Web Analytics Made Easy - Statcounter

قوسی گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر ۲۷۷ پروژه بخش کشاورزی در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، غلامرضا قوسی مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: همزمان با ایام الله دهه فجر ۲۷۷ پروژه بخش کشاورزی در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: اعتبار این تعداد پروژه ۶۴۰ میلیارد ریال است.   مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: از این اعتبار ۱۹۶ میلیارد ریال تسهیلات بانکی، ۱۲۳ میلیارد ریال سهم خودیاری بهره برداران و ۳۲۱ میلیارد ریال سهم اعتبارات دولتی و تملک است.   قوسی عنوان کرد: از مزایای این تعداد پروژه ۶۹ هزار نفر جمعیت برخوردار خواهند شد.   وی با بیان این‌که ۱۷ هزار خانوار از این تعداد پروژه بهره میبرند، اظهار کرد: برای ۲۳۴ نفر اشتغال مستقیم و ۱۵۲ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می‌شود.   مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: همچنین این پروژه ها منجر به تثبیت اشتغال برای ۶ هزار و ۴۹۸ نفر در مناطق روستایی و عشایری خواهد شد.   قوسی عنوان کرد: بیشترین تعداد پروژه ها مربوط به بخش باغبانی با ۹۰ و آب و خاک ۸۹ پروژه می‌شود.   وی خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد پروژه‌ها مربوط به شهرستان‌های سرایان با ۵۷، قاین ۳۴ و طبس ۲۹ پروژه است.   مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در خراسان جنوبی تا کنون ۲۳ هزار و ۵۰۰ هکتار سیستم نوین آبیاری اجرا شده است.   قوسی گفت: ۱۷ درصد اراضی کشاورزی استان به سیستم نوین آبیاری مجهز است که باعث صرفه جویی ۷۰ میلیون متر مکعب آب شده است.   وی عنوان کرد: همچنین در استان ۲ هزار و ۷۶۰ کیلومتر پروژه انتقال آب اجرا شده که باعث صرفه جویی ۲.۴ میلیون متر مکعب آب شده است.   مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای استان شدن خراسان جنوبی تا کنون ۷۱۸ هکتار عملیات آب و خاک انجام شده که باعث صرفه جویی ۱.۶ میلیون متر مکعب شده است.   قوسی از یکپارچه سازی ۸ هزار و ۸۷۰ هکتار در استان خبر داد و افزود: با این اقدام ۱۲.۵ میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شده است.   وی بیان کرد: اجرای این پروژه ها باعث شده راندمان آب از ۳۰ به ۴۶ درصد افزایش پیدا کند.   مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه برخی از افرادی که دارای واحدهای مرغداری در استان با مشکلاتی برای تمدید پروانه مواجه هستد با دفاتر فنی مهندسی استان هماهنگ شده از ۱۲ تا ۳۰ بهمن متقاضیان برای تمدید پروانه اقدام کنند.   قوسی اظهار کرد: پروژه های شاخص قابل افتتاح شامل آبیاری کم فشار، احداث سد ذخیره آب، ترمینال ضبط پسته و گلخانه هیدروپونیک می‌شود.   وی خاطرنشان کرد: گلخانه هیدروپونیک برای اولین بار در بشرویه افتتاح می‌شود.   مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: تا کنون برای احداث گلخانه ۵۴۳ هکتار زمین آماده سازی شده است.   قوسی از جانمایی ۳۶۰ هکتار اراضی برای گلخانه خبر داد و افزود: ابلاغ این جانمایی جهت فراهم کردن زیرساختها به شرکت شهرک کشاورزی انجام شده است.   وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد بحث ذرت آلوده که در استان هرمزگان مشاهده شده و عنوان شده از بندر چابهار به چند استان ارسال شده، گفت: تا کنون در خراسان‌جنوبی گزارشی در این خصوص به دست ما نرسیده و خوشبختانه در استان شاهد ذرت آلوده نبوده‌ایم.   انتهای پیام/127

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۵۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی

 مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این روز‌ها برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده و قرار است این محصول معطر از سطح بیش از ۴۳۹ هکتار از اراضی استان برداشت شود.

شایسته با اشاره به اینکه امسال پیش بینی می‌شود ۷۸۶ تن گل محمدی در استان برداشت شود افزود: این میزان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است. 

وی گفت: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان سربیشه با ۲۱۵ هکتار، قاین ۵۳ هکتارو زیرکوه ۵۰ هکتار است.

مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: ۵۰ درصد محصول تولیدی به صورت غنچه، گل‌تر و گل خشک به خارج استان صادر می‌شود.

شایسته گفت: ۳۵۲ بهره بردار گل محمدی از اوایل اردیبهشت آغاز و تا نیمه خرداد ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی