد فایده‌ای ندارد و این پارک به درد بنیاد نمی‌خورد.

وی ادامه داد: اگر زمین‌های قابل ساخت و ساز باشد این امکان وجود دارد اما موضوع متفاوتی است لذا خبر پارک چیتگر خبری انحرافی است و آقای فتاح علاقه‌مند به چنین کاری نیست چرا که پارک چیتگر امکان ساخت و ساز ندارد. اگر هم ایشان بخواهند این کار را انجام دهند بنده توصیه می‌کنم از این کار خودداری کنند و جای دیگری را در اختیار بگیرند.

هاشمی با اشاره به موضوع پارکینگ‌ها و پارک حاشیه‌ای گفت: اصولا برای هر موضوعی که نیاز باشد مدیریت انجام شود عرضه و تقاضا در آن اهمیت بسیاری دارد. وقتی تقاضا از عرضه بیشتر می‌شود شما خدمت را با روشی در اختیار دیگران قرار می‌دهید که باعث رانت نشود چرا که وقتی رانت ایجاد شد مافیا نیز در پی آن ایجاد خواهد شد.

وی تأکید کرد: در موضوع پارکینگ‌ها اگر عرضه از تقاضا بیشتر شد به راحتی می‌شود بحث رزرو را عملی کرد اما وقتی در جایی عرضه از تقاضا کمتر باشد باید شرایطی فراهم کرد که مردم بتواند به صورت مساوی از امکانات استفاده کنند. قطعا این موضوع برای شهرداری سخت خواهد شد و ایجاد مشکل می‌کند اما یک پارکینگ خصوصی می‌تواند از موضوع رزرو استفاده کند چرا که رزرو به منافع خودش مرتبط است.

هاشمی تأکید کرد: حتی اگر شهرداری در پارکینگ‌های خصوصی قیمت‌گذاری کند باعث ایجاد مشکل می‌شود. چرا که ممکن است پارکینگ‌ها به دیگران واگذار شود و عملی کردن این کار با مشکلاتی روبرو خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اجرای طرح پارک حاشیه‌ای در منطقه ۲ گفت: صحبت از موفقیت پارک حاشیه‌ای منطقه ۲ می‌شود و می‌گویند از نظر اجرایی این طرح موفق بوده اما از نظر قیمتی مشکلاتی وجود دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایام فاطمیه اکبر طبری دی بیاسی کوبی برایانت طرح گام کروناویروس سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر طرح تعیین سقف طلاق تهاتر پارک چیتگر هاشمی ایام فاطمیه اکبر طبری دی بیاسی کوبی برایانت طرح گام کروناویروس سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر طرح تعیین سقف طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۵۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واگن‌های وارداتی به تهران به اما و اگر رسید

ورود واگن‌های وارداتی از چین به تهران همچنان با اما و اگر روبرو است و این در حالی است با گذشته فروردین‌ماه ۱۴۰۳ مشکل از سوی وزارت کشور حل نشده است و بنا بر گفته رئیس شورای شهر تهران با این شرایط مشکل مردم در حوزه حمل و نقل باقی خواهند ماند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در جریان سفر سال گذشته علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران به همراه هیئت همراه به چین، قراردادهایی در حوزه حمل و نقل عمومی منعقد شد. این قراردادها شامل اتوبوس برقی، تاکسی برقی، موتورسیکلت برقی و واگن مترو بود. هم‌اکنون با پیگیری‌های مستمر شهرداری تهران، زمان ورود واگن‌های مترو به پایتخت به 14 ماه کاهش یافته است.

در پی این موضوع، اعضای شورای شهر تهران در جلسه شورا از اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری تهران و همراهی دولت ابراز قدردانی و تشکر کردند.

اما این پایان ماجرا نبود چرا که مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران در نخستین جلسه شورای شهر تهران در سال 1403 به مشکل‌سازی برای ورود واگن‌های چینی به تهران اشاره کرد و گفت: در این ارتباط مشکلی از طرف وزارت کشور ایجاد شده است که امیدواریم با ورود وزیر کشور شاهد ورود نخستین محموله از واگن‌ها باشیم و چنانچه این مشکل برطرف نشود زمان را از دست می‌دهیم.

در تاریخ 25 فروردین‌ماه 1403 بار دیگر چمران؛ رئیس شورای شهر تهران به مشکل ورود واگن‌های چینی به تهران پرداخت و افزود: وزارت کشور نسبت به عقد قراردادها از سوی شهرداری تهران برای واگن های وارداتی اعتراض کرده است. به هر صورت باید مجموعه‌ای برای عقد قراردادها وارد میدان می‌شد و شهرداری تهران این کار را انجام داده است و با توجه به عقد قراردادها انتظار می‌رود که مجموعه وزارت کشور نیز همکاری لازم را برای ورود واگن های وارداتی انجام بدهد.

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

چمران تصریح کرد: با توجه به مواردی که پیش آمده است بنده موضوع را از طریق آقای وحیدی؛ وزیر کشور مطرح کردم تا هرچه سریع‌تر مشکلات پیش آمده مرتفع شود و هر میزان که اجرای این قرارداد به تعویق بیفتد بالتبع واگن‌های وارداتی با تاخیر وارد خواهند شد. همچنین مشکل پیش آمده در خصوص واگن‌های وارداتی با شخص رئیس جمهور صحبت شده است و قرار است آقای رئیسی نیز این موضوع را پیگیری و دنبال کند.

در 28 فروردین‌ماه بار دیگر چمران به موضوع تکراری واگن‌های وارادتی اشاره کرد و گفت: نباید زمان را از دست بدهیم و حتی اگر تقصیر ما هم هست ما را فلک کنند؛ البته باید روال قانونی طی شود اما تاکید ما بر این است که این کار به صورت جهادی و جدا از کارهای اداری پیگیری و دنبال شود چون ورود واگن‌های مترو به نفع مردم خواهد بود.

به گزارش تسنیم، بنا پیگیری‌های انجام شده از سوی مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران هنوز مشکل پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور حل و فصل نشده است و این در حالی است که قرار است طی هفته آینده مجدداً این موضوع از شهرداری تهران پیگیری شود.

مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه مشکل پیش آمده از سوی یک فرد در وزارت کشور برای واگن‌های وارداتی حل نشده است، گفت: با این شرایط اگر پیش برویم ورود واگن‌ها با مشکل روبرو خواهد شد و ضرر آن به مردم به می‌رسد.

بر اساس این گزارش، در صورتی که مشکل پیش آمده با همکاری دولت و شهرداری تهران حل نشود، ورود واگن‌های وارداتی در این دوره همانند دوره گذشته از مدیریت شهری خواهد شد و مشکلات حوزه حمل و نقل همچنان باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار ۱۴۰۳
  • حوزه فرهنگ نیازمند طراحی‌های کاربردی برای مقابله با شرایط انحرافی دشمن است
  • ورود واگن‌های وارداتی به تهران به اما و اگر رسید
  • احداث پارکینگ جدید در مهران
  • ساخت ۳۰ پارکینگ جدید در تهران و اخطار سازمان هواپیمایی به دفاتر متخلف
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۹ فروردین
  • برخورد جدی پلیس با تخلفات ساکن و ثبت تخلف پارک حاشیه ای با دوربین های متحرک
  • اعمال قانون روزانه ۱۴۰۰ وسیله نقلیه در پیاده‌روها
  • تقابل ایران و اسرائیل در تهران+ عکس
  • راه اندازی میدان بار جدید و هشت بازار میوه و تره‌بار