Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@15:09:35 GMT

نوآورترین اقتصادهای جهان کدامند؟

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۶۴۴۲

نوآورترین اقتصادهای جهان کدامند؟

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ تحقیقات در خصوص سرطان، جایگزین‌های گوشتی و فناوری‌های خانگی هوشمند، از مهم‌ترین پیشرفت‌های زمانه ما به شمار می‌روند. اما باید پرسید که کدام کشورها در زمینه تحقیق و توسعه، ثبت اختراع، میزان تراک فناوری‌های پیشرفته و هرآنچه که از آن بتوان به عنوان نوآوری یاد کرد، موفق‌تر هستند؟
بر اساس آخرین رتبه‌بندی ارائه شده توسط بلومبرگ، در خصوص نوآور و مبتکرترین اقتصادهای جهان در سال 2020، آلمان، با تصاحب جایگاه کره جنوبی پس از شش سال، در جایگاه نخست نوآورترین اقتصادهای جهان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفتنی است که به دنبال این دو کشور، سنگاپور، با سه جایگاه صعود، در رتبه سوم مبتکرترین اقتصادهای جهان قرار گرفت.
شایان ذکر است که آمریکا با افول یک رتبه نسبت به سال 2019، در جایگاه نهم دیده می‌شود.
این رتبه‌بندی، با در نظر گرفتن شاخص‌هایی همچون میزان صرف هزینه کشورها برای تحقیق و توسعه، تعداد اختراع‌های داخلی ثبت شده و تعداد شرکت‌های با فناوری‌های پیشرفته، انجام شده است.
جالب توجه است کشورهایی که بیشترین میزان پیشرفت را در لیست سال جاری داشته‌اند، سنگاپور و دانمارک بودند که هر کدام سه رتبه نسبت به سال گذشته صعود در جایگاه را تجربه کرده‌اند.
در نمودار ارائه شده، به ترتیب نوآورترین اقتصادهای جهان را مشاهده می‌کنید؛

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آلمان علم و فناوری کره جنوبی اقتصاد آلمان اقتصاد پیشرفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۶۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی

 "روح‌الله دهقانی فیروزآبادی" معاون علمی و فناوری رئیس جمهور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز ملی هوش مصنوعی که سال گذشته تاسیس شد، کارور هوش مصنوعی که به زودی تاسیس خواهد شد تحت عنوان شرکت تقریبا خصوصی که زیرساخت‌های پردازشی و زیرساخت‌های داده‌ای و زیرساخت‌های کتابخانه‌های بزرگ را برای بحث هوش مصنوعی فراهم می‌کند. اینها ابزار‌های کمک کننده جریان کاربردی سازی هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف پزشکی، سلامت، ارتباطات، شهرهوشمند و مالی و ... است.

وی افزود: با تمرکزی که معاونت علمی و مرکز ملی هوش مصنوعی و شخص رئیس جمهور در موضوع هوش مصنوعی دارند پیش بینی ما این است که سال ۱۴۰۳ سال پرباری از نظر عملیاتی و اجرایی شدن کار‌های اجرایی و کاربردی است و این کار‌ها کمک می‌کند که کشور از نظر رتبه کاربرد هوش مصنوعی ارتقا پیدا کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: تولید علوم عموما به بحث مقالات علمی و تعداد مقالاتی که منتشر می‌شود و همچنین ضریب تاثیر مقالات ارجاع داده می‌شود. اینکه بتوانیم آنچه که در مقالات‌مان منتشر می‌شود را پای کاربرد بیاوریم نیازمند یکسری سخت‌افزار‌ها پیشرفته و عملیات اجرایی و یکسری تنظیم‌گری‌ها برای استفاده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • برنامه دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • ارتقای ۱۳ پله‌ای جایگاه پارک علم و فناوری خراسان شمالی در کشور
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • پرترددترین فرودگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!