Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:24:24 GMT

فرصت حضور جوانان در بدنه دانشگاه‌ها فراهم شود

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۶۱۸۹

فرصت حضور جوانان در بدنه دانشگاه‌ها فراهم شود

حجت الاسلام محمدرضا رضوان طلب روز سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی دبیران هیات‌های جذب دانشگاه‌های منطقه ۹ کشور در دانشگاه حکیم سبزواری افزود: برخی اعضای هیات علمی در مرحله بازنشستگی قرار دارند لذا باید برای جذب جوانان اعلام نیاز شود.
وی با بیان اینکه اعلام نیازها و جذب اعضای هیات علمی باید واقعی و بر مبنای نیاز باشد ادامه داد: موارد بسیاری از اعلام  نیازها یا عدم نیازها پشتوانه واقعی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: سامانه جذب هیات علمی بیشتر در اختیار خود دانشگاه‌ها است و دخالت هیات مرکزی در حد رعایت وحدت رویه است.  
حجت الاسلام رضوان طلب افزود: اکنون فرصت اعلام نیاز مربوط به فراخوان بهمن ۹۸ است و دانشگاه‌ها نیاز خود را اعلام کرده‌اند که در مرحله بررسی قرار دارد.  
وی ادامه داد: یکی از معضلات سامانه جذب اعضای هیات علمی دوره طولانی رسیدگی پرونده‌ها در دانشگاه‌ها و وزارت علوم،تحقیقات و فناوری است.
وی گفت: میانگین توقف پرونده‌ها در مرکز جذب هیات علمی این وزارتخانه حدود یک ماه است که زمان قانونی آن ۴۵ روز می‌باشد و این مدت برای دانشگاه‌ها سه ماه در نظر گرفته شده که پرونده‌ها اغلب بیش از این مدت در دانشگاه‌ها معطل می‌ماند.  
دانشگاه‌های منطقه ۹ کشور شامل دانشگاه‌های استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان است.

دانشگاه حکیم سبزواری ۹ هزار دانشجو در ۱۰ دانشکده، ۳۳ گروه آموزشی و ۱۳۹ کدرشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری دارد.

این مرکز آموزش عالی یکی از ۲۲ "دانشگاه محور" در ایران است.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری سبزوار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری سبزوار وزارت علوم تحقیقات و فناوری سبزوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۶۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد علی زلفی گل وزیر علوم درباره جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: یکی از مشکلات در دانشگاه فنی و حرفه‌ای این است که این دانشگاه در نهایت در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو تربیت می‌کند و استخدام عضو هیأت علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه معنا ندارد.

بیشتر بخوانید: رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال

وی ادامه داد: البته اساتیدی را که در این دانشگاه داریم قدردانشان هستیم ولی نباید همان کاری که دانشگاه تهران انجام می‌دهد را دانشگاه فنی و حرفه‌ای هم همان را انجام دهد یا کاری که دانشگاه تهران انجام می‌دهد را دانشگاه‌های پیام نور و علمی کاربردی هم انجام بدهند.

وزیر علوم افزود: دانشگاه‌ها هرکدام ماهیت و وظیفه خاص خود را دارند ما نباید همه چی را باهم قاطی کنیم باید به ماهیت هر دانشگاه توجه کنیم برای همین در اولین جلسه هیأت امنای دانشگاه فنی و حرفه‌ای مصوب شد که دانشگاه فنی و حرفه‌ای از این پس تا سطح فوق لیسانس (مربی) استخدام کند.

وی با اشاره به مصوبه جدید درباره جذب هیأت علمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: دیگر قرار نیست عضو هیأت علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه استخدام شود، چرا؟ چون وقتی عضو هیأت علمی با مدرک دکتری استخدام می‌شود در پی این است که دانشیار و استاد تمام شود و مجبور است در دانشگاه‌های دیگر وقت بگذارد تا ارتقا پیدا کند.

وی افزود: مربی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استخدام می‌شود باید از مسیر خود ارتقا پیدا کرده و مدارج را طی کند، بنابراین انتظاری که از استاد فنی و حرفه‌ای داریم مرتبط با حرفه خودش است نه انتظاری که از استاد دانشگاه تهران داریم اینها را باید احصا کرده و به قانون توجه کنیم تا در بحث‌های دیگر اثر گذار باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228347 برچسب‌ها وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

دیگر خبرها

  • جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • تنوع فرصت‌های شغلی برای جوانان شرط مهم حضور سازمان‌ها در نمایشگاه بازار کار