Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی فرخزاد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین روز سه‌شنبه در جلسه کمیته سازگاری با کم آبی استان تاکید کرد: مساله فرهنگی در مصرف بهینه آب موضوع جدی به شمار رفته و متولیان امر در این حوزه ورود جدی پیدا کنند چرا که برای رفع مشکل آب در استان مشارکت مردم باید جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه برای مصرف بهینه آب، حضور فرمانداران و بخشداران باید پررنگ دیده شود، افزود: موضوع الگوی کشت با محوریت جهاد کشاورزی نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد و به مساله پساب‌ها نیز اهمیت داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول عمرانی، پرداختن به استفاده کشاورزان از تکنولوژی‌های روز جهت آبیاری مزارع و باغات، پیگیری سریع خط انتقال آب از سد طالقان، ادامه عملیات نصب کنتورهای هوشمند برروی چاه‌های کشاورزی جهت کنترل میزان مصرف، نظارت دقیق برروی چاه‌های آب در دامداری‌ها، پیگیری مشکلات آبخیزداری از سوی منابع طبیعی و بازنگری طرح‌های قدیمی در حوزه کشاورزی را از جمله مباحثی دانست که دستگاه‌های متولی در امور آب استان قزوین باید به آن اهمیت دهند.

فرخزاد با اشاره به اینکه موضوع آب‌های جاری و رودخانه‌های استان و نحوه استفاده بهینه از آنها جدی گرفته شود، تصریح کرد: در این زمینه لازم است تا دستگاه‌ها همچنین نسبت به تهیه آمارها و عدم تناقض بین آن نیز ورود جدی پیدا کنند.

نوع بارش ها نسبت به گذشته تغییر یافته است

یوسف شیخ‌الملوکی، مدیرکل هواشناسی استان قزوین نیز در این نشست اظهار داشت: آمار روند بارش‌ها در ۵۰ سال گذشته این استان تهیه شده تا جایی که طی این مدت شاهد افزایش دما و کاهش میزان بارش‌ها در قزوین بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: تغییرات اقلیمی صورت گرفته، نوع بارش‌ها را نیز تغییر داده تا جایی که بررسی‌ها نشان داده که ریزش‌های صورت گرفته بیشتر از جامد به مایع (برف به باران) بوده است.

این مسوول یادآور شد: با توجه به ایستگاه‌های سینوپتیک خودکار، اقلیم شناسی، باران سنجی مکانیکی و خودکار، این اداره کل آماده همه گونه همکاری جهت پیش‌بینی‌های لازم جوی و هواشناسی با دستگاه‌های ذیربط در امور آب است.

برچسب‌ها تغییرات اقلیمی استان قزوین شرکت آب منطقه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات اقلیمی استان قزوین شرکت آب منطقه ای تغییرات اقلیمی استان قزوین شرکت آب منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۵۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام مدارس شهرستان یزد چهارشنبه غیرحضوری شد

مدیریت بحران استان یزد به دلیل شدت بارش‌های امروز، تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان یزد را برای چهارشنبه پنجم اردیبهشت غیرحضوری و تعطیل اعلام کرد. - اخبار استانها -

محمدعلی ملک‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد با اشاره به اینکه جلسه ستاد مدیریت بحران استان یزد به ریاست استاندار دقایقی قبل برگزار شد اظهار داشت: به دلیل بارش‌های باران، ستاد مدیریت بحران استان یزد تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان یزد برای چهارشنبه پنجم اردیبهشت را غیرحضوری اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، میزان بارندگی در شهر یزد بسیار شدید بود و در بسیاری از خیابان‌ها ‌روان‌آب جاری شده و تیم‌های عملیاتی و اجرایی در حال ارائه خدمات برای رفع آب گرفتگی‌ها هستند.

در نقاط مختلف استان یزد هم شدت بارندگی سبب شد که سیلاب جاری شود به گونه‌ای که در بسیاری از مسیرهای روستایی، تردد با مشکل مواجه شد و برخی از مسیرها برای ساعاتی مسدود شدند.

انتهای پیام/781

دیگر خبرها

  • بارش باران سیل آسا در یزد
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • تمام مدارس شهرستان یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس
  • ترک فعل احتمالی در مدیریت بحران پیگیری می‌شود
  • بارش های شدید در راه تهران؛ هشدار مدیریت بحران
  • مدیریت بحران استان یزد در آماده باش کامل است
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ