Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ "خالد وردک"، رئیس پلیس استان غزنی افغانستان گفت، طبق اطلاعاتی که در اختیار داریم، چهار جسد و دو مفقود، نتیجه سقوط هواپیمای آمریکایی در منطقه تحت کنترل طالبان است.

وردک در گفت وگو با خبرگزاری رویترز افزود: نیروهای امنیتی پس از دریافت خبر سقوط هواپیمای آمریکایی در شهرستان "ده یک" غزنی بلافاصله عازم منطقه شدند اما، با حمله طالبان مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متعاقب این حمله، به این نیروهای امنیتی دستور عقب نشینی داده شد و عملیات نیروی هوایی جای فعالیت نیروهای امنیتی را گرفت.

"ذبیح الله مجاهد"، سخنگوی طالبان، گفت، نیروهای افغان تحت پشتیبانی ارتش آمریکا تلاش کردند منطقه ای را که هواپیما در آن سقوط کرده بود، تصرف کنند و با پیکارگران طالبان درگیر شدند.

مجاهد به رویترز گفت، حمله نیروهای افغان دفع شد اما، طالبان اجازه می دهد تیم نجات برای پس گرفتن اجساد وارد این منطقه شود.

وی همچنین از شمارش ۶ جسد در منطقه سقوط هواپیمای آمریکایی توسط پیکارگران طالبان خبر داد و افزود، ممکن است تعداد اجساد بیشتر باشد. 

مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند، این هواپیما موقع سقوط کمتر از ۵ سرنشین داشت.

یک مقام آمریکایی نیز خاطر نشان کرد، اطلاعات اولیه حاکی از حضور دو نفر در این هواپیماست.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا به رویترز گفت، در تحقیقات اولیه نقص و خطای مکانیکی علت سقوط هواپیما اعلام شد.

هواپیمای نظامی آمریکایی E-۱۱A دوشنبه در منطقه ده یک استان غزنی افغانستان سقوط کرد و طالبان مسوولیت سرنگونی آن را به عهده گرفت.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 افغانستان طالبان هواپیما غزنی هواپیمای آمریکا قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۵۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور اسلامی ایران در امور افغانستان، با مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این ملاقات، تحولات منطقه‌ای، تقویت روابط و سایر موضوعات دوجانبه مورد بحث قرار گرفت.

همچنین در ابتدا، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان روابط دو کشور را دوستانه و مثبت ارزیابی کرد و خواهان گسترش هرچه بیشتر روابط در تمام عرصه‌ها شد.

در ادامه، حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور اسلامی ایران در امور افغانستان و سرپرست سفارت ایران در کابل، از موضع طالبان در مقابل تجاوزات آشکار رژیم صهیونستی در غزه و محکومیت حمله رژیم غاصب اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق سپاسگزاری کرد.

همچنین طرفین بر گسترش بیشتر روابط حسنه بر اساس اصول حسن همجواری و همسایگی نیک در فضای دوستانه، تاکید کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • تکذیب بیانیه منسوب به کتائب حزب‌الله عراق
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی
  • ادامه پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز آسمان افغانستان