Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@07:06:35 GMT

اختصاص ۴۰۰۰ تسهیلات ساخت مسکن به بازنشستگان

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۵۷۲۸

به گزارش باشگاه خبرنگاران، هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در نشست خبری خود در مجلس با اشاره به آخرین مصوبات این کمیسیون گفت: این کمیسیون روز گذشته در جلسات عصر و شب خود آخرین پیشنهاد‌های الحاقی نمایندگان به لایحه بودجه بررسی شد.

او افزود: بر این اساس اگر در سال آینده صادرات فرآورده‌های نفتی یا نرخ ارز افزایش پیدا کرد یا مصرف فرآورده‌ها کاهش یافت منابع حاصل از آن به یارانه خرید نان، خرید تضمینی گندم و پاداش والدین شهدا اختصاص می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه تصریح کرد: براساس مصوبه دیگر کمیسیون اجازه داده شد از محل منابع مسکن مهر برگشتی به بانک‌ها مربوط به اقساط مسکن مهر ۴۰۰۰ تسهیلات ساخت مسکن بدون سپرده‌گذاری به بازنشستگانی که حداقل ۵ سال از بازنشستگی‌شان می‌گذرد و در ۱۰ سال گذشته، خود و همسرشان فاقد مسکن بودند، اختصاص یابد.

او تاکید کرد: براساس مصوبه کمیسیون، ۵۰۰۰ میلیارد تومان به بخش آموزش اختصاص یافت که از این میزان ۳۷۵۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش برای رتبه‌بندی معلمان، معلمان حق‌التدریس، مدارس شبانه‌روزی، هنرستان‌ها، سرانه دانش‌آموزی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی اختصاص می‌یابد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه اظهار کرد: ۵ هزار میلیارد ریال از سپرده‌های بانکی برای توانمندسازی و پرداخت تسهیلات و همچنین توسعه تأسیسات خانگی و کارگشایی امور با پیشنهاد معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری در اختیار متقاضیان روستایی قرار می‌گیرد این بند به تبصره ۱۸ الحاق شد.

قوامی بیان کرد: طبق مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق همه دستگاه‌های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم، نهاد‌های عمومی غیردولتی، بنیاد‌ها و آستان‌های مقدسه که به هر شکلی از اقشار آسیب‌پذیر حمایت می‌کنند مکلف شدند حمایت‌ها و کمک‌های خود را به تفکیک کدملی فرد در سامانه وزارت کار ثبت کنند. اطلاعات سامانه در اختیار تمام دستگاه‌ها قرار داده می‌شود تا بعد از ثبت اطلاعات وزارت رفاه امکان استعلام و استحقاق‌سنجی افراد دریافت کننده حمایت را در اختیار نهاد‌های حمایت کننده قرار دهند. اگر دستگاه‌های موضوع این بند که باید اطلاعات‌شان را ثبت کنند هر گونه پرداختی بدون ثبت داشته باشند در حکم تصرف در اموال عمومی خواهد بود.

او ادامه داد: بانک‌ها و مؤسسات مالی مکلف شدند این اطلاعات را در سامانه مذکور ثبت کنند، وزارت رفاه هم باید امکان استعلام اطلاعات را برای نهاد‌های خیریه فراهم کند. دستگاه‌های موجود در این ماده اگر اطلاعات را ثبت نکنند و حمایتی از آن‌ها صورت بگیرد، عملشان در حکم تصرف اموال عمومی خواهد بود.

نماینده اسفراین در مجلس گفت: مطابق بند (الف) تبصره ۱۸ صندوق کارآفرینی امید در توزیع اعتبارات نسبت به تسهیلات به پروژه‌های گردشگری با عملکرد بالا نقش دارد.

قوامی بیان کرد: از محل هزینه‌های شرکت‌های دولتی عدد یک درصد به ۲ درصد افزایش یافت و منابع به ۱۵۰۰ میلیارد تومان رسید تا به آموزش و پرورش ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان پرداخت شود. همچنین برای رتبه‌بندی معلمان، مدارس شبانه‌روزی و سرانه دانش آموزی و همچنین همسان سازی بازنشستگان فرهنگی از این محل تأمین منابع صورت می‌گیرد.

او گفت: هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان به دانشگاه‌ها، جهاد کشاورزی، پارک علم و فناوری و وزارت بهداشت و درمان برای بیمه سلامت اختصاص یافت که کمیسیون آموزش نحوه توزیع آن را به نمایندگان کمیسیون تلفیق خواهد داد، ۵ هزار میلیارد تومان هم از منابع به بحث آموزش اختصاص پیدا کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ادامه داد: به سازمان تأمین اجتماعی اجازه داده شد که با هدف تسهیل وصول مطالباتش تمام یا بخشی از جریمه‌های قطعی تا پایان سال ۹۷ در قانون تأمین اجتماعی را بنا به درخواست کارفرما و با توجه به دلایل مختلف ذکر شده در قانون به تشخیص سازمان مذکور ببخشد.

او گفت: وزارت بهداشت سال آینده مکلف شده است نسبت به ساماندهی شبکه توزیع، تجهیزات، ملزومات پزشکی و مواد غذایی اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ادامه داد: مرحله اصلی بودجه‌ریزی عملیاتی نظارت بر بودجه دستگاه‌های اجرایی است در نتیجه برای نظارت بر عملکرد مبادله تفاهم عملکردی بین دستگاه‌های اجرایی و رئیس آن برای تحقق صرفه‌جویی، لازم است. همچنین دستگاه‌ها باید مقدار و قیمت تمام شده فعالیت‌ها، سنجه عملکرد و عنوان را ذیل برنامه‌های مصوبشان مشروط به تغییر نیافتن جمع اعتبارات با پیشنهاد مشترک با بالاترین مقام دستگاه اجرایی، سیاست‌گذار و سازمان برنامه و بودجه در سقف اعتبار مصوب همان برنامه اصلاح کنند.

قوامی ادامه داد: با توجه به اینکه در تبصره ۴ برداشت از صندوق توسعه مطرح شده است و این موضوع نیاز به اذن رهبر انقلاب دارد نمایندگان کمیسیون به هیئت رئیسه اجازه دادند تا جدول تبصره را پس از اذن در سرجمع منابع بودجه لحاظ کنند.

او ادامه داد: از هفته بعد مصوبات کمیسیون تلفیق در اختیار نمایندگان قرار داده می‌شود تا پیشنهادهایشان را ارائه کنند و در اولین جلسه (۵ اسفند) صحبت‌هایشان بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در ادامه گفت: از همه اندیشمندان و دلسوزان کشور می‌خواهیم که پیشنهادهایشان را نسبت به بودجه ارائه کنند تا در صحن علنی اصلاح شود و بودجه مؤثری با حداقل مشکل به تصویب برسانیم. همچنین نمایندگان بر مسکن و خودرو‌های لوکس و همچنین خانه‌های خالی مالیات وضع کردند و امیدواریم که دولت لایحه آنها را ارائه کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق در مورد ادغام یارانه معیشتی بنزین و یارانه نقدی گفت: تکلیف مجلس به دولت این است که پردرآمد‌ها را شناسایی و کسانی که استحقاق یارانه ندارند را حذف کند.

قوامی افزود: دولت باید با جدیت برای حذف یارانه سه دهک بالا تلاش کند تا بتوان به هفت دهک دیگر یارانه معیشتی و نقدی با کیفیت و مبلغ بیشتری پرداخت کرد، و علاوه بر پرداخت یارانه سایر بخش‌ها به صورت کلی بهره‌وری پرداخت یارانه افزایش یابد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۵۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان پرداخت تسهیلات ساخت و خرید مسکن اعلام شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  با توجه به تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن و با توجه به تاکیدات  رئیس جمهور در جلسات شورای عالی مسکن مبنی بر  پرداخت تسهیلات ساخت مسکن  توسط بانک ها   اما همچنان شاهد  عقب ماندگی های در  روند پرداخت تسهیلات ساخت مسکن  هستیم.  طبق جدیدترین آمارهای که اعلام شده همچنان بانک مسکن رتبه دار پرداخت تسهیلات ساخت و خرید مسکن بوده است.

طبق اعلام سیدعباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در خصوص عملکرد آن بانک برای ارائه تسهیلات ساخت، خرید و تعمیرات مسکن، گفت: در سال گذشته در مجموع ۱۱۵ هزار میلیاردتومان تسهیلات برای خرید، ساخت و تعمیرات مسکن توسط بانک مسکن پرداخت شد.

وی افزود: تسهیلات خرید مسکن در سال گذشته به ۴۵ هزار نفر به مبلغ ۱۸ هزار میلیاردتومان پرداخت شد.در سال گذشته قرارداد تسهیلات ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳ همت منعقد شد.

به گفته وی، در سال گذشته همچنین ۱۳۰ هزار و ۳۷ واحد تسهیلات تعمیر مسکن به مبلغ ۱۴ همت توسط بانک مسکن دریافت کردند.

براساس این گزارش، وی افزود:  با توجه به  آغاز  ساخت بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار پروژه نهضت ملی مسکن در سراسر کشور و با توجه به افزایش ظرفیت های مردمی و بخش خصوصی امیدوارم میزان همکاری های بانک ها بیشتر شود چراکه پرداخت تسهیلات خود نقش موثری در جذب  همکاری  های مردمی دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تکلیف بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ اواسط اردیبهشت مشخص می‌شود
  • تکلیف بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ تا اواسط اردیبهشت‌ مشخص می‌شود
  • میزان پرداخت تسهیلات ساخت و خرید مسکن اعلام شد
  • پرداخت ۱۱۵ همت تسهیلات ساخت و خرید مسکن
  • ۵۰۰ میلیارد؛ درآمد تبلیغات پخش مسابقات ورزشی در سال ۱۴۰۳
  • ارائه تسهیلات وام ۳۵۰ میلیونی به متقاضیان مسکن
  • رئیس کمیسیون برنامه و بودجه عنوان کرد؛ پیش‌بینی کسری ۳۰۰ همتی در بودجه ۱۴۰۳/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در سال ۱۴۰۲
  • میزان کسری بودجه اعلام شد | رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: امسال بنزین همان ۱۵۰۰ تومان است
  • خطر زلزله بیخ گوشمان است/ اختصاص نیمی از بودجه شهر تهران به حمل و نقل عمومی
  • فردا؛ آغاز بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق