Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر مفاد طرح "معامله قرن" مطرح شود، منطقه خاورمیانه، آمریکا و رژیم صهیونیستی با مشکلات و چالش های جدیدی روبرو خواهند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، بعدازظهر امروز سه شنبه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، از خواب شومی که برای مردم فلسطین دیده است رونمایی خواهد کرد.

طرح آمریکایی-صهیونیستی "معامله بزرگ قرن" در حالی از سوی دولت ترامپ برای به اصطلاح ایجاد سازش بین دولت های فلسطین و اسرائیل مطرح شده است که وقتی به اصل آن می نگرید با کمی تامل در می یابید که این دولت مدعی حقوق بشر و آزادی نه تنها حقوق انسانی مردم فلسطین را در این طرح نقض و پایمال کرده است بلکه همچنان به حمایت جانبدارانه از رژیم صهیونیستی ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته مصادف شدن زمان رونمایی از این طرح نیز جای تامل دارد، چرا که امروز روز رای گیری نمایندگان پارلمان اسرائیل برای ایجاد کمیته‌ای با هدف رد مصونیت قضایی نتانیاهو است، بنابراین می توان حدس زد که  یکی از اهداف رونمائی از این طرح تلاش ترامپ برای نجات نخست وزیر رژیم صهیونیستی ازگرداب بحرانی است که در آن فرو رفته است.

همچنین برخی کارشناسان اقدام امروز ترامپ را راه حلی برای پاک کردن و یا به فراموشی سپردن شرایط سخت ترامپ در فضای داخلی آمریکا در زمینه استیضاح و حتی انتخابات پیش روی ایالت متحده آمریکا می دانند.

ترامپ در حالی خود را برقرار کننده صلح میان فلسطین و اسرائیل می داند که مقام معظم رهبری در نهم شهریور 1391 در شانزدهمین نشست سران جنبش غیرمتعهدها طرح برگزاری همه‌پرسی برای حل مسئله فلسطین را مطرح کردند، طرحی کاملا اجرائی و مبتنی بر اصل حق تعیین سرنوشت مردم و تشکیل نظام سیاسی منتخبِ اکثریت براساس همه پرسی و نهایتاً تصمیم‌گیری از سوی نظام سیاسی منتخبِ اکثریت برای سایر ساکنین در فلسطین اشغالی که مردم اصلی آن محسوب نمی شوند.بر اساس این طرح، همه فلسطینیان واقعی اعم از مسلمان و یهودی و مسیحی در داخل و خارج از سرزمین‌های اشغالی در همه پرسی شرکت کرده و با مراجعه به افکار عمومی ، نظام حاکم بر سرزمین خود را تعیین می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب در این باره فرمودند: "ما راه‌حلی عادلانه و کاملاً دموکراتیک را پیشنهاد کرده‌ایم: همه‌ فلسطینی‌ها، چه ساکنان کنونی آن و چه کسانی که به کشورهای دیگر رانده شده و هویت فلسطینی خود را حفظ کرده‌اند، اعم از مسلمان و مسیحی و یهودی، در یک همه‌پرسیِ عمومی، با نظارتی دقیق و اطمینان‌بخش شرکت کنند و ساختار نظام سیاسی این کشور را انتخاب نمایند و همه‌ فلسطینیانی که سالها رنج آوارگی را تحمل کرده‌اند، به کشور خود باز گردند و در این همه‌پرسی و سپس تدوین قانون اساسی و انتخابات، شرکت نمایند. آنگاه صلح برقرار خواهد شد."

دلارهای نفتی دولتهای عربی اجرا کننده دسیسه قرن ترامپ

از زمان حضور ترامپ در کاخ سفید و طرح 200 صفحه ای  "معامله قرن" در سال 2017  تاکنون اطلاع دقیقی از مفاد یا جزئیات آن بدست نرسیده و تنها جزئیاتی از آن از سوی رسانه های وابسته به دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام شده است، همچنین به رغم اینکه سال 2018 سال اعلام رسمی این طرح معرفی شده بود، اما اعلام آن به تعویق افتاد.

قطعا اعلام قطره چکانی طرح فوق، عدم رونمایی کلی و رسمی مفاد آن و به تعویق انداختن طرح رسمی موضوع پشت پرده ای دارد.

هادی براتی کارشناس مسائل فلسطین در این باره می گوید: اگر جزئیات و مفاد طرح "معامله قرن" به طور کامل مطرح شود، منطقه خاورمیانه، آمریکا و رژیم صهیونیستی با مشکلات و چالش های بسیار جدی روبرو خواهند شد چرا که این طرح به طور صد در صدی به نفع اسرائیل بوده و از آنجایی که اجرای آن حس برتری جویی رژیم صهیونیستی را تقویت می کند، ملایم ترین کشورهای عربی منطقه که طی سالیان اخیر رابطه دوستانه خوبی با آمریکا داشته اند ( عربستان، اردن و مصر) به مخالفت با این طرح خواهند پرداخت.

بنابراین اعلام ناقص و مکرر طرح در بازه های زمانی مختلف برای مدیریت افکارعمومی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، عادی سازی مسئله و درنهایت استفاده از دلارهای نفتی آنها برای اجرای "معامله قرن" است.

سخنرانی جارد کوشنر مشاور و داماد دونالد ترامپ در اجلاس بحرین مهر تاییدی است برادعای فوق، چرا که کوشنر در 25 و 26 ژوئن گذشته بین نمایندگان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از طرح "معامله قرن" صحبت و هزینه اولیه اجرای آن را بالغ بر 50 میلیارد دلار ارزیابی کرده است.

نمایندگان این کشورها در سخنرانی کوشنر در اجلاس بحرین با تشویق ممتد خود از این طرح استقبال کردند

بسیاری از تحلیلگران منطقه، این هزینه را در ازای فروش سرزمین‌های اشغالی فلسطین ارزیابی کردند.

 جالب این بود که بر اساس طرح کوشنر این هزینه نیز قرار است از دلارهای نفتی رژیم‌های عربی حاشیه خلیج  فارس تامین شود .

جزئیات طرح جانبدرانه آمریکا از تل آویو/ بیت المقدس پایتخت فلسطین نخواهد بود!

پیرو جزئیاتی که از طرح "معامله قرن" توسط برخی رسانه های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی منتشر شده است، با اجرای آن:

دولت فلسطین دولت کاملا بدون سلاح خواهد بود تا اسرائیل در مناطق کامل فلسطین احساس امنیت داشته باشد. تشکیلات خودگردان فلسطین باید تلاش کند نیروهای مقاومت در نوار غزه را نیز خلع سلاح کند و این موضوع به عنوان پیش‌شرط پذیرش اقدامات فتح برای معامله قرن مطرح شده است.

این طرح که امتیازات حداکثری و بی‌سابقه‌ای را برای رژیم صهیونیستی در نظر گرفته، منطقه اشغالی اغوار را نیز به عنوان مرزهای امنیتی اسرائیل به شمار آورده و اسرائیل در ازای اعطای اراضی جایگزین با هر کیفیتی می‌تواند مالکیت آن را در اختیار بگیرد.

معامله قرن شهرک‌های صهیونیست نشین نیز که قوانین بین الملل و مصوبات شورای امنیت سازمان ملل متحد بارها بر غیرقانونی بودن آن تاکید کرده است را به صورت رسمی تحت کنترل اسرائیلی‌ها قرار می‌دهد و در عین حال مدعی می‌شود که اسرائیلی‌ها در مناطقی که هیچ طرحی برای شهرک‌سازی در آن ندارند، باید شهرک‌سازی را متوقف کنند.

معامله قرن شهر اشغالی قدس را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده و آن را به عنوان پایتخت اسرائیل معرفی می‌کند و محلات فلسطینی نشین حومه قدس با عنوان ابو دیس را در پشت دیوار نژادپرستانه حائل قرار داده و این محلات کوچک را به عنوان پایتخت دولت آینده فلسطین معرفی می‌کند. این در حالی است که اماکن مقدس نظیر مسجد الاقصی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می گیرد و بخش بسیار کوچکی از مدیریت آن به تشکیلات خودگردان سپرده می‌شود.

مشوق‌های مالی این طرح اختصاص ده‌ها میلیون دلار پول برای پروژه‌های مختلف جهت ارتباط آسانتر میان نوار غزه و صحرای سینا در مصر است که به ادعای این طرح با ایجاد خدمات و زیرساخت ها و موسسات تجاری و بهسازی خطوط انتقال انرژی و برق، امکان انتقال فلسطینیان به این منطقه مهیا شود. به این ترتیب طرح مذکور مقدمات اخراج باقیمانده فلسطینیان از فلسطین اشغالی با معرفی وطن جایگزین را فراهم می کند، علاوه بر اینکه در این طرح به صراحت اعلام شده که تمامی بندها در قالب یک بسته متحد است و امکان جدا کردن و اجرای برخی از آنها و لغو برخی دیگر وجود ندارد.

طرح مقام معظم رهبری بهترین راه حل مسئله فلسطین

هفت دهه از اشغال سرزمین فلسطین بدست رژیم غاصب صهیونیستی می گذرد و مجامع بین المللی همچنان در قبال حل این معضل ناتوان مانده اند، امید است با تقویت محور مقاومت و اجماع نظر کشورهای جهان اسلام طرح تفرقه افکن ترامپ امروز با شکست مواجه شود.

البته در این بین دستگاه دیپلماسی کشورهای جهان اسلام از جایگاه ویژه ای برای احقاق حق مردم فلسطین و به زوال رساندن طرح آمریکایی-صهیونیستی "معامله قرن" برخورداند تا با مراجعه به مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل متحدد مقدمات بازگشت شش میلیون فلسطینی آواره به کشورشان را فراهم کرده و شرایط زندگی در جنگ و مناقشه روزانه شش میلیون فلسطینی دیگر که در داخل فلسطین زندگی می‌کنند را مهیا کنند، تحقق این امر نیازمند یک برنامه مدون و جامعی است که نوزده سال پیش توسط مقام معظم رهبری مطرح شده و اکنون بعنوان یک سند بین المللی در اختیار سازمان ملل متحد قرار گرفته تا اعضای شورای امنیت این سازمان درباره آن تصمیم بگیرند. طرح برگزاری همه‌پرسی برای حل مسئله فلسطین که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در شانزدهمین نشست سران جنبش غیرمتعهدها در نهم شهریور 1391 مطرح گردید، اخیرا طی نامۀ مجید تخت روانچی، نماینده دائمی ایران ، به عنوان یک سند بین‌المللی برای آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان ارسال شد.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: اسرائیل فلسطین معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۵۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌ های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار کنند.

دیگر خبرها

  • هراس صهیونیست‌ها از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • رمزگشایی از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در جلسه حزب اعتدال و توسعه /پیش بینی می شود دولت نتانیاهو سقوط کند
  • رئیسی: رژیم صهیونیستی باید از سرزمین‌های اشغالی اخراج و مجازات شود
  • آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد