Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@13:04:52 GMT

رقص تانگوی ترامپ و پایداری در صحن علنی!

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۶۴۰۹

سرویس سیاسی خرداد- رضا رئیسی: امروز سه شنبه 8 بهمن ماه سال 98 مجلس دهم یکی از روزهای پرتذکر و سرشار از نطق های آتشین و گلایه های تند و تیز شماری از نمایندگان را پشت سر گذاشت. دماسنج سیاسی مجلس روی نقطه جوش بود و گرمای صحن علنی خانه ملت متفاوت از فضای سرد پیشاانتخاباتی مجلس یازدهم در جامعه بود.
به گزارش خرداد، این شور و هیجان البته نه مربوط به تصویب یک مصوبه مهم اقتصادی و سیاسی و فرهنگی بود نه اتفاق ویژه و خاصی در سپهر سیاسی داخلی و عرصه سیاست خارجی رخ داده بود ، فقط شماری از نمایندگان بر خود وظیفه پنداشته بودند که از قافله هجمه و حمله به وزیر امورخارجه کشورمان عقب نمانده و همسو با فضاسازی و جنگ روانی ترامپ علیه دیپلماتی که بارها او و هیئت حاکمه آمریکا را در مجامع بین المللی و حتی رسانه های معتبر آمریکایی منکوب و مقهور کرده و حتی ویزای حضور وی در سازمان ملل را صادر نکرده و برای اولین بار در تاریخ دیپلماسی وزیر خارجه یک کشور را تحریم کردند، به محمد جواد ظریف تاخته و از استیضاح او تا تقاضای عذرخواهی و استعفای ظریف را مطرح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیرامون اصل گفته های ظریف و توئیت ترامپ مطالب زیادی نوشته شده و واکنش های مختلفی رقم خورده است. از جمله اینجا در سایت خرداد بدان پرداخته بودیم و بیش تر از آن نه در حوصله مخاطبان است و نه در مواضع مصمم آنان در حمله و هجمه به وزیر امور خارجه کشور تغییری ایجاد می کند، آنچنان که بیانیه وزارت امور خارجه هم نتوانست آتش مخالفان تند و تیز را خوابانده و آنان را اقناع کند، چرا که اصلا نه حرف خارج از عرفی توسط ظریف گفته شده و نه تغییر استراتژی تازه ای رخ داده و نه حتی ظریف از مذاکره با آمریکا در سخنان خود چیزی گفته بود و فقط وجود یک احتمال را آنهم با چند پیش شرط مهم و تعیین کننده برای طرف آمریکایی مطرح کرده بود.
اما خوب اعضای پایداری و تندروهای جریان اصولگرایی گویا همانند مراتب و دفعات قبلی نه کاری به اصل گفتار مطروحه دارند نه عنایتی به وارد بودن انتقاد و گلایه خود، فقط یک نکته را اصل گرفته و آن هجمه و حمله سنگین و متواتر به طیف و جریان و فردی است که همسو با آنان نیست و همانند ایشان فکر و عمل نمی کند!
امروز اگر نمی دانستیم که سخنان و نطق های آتشین در مخالفت و هجمه بی امان به محمد جواد ظریف به زبان فارسی و از صحن علنی مجلس شورای اسلامی در بهارستان ایراد و انتشار می یابد و تنها متن این اظهارات را می خواندیم شاید هیچ تفاوتی با نطق های تند و تیز جان بولتون و محمد بن سلمان و نئومحافظه کاران آمریکایی و لابی چون آیپک احساس نمی کردیم که چه بسا گفته ها بسی تندتر و تیز تر از اظهارات آن دشمنان قسم خورده و البته زخم خورده از ظریف نیز بود.

یک نماینده محترم عضو جبهه پایداری از سوتی ظریف با الفاظ عجیب گفت، آن دیگر نماینده کهنه کار اصولگرا از ظریف خواست که استعفا دهد، آن نماینده دیگر از ظریف خواست که از مردم عذرخواهی کند و چندین و چند تذکر تند و تیز دیگر و حتی اعتراض به بیانیه وزارت امورخارجه از سوی پورابراهیمی که خود را چهره ای معتدل از اصولگرایان عنوان می کرد.

براستی نکته عجیب و تعجب برانگیز آنست که یک توئیت چند کلمه ای ترامپ دروغگو و معلوم الحال که دوست و دشمن به بی مایگی اظهارات او اذعان دارند، وقتی اینگونه می تواند مجلس جمهوری اسلامی را به تکان انداخته و نمایندگان مدعی ارزش مداری را به خروش و واکنش وا دارد، آمریکا برای مقابله با سربازان عرصه نبرد پیدا و پنهان در برابرش که بی گمان مردان دیپلماسی یکی از مهم ترین ارکان آن هستند، چه چیزی کم دارد و چگونه نباید احساس قدرت کند؟!
چرا اینگونه شیدا وار و بی تامل مردان جبهه پایداری و اصولگرایان تندرو دست در دست قاتل سردار سلیمانی سپرده و در مجلس و صحن علنی پارلمان ایران با او رقص تانگو و هماهنگ روی صحنه می برند تا هدف مشترک یعنی یار همراه این چند سال گذشته سردار سلیمانی در نبرد علیه آمریکا را مورد اصابت قرار دهند؟ فاعتبروا یا اولی الابصار
برچسب ها: ظریف ، مذاکره ، آمریکا ، مجلس ، پایداری ، حمله ، استعفا ، استیضاح ، رضا رئیسی

منبع: خرداد

کلیدواژه: ظریف مذاکره آمریکا مجلس پایداری حمله استعفا استیضاح رضا رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۶۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد که با جو بایدن، صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 که با بایدن رقابت می‌کند، گفت که با رئیس جمهوری مثل جو بایدن صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد.

ترامپ امروز سه‌شنبه هنگام حضور در دادگاه برای رسیدگی به پرونده موسوم به «حق السکوت»، گفت که بایدن بدترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده آمریکا است.

وی با اشاره به برگزاری اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا، بیان کرد: آنچه در دانشگاه‌های کلمبیا، نیویورک و سایر آنها می‌گذرد، مایه شرمساری است. این واقعاً تقصیر بایدن است. او لحن اشتباهی دارد. او کلمات اشتباهی دارد. نمی‌داند از چه کسی حمایت می‌کند و این یک آشفتگی است.

ترامپ بایدن را به مناظره تلویزیونی فراخواند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • روزهای جلسات علنی مجلس تغییر کرد +جزئیات
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • کنایه رئیس سازمان تأمین اجتماعی به مشاغل سخت! / جدّیت قالیباف به روایت یک عضو جبهه پایداری
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو