Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@06:24:53 GMT

۵۶ درصد از نقشه راه معدن در سال اول محقق شد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۶۳۴۳

به گزارش ایلنا،‌ خداداد غریب پور در مراسم افتتاحیه پایلوت استحصال عناصر نادر خاکی و سایر عناصر استراتژیک گفت: عناصر نادر خاکی محصولات استراتژیکی است و در صنایع مختلف کاربرد دارند که اگر تولید نشوند؛ امکان تهیه آن از طریق واردات فراهم نیست.

وی ادامه داد: خوشبختانه با افتتاح این پایلوت این افتخار نصیب کشور شد؛ دستاوردی که مهندسان و کارشناسان ایمیدرو توانستند این محصول را تولید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار کرد: استراتژی دکتر رحمانی، وزیر صمت بر این است که  کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در زمینه تحقیقات و فناوری در کجا قرار دارند. در واقع واحدهای تولیدی در زمینه تحقیقات، فناوری و علوم روز چه اقداماتی انجام داده‌اند. دکتر ستاری، معاونت فناوری ریاست جمهوری نیز همواره حمایت‌های خوبی از طرح‌ها و پروژه‌های دانش بنیان ما داشته و علاقه‌مند به همکاری است.

غریب پور با بیان اینکه ایمیدرو در اکتشافات عمیق کارهای خوبی انجام داده است، اظهار کرد: در همین راستا طرح تحقیقاتی با دانشگاه شهید بهشتی آغاز کرده‌ایم. شرکت تهیه و تولید امروز به عمق ۳ هزار کیلومتر ورود کرده است.

وی با بیان اینکه کاهش گازهای گلخانه‌ای یکی دیگر از اقدامات ایمیدرو است، گفت: این سازمان مطابق با استانداردهای جهانی موفق به کاهش ۴۴ درصدی گازهای گلخانه‌ای شده است. مشکل ما در معادن و کارخانه ها حجم زیاد باطله هاست که خود به معادن بزرگی تبدیل شده اند. ایمیدرو در زمینه استحصال باطله‌ها اقدامات خوبی انجام داده است.

وی عنوان کرد: استراتژی دیگر ایمیدرو بحث ایمنی و بهداشت است، اینکه به موقع بحران و شرایط اضطراری امکان واکنش سریع داشته باشیم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه با دانشگاه‌های شریف، امیرکبیر، بهشتی و دانشگاه تهران قرارداد همکاری داریم، ‌افزود:   تحقیقات را نیازمحور کردیم. در همین راستا ۱۹۴ پایان نامه در بخش معدن را حمایت کردیم. طرح تحقیقاتی ما سال گذشته به عنوان تحقیق برتر انتخاب شد. مشکلی اصلی این بخش نبود تکنسین مرتبط و  افراد اگاه است.

 وی اظهار کرد:۵۶ درصد از نقشه راه معدن در سال اول محقق شد. در زمینه‌های مختلف نقش حاکمیتی و آموزشی و پرورشی خود را انجام داده ایم. ‌تبدیل به یک مربی شدیم و ارتباط بین صنعت و دانشگاه را فراهم کرده‌ایم.

 غریب پور گفت: ایمیدرو درصدد افتتاح مرکز استارتاپی در تهران است. ایمیدرو سازمان توسعه‌ای است که تبدیل به یک شرکت شتاب دهنده شده است و واحدهای به روز و کارآمد با قدرت رقابت در مقیاس جهانی در حال شکل گیری هستند. امیدواریم با این پایلوتی که امروز افتتاح شد؛ وارد فاز جدیدی از سرمایه گذاری در عناصر نادر خاکی و سایر عناصر استراتژیک باشیم.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تحقیقات و فناوری دلار صنعت معدن واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۶۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نقشه ۷۲ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ

ناسا ویدیویی را به اشتراک گذاشته که در آن از تمام پرواز‌های انجام‌شده توسط هلیکوپتر مریخی نبوغ نقشه‌برداری شده است.

به گزارش دیجیاتو، نبوغ (Ingenuity) اولین بالگردی بود که در آوریل ۲۰۲۱ به پرواز کنترل‌شده روی سیاره‌ای دیگر دست یافت. این بالگرد کوچک توانست پرواز‌های موفقیت‌آمیز زیادی را روی کره مریخ انجام دهد.

پس از اولین پرواز آزمایشی موفقیت‌آمیز روی مریخ در آوریل ۲۰۲۱، بالگرد مریخی نبوغ ۷۱ پرواز دیگر انجام داد که درمجموع مسافت ۱۱ مایل (۱۷.۷ کیلومتر) را طی کرد. این مأموریت سرانجام در ژانویه پایان یافت.

ویدیوی ناسا هریک از این ۷۲ پرواز را با شماره‌گذاری نشان می‌دهد؛ ازجمله پرواز‌هایی با بیشترین مدت‌زمان (پرواز ۱۲، ۱۶۹.۵ ثانیه)، بالاترین میزان ارتفاع (پرواز ۶۱، ۲۴ متر)، بیشترین سرعت (پرواز ۶۲، ۶۸ و ۶۹ با سرعت ۱۰ متر بر ثانیه) و بیشترین مسافت طی‌شده (پرواز ۶۹، ۷۰۵ متر).

ناسا در پیامی همراه با این ویدیو گفت:

«عملکرد نبوغ بسیار فراتر از انتظارات بود. این بالگرد توانست در ارتفاعی بالاتر و سریع‌تر از آنچه قبلاً تصور می‌شد، پرواز کند. این دستگاه که به‌عنوان یک بالگرد نمایشی طراحی شده بود، درنهایت توانست بیش از ۱۴ برابر بیشتر از مسافت مورد انتظار پرواز کند و مجموعاً بیش از دو ساعت زمان پرواز را به ثبت رساند.»

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی اثر مثبت پرواز‌های نبوغ بر مأموریت‌های کاوشگر مریخ

این هلیکوپتر ۱.۸ کیلوگرمی و ۴۸ سانتی‌متری همراه با استقامت وارد مریخ شد. هلیکوپتر نبوغ با تصویربرداری‌های هوایی به کاوشگر استقامت کمک کرد تا بهترین و ایمن‌ترین مسیر را برای مأموریت‌های علمی خود پیدا کند.

دستاورد چشمگیر Ingenuity راه را برای مأموریت بلندپروازانه Dragonfly ناسا به بزرگ‌ترین قمر زحل، یعنی تایتان، هموار کرده است. ناسا در مأموریتی که قرار است در سال ۲۰۲۸ انجام شود، یک پهپاد بسیار بزرگ‌تر (تقریباً به‌اندازه یک ماشین کوچک) را برای پرواز بین مکان‌های تحقیقاتی به این کره می‌فرستد.

دیگر خبرها

  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • (ویدئو) نقشه ۷۲ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ
  • ترسیم نقشه جذب دانش‌بنیان‌ها در صنعت لوازم خانگی
  • بخش معدن آذربایجان شرقی بیشترین ارزش افزوده را دارد
  • افتتاح و رونمایی از دو طرح علمی در دانشگاه صنعتی شاهرود
  • صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند
  • زیست بوم فناوری و نوآوری صنایع معدنی چه کاری انجام می‌دهد؟
  • توسعه فناوری‌های حوزه صنایع معدنی با حمایت از پژوهشگران 
  • رشد ۵۳ درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان
  • تنها از ۷ درصد ذخایر معدنی کشور بهره‌برداری می‌کنیم