Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به کمک‌های خوب مردمی به مناطق سیل‌زده جنوب کشور، از اعزام ۱۲ تیم تخصصی امدادی از یزد به سیستان و بلوچستان خبر داد. ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

‌محسن حرازی‌زاده‌یزدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد، در در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد در ارتباط با نقش هلال احمر در بحران‌های کشور عنوان کرد: طبق اساسنامه جمعیت هلال احمر، وظیفه این نهاد، امدادرسانی در بلایا و جنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: وقتی حوادث و جنگ نباشد هلال احمر عهده‌دار آموزش نیروها و آماده‌سازی جامعه برای بحران احتمالی و تجهیز ظرفیت‌ها و تکمیل تجهیزات موجود است، همچنین آموزش و اطلاع‌رسانی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توانبخشی جزو اساسنامه این مجموعه است.

وی تصریح کرد: این آموزش‌ها شامل کمک‌های اولیه است، اما طبق قانون جدید مدیریت بحران سه وظیفه بر عهده هلال احمر است که شامل آموزش کمک‌های اولیه و آماده‌سازی جامعه برای رویارویی با حوادث و امدادرسانی و انتقال مجروحان و امدادرسانی در کوهستان‌ها و جمع‌آوری کمک‌های مردمی با کمک بهزیستی و کمیته امداد و گاهی آبرسانی در مناطق است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در حوادث مختلف از جمله سیلی که اوایل سال اتفاق افتاد و یا سیل اخیر، اعضای داوطلب به ما اعتماد کردند و شبکه اجتماعی داوطلبی با جمعیت هلال احمر همکاری داشتند و همه مردم از ضعیف‌ترین قشر تا سرمایه‌داران، کمک‌ها را بر عهده گرفتند و یا رانندگانی که کالاها را انتقال دادند.

گزارش تسنیم از پساسیل پلدختر/ ‌دستان خالی سیل‌زدگان ‌برای تکمیل واحدهای مسکونی + فیلمجشنواره موسیقی و تئاتر خیابانی فجر در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان برگزار می‌شوداصفهان| اعزام 400 نیروی جهادی برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان

وی عنوان کرد: اعضای داوطلب و جوانان و مشارکت‌های مردمی مهم‌ترین سرمایه‌های جمعیت هلال احمر است، همه این‌ها شبکه داوطلبی را تشکیل می‌دهد که آحاد مردم‌اند و در این جا تحصیلات و جایگاه شغلی و وجهه اجتماعی اهمیتی ندارد.

حرازی‌زاده بیان کرد: اقدامات توسط هلال احمر به دست آسیب دیدگان رسید، در حادثه اخیر سیل، یک هزار و 112 روستا در سیستان و بلوچستان و جنوب و جنوب غرب سیستان و بلوچستان و بخشی از هرمزگان و کرمان آسیب دیده بودند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع اقدامات هلال احمر اعم از سورت پروازهای هلال احمر در منطقه آسیب دیده بسیار چشمگیر بود، در این مناطق محروم و کم بضاعت، مردم بزرگ منش و نیک و مهمان‌نوازی زندگی می‌کنند و هر چه قدر اقداماتی انجام شود باز کم است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار کرد: تلاش می‌شود در حد توان هلال احمر و نهادها و مردم باری از دوش این مردم برداریم و در این مدت چادر امدادی و موکت و پتو و انواع شوینده و مواد خوراکی و حبوبات بسته بندی و کنسور و آب معدنی و نایلون در اختیار آنها قرار داده‌ایم.

وی تصریح کرد: اتفاق خوبی در منطقه شاهد بودیم، هر چند سیل، آسیب فراوانی زده است و یک سری از راه‌های دسترسی مسدود شد، در چند روز اول با بالگردها انتقال مصدوم را برعهده گرفتند و با کمک کم، فشار سیل کمی عادی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: تیم عملیاتی بیش از50 نفر از امدادگران زبده استان از شهرستان‌های یزد، خاتم، میبد و ابرکوه و پرسنل هلال احمر در قالب دوازده تیم عملیاتی بمدت پانزده روز به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان اعزام شدند.

حرازی‌زاده افزود: با توجه به اعلام نیاز 5 خودرو کمک‌دار، یک دستگاه مینی‌بوس، یک خودرو فرماندهی و یک دستگاه کامیون نیز در این زمینه به مناطق ارسال شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار کرد: از مدیریت بحران استان، استاندار و از مردم عزیز که به ما اعتماد کردند و همچنین از نهادها و ارگان‌های خدمت‌رسان از جمله سپاه پاسداران به لحاظ تجهیزات و کمک‌رسانی و داوطلبان و نجات‌گران و همراهی همکاران و شهروندان تقدیر می‌کنیم.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۶۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهاباد از امدادرسانی نیروهای امدادی با حضور یک تیم ۴ نفره به همراه موتور پمپ و کف‌کش در مناطق و منازل آبگرفتگی در سطح شهرستان بهاباد استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، در پی بارش‌های شدید در روستای ده جمال شهرستان بهاباد استان یزد و آبگرفتگی در این مناطق، نیروهای امدادی هلال احمر اقدام به تخلیه آب از منازل متأثر از سیلاب کردند.

کد خبر 747310

دیگر خبرها

  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • پیکر۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد
  • تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان