Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب‌الله خجسته پور ظهر سه‌شنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه برخی افراد در نقش رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری و برخی دیگر نیز در جایگاه روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی رسالت اطلاع‌رسانی رادارند اما در دو جایگاه متمایز از هم هستند، بیان کرد: چالشی که امروز در بین دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها وجود دارد این است که این دو جایگاه از هم تفکیک نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه بین جایگاه رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها خلط مبحث شده است، افزود: مدیر روابط عمومی خبرنگار نیست و اگر ما بتوانیم به همین یک مورد کاملاً قائل شویم بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود.

تسهیل‌گری رسالت روابط عمومی‌ها

معاون استاندار سمنان بابیان اینکه روابط عمومی‌ها و مدیران آن‌ها خبرگزاری نیستند و لذا باید مناسب رعایت شود، ابراز کرد: هرکس در جایگاهی که دارد باید قرار گیرد لذا ما اعتقادداریم که روابط عمومی‌ها باید رسانه مدار باشند نه رسانه دار و قطعاً بین این دو موضوع تفاوت‌های بسیاری نیز وجود دارد، اگر روابط عمومی‌ها رسانه مدار باشند سبب تسهیل‌گری کارهای رسانه‌ها که همان اطلاع‌رسانی است می‌شوند.

خجسته پور گفت: روابط عمومی‌ها نباید متصدی باشند بلکه باید متولی باشند و اگر روابط عمومی‌ها خودشان کار خبری هم انجام دهند اولاً جایگاه‌ها به هم می‌ریزد و ثانیاً به اهداف از پیش تعیین‌شده برای روابط عمومی‌ها و همچنین جایگاه اطلاع‌رسانی دست پیدا نخواهیم کرد.

وی بابیان اینکه روابط عمومی‌ها باید صرفاً یک خبر را اطلاع‌رسانی کنند و نباید تحلیل آن را آن‌طور که می‌خواهند انتقال دهند، بیان کرد: اگر تعداد زیادی خبرگزاری و رسانه وجود دارد به دلیل نوع نگاه‌ها و چرایی و چگونگی پرداختن آن‌ها به اخبار از زوایای مختلف است لذا نباید روابط عمومی‌ها خود تحلیل‌گر باشند باید تحلیل و نحوه پرداختن به موضوع را به رسانه‌ها واگذار کنند.

ایجاد شورای جدید اطلاع رسانی

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: روابط عمومی‌ها از سوی دیگر مشاور مدیران هستند و در تمام مسائل اطلاع‌رسانی، حتی ظاهر مدیران، نحوه نشستن آن‌ها، لباسشان، سخنرانی‌شان و … باید مشاوره دهند درنتیجه اگر امانتی پذیرفته شد باید از عهده آن به‌خوبی برآمد.

خجسته پور بابیان اینکه به مشکلات روابط عمومی‌ها نیز اشراف داریم، بیان کرد: برخی روابط عمومی‌ها بیان می‌کنند که اصلاً مدیر دستگاه آن‌ها را نادیده می‌گیرد یا امکانات در اختیارشان نمی‌گذارد و … از سوی دیگر هم ممکن است جسارت بیان آن به مدیر را نداشته باشند برای همین امر ان شاالله نسبت به ایجاد دوباره شورای اطلاع‌رسانی استان با حضور مدیران روابط عمومی اقدام خواهیم کرد تا این مسائل رفع شود.

وی افزود: باید دقت داشت که کاری به سابقه شورای اطلاع‌رسانی قبل نداریم که در آنچه چیزهایی رخ داده است امروز اگر قرار است شورای جدیدی ایجاد شود باید بدانیم که نیاز اولیه آن انتخاب افراد دارای صلاحیت برای آن جایگاه است.

کد خبر 4838666

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای اطلاع رسانی استانداری سمنان بارش برف دهه فجر بوشهر شیراز گرگان تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان قزوین شهرکرد ایلام انتخابات 98 خطبه های نماز جمعه بیرجند قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۵۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم کم آبی سد‌های خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، عضو اصلی شورای راهبردی روابط عمومی بخش آب کشور گفت: هم اکنون ۱۲۷ میلیون متر مکعب آب در سد‌های استان با حجم ذخیره یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب وجود دارد.

کاظم جم  افزود: این حجم در مدت مشابه پارسال ۲۶۹ میلیون متر مکعب بود.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: میزان بارندگی در سال آبی کنونی از مهر ماه ۱۴۰۲ تا کنون حدود ۸۴ میلی متر بوده است که نسبت به میانگین بلندمدت ۳۳ درصد کاهش دارد.

جم افزود: بارندگی‌های اخیر ممکن است این تصور را در ذهن شهروندان ایجاد کند که از خشکسالی و کم آبی عبور کرده ایم، این در حالی است که با یک ماه بارندگی، خشکسالی ۲ دهه جبران نمی‌شود و همچنان با تنش آبی مواجه هستیم از این رو مدیریت مصرف ضروری است.

دیگر خبرها

  • شهادت ۲۰۰ فلسطینی در حمله به بیمارستان شفا
  • آخرین اطلاع رسانی وزیر نفت درباره بنزین
  • اعدام هولناک 200 فلسطینی در بیمارستان شفا غزه
  • رسانه‌ها با افکار عمومی در ماجرای غزه چطور رفتار کردند؟
  • خدمت رسانی هلال‌ احمر مازندران به حدود ۴۰۰ هزار مسافر نوروزی
  • مدیر کل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد
  • ظرفیت پارکینگ فرودگاه مهرآباد پر شد
  • تداوم کم آبی سد‌های خراسان رضوی
  • پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی جوابیه داد
  • ظرفیت پارکینگ فرودگاه مهرآباد پُر شد