Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره خودمختار کردها در سوریه در شهر پاریس جواب آزمایش‌های یک آزمایشگاه سوئیسی را ارائه کرد که بر اساس آن ارتش ترکیه در حملاتش به شمال سوریه در اکتبر ۲۰۱۹ از بمب‌های فسفری استفاده کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ارم نیوز، آزمایشگاه سوئیسی "ویسلینگ" در آزمایش‌های خود از وجود غیرطبیعی ماده فسفر سفید در نمونه‌ برداری از پوست یک نیروی کردی خبر داد که در حمله به یگان‌های مدافع خلق کرد زخمی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، در این نمونه مقدار بسیار بالایی از فسفر سفید کشف شد و روی پوست این سرباز نوعی زخم (سوختگی شیمیایی) وجود دارد که این دو مسأله ثابت می‌کند که از ماده فسفر استفاده شده است.

در همین راستا، عباس منصوران، پزشکی که زخمی ‌شدگان حملات ترکیه را معالجه می‌کند، گفته است که برخی سوختگی‌ها غیرعادی هستند که علت آن به استفاده از سلاح‌های نامتعارف بازمی‌گردد.

وی طی کنفرانس مطبوعاتی خود در پاریس در کنار نوری محمد، سخنگوی یگان‌های مدافع خلق کرد و خالد عیسی، نماینده اداره خودمختار کردها در سوریه تاکید کرد: زخمی‌ها و علائم روی قربانیان که اکثر آنها غیرنظامی هستند، نشان می‌دهند که در معرض استفاده از سلاح‌های شیمیایی قرار گرفته‌اند.

مقامات اداره خودمختار کردها، ترکیه را به استفاده از تسلیحات ممنوعه مانند ناپالم و فسفر سفید در حملاتش متهم کرده‌اند. این در حالی است که ترکیه این اتهامات را رد کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارتش ترکیه کردهای سوریه عملیات چشمه صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۶۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهام جالب به آرتتا: موهایت رنگ است!

به گزارش "ورزش سه"، آرتتا از زمان حضورش روی نیمکت آرسنال موفق شده است این تیم را بار دیگر به روزهای اوج برگرداند و حالا آنها دو فصل متوالی است که در جمع مدعیان قهرمانی حضور دارد و برای کسب این عنوان با منچسترسیتی و لیورپول رقابت می‌کنند.

تعدادی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی در چند ماه اخیر به این موضوع پرداخته بودند که این مربی جوان ۴۲ ساله با وجود فشار کار در سطح اول فوتبال انگلیس همچنان موهای بسیار مشکی دارد و خبری از موی سفید در بین موهایش نیست و این موضوع برای آنها جالب بود.

حالا به نظر می‌رسد که این ویژگی باعث حسادت و ناراحتی بعضی از اهالی فوتبال شده و یورک در صحبت‌های جالبی که درباره این مربی مطرح کرده مدعی شده است که او بدون شک از رنگ مو استفاده می‌کند.

این ستاره سابق یونایتد به گفت:« آیا موهای آرتتا شروع به سفید شدن کرده است؟ اگر هر روز موهایتان را رنگ کنید نمی‌توانید موی سفید را ببینید. آرتتا اجازه نمی‌دهد که موهای سفیدش معلوم شود. موهای شما نمی‌تواند در این سن تا این حد مشکی باشد.»

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • ردپای خانم بازیگر در پرونده تتلو
  • ماهواره نوا رویداد تلخ سفید شدن مرجان‌ها را ثبت کرد
  • اتهام جالب به آرتتا: موهایت رنگ است!
  • پاک‌سازی جاده روستای کوه سفید به همت جمعی از دانش آموزان قمی
  • (تصاویر) عجیب‌ترین گورستان ایران
  • سقوط مینی بوس به دره با ۳ کشته و ۱۸ زخمی در آدانای ترکیه
  • بومی‌سازی کود «تریپل سوپر فسفات» توسط متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان