Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@03:25:41 GMT

ترفند‌هایی برای عکاسی از نور

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۶۵۶۹

ترفند‌هایی برای عکاسی از نور

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، همانطور که می دانید برای عکاسی از نور به چیزی بیشتر از تجهیزات حرفه‌ای نیاز دارید. ترفند‌های زیر به شما کمک خواهد کرد.

۱. صبور باشید تا نور کم شود یا از بین برود
برای ثبت تصاویری که نور در آن‌ها هنرمندانه برقصد، باید منتظر فرارسیدن شب و کاهش نور طبیعی محیط باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه بخواهید در تاریکی مطلق شب عکاسی کنید یا در شرایطی که نور اندکی در محیط وجود دارد، به انتخاب و سلیقه شما بستگی دارد. درصورتی‌که مایل باشید از رقص نور عکاسی کنید یا به عبارتی عکاسی از نور را امتحان کنید، باید با چند نفر دیگر همراه شوید تا به شما کمک کنند.

نقاشی با نور
۲. برای عکاسی از نور از سه پایه استفاده کنید
برای عکاسی از نور حداقل باید چند ثانیه (از ۵ ثانیه به بالا حتی یا چند دقیقه) شاتر دوربین را باز نگه دارید. در این وضعیت لرزش دست، هرچند کم، عکس را خراب خواهد کرد. پس برای این که عکس شما شفافیت کافی داشته باشد و مبهم نشود، باید از یک سه پایه یا هر وسیله دیگری استفاده کنید که کمترین لرزش را به دوربین شما انتقال بدهد.

۳. رعایت نکات فنی دوربین
برای اطمینان از یک عکس عالی در سوژه‌های رقص نور باید تنظیمات دوربینتان را به موارد زیر تغییر دهید.

دوربین حرفه‌ای شما باید F-STOP یا عمق میدان بالایی داشته باشد. تنها در این صورت است که عکس شما با جزییات بیشتر مرکز کادر تصویر قرار می‌گیرد.
ISO دوربین را به کمترین سطح ممکن تنظیم کنید. این کار باعث کاهش نویز در عکس شما می‌شود.
سرعت شاتر یا SHUTTER SPEED خود را نسبت با نور محیط تنظیم کنید.

عکاسی از نور
۴. حین عکاسی از نور نکاتی را رعایت کنید
دوربین‌های DSLR در نور کم سوژه موردنظر را سخت پیدا می‌کنند. به همین دلیل نمی‌توانید فوکوس را به‌طور دقیق روی سوژه قرار دهید و عکس کامل و واضحی بگیرید؛ پس بهتر است بگذارید اول چند دقیقه زمان بگذرد تا چشمتان به تاریکی عادت کند و بتوانید بهترین فوکوس را روی سوژه موردنظر داشته باشید. حالا لنز خود را روی حالت دستی، Manual یا M قرار دهید و تمام تمرکز خود را روی سوژه بگذارید.

به محض اینکه سوژه را در بهترین حالت ممکن دیدید، قفل کنید و دیگر دوربین را حرکت ندهید. حالا جرقه‌زن را روشن کنید، با آن حرفی بنویسید یا خطوطی بکشید. فراموش نکنید سرعت چرخاندن جرقه‌زن به سرعت شاتر بستگی دارد. پیشنهاد می‌کنم این نوع عکاسی را در شب و تاریکی کامل انجام دهید تا مرز نور و تاریکی در برجسته‌ترین حالت خود باشد.

عکاسی در شب
۵. از سرعت شاتر طولانی استفاده کنید
دوربین‌های حرفه‌ای مانند چشم انسان عمل می‌کند. همانطورکه در تاریکی چشم باید بیشتر باز شود تا بهتر ببیند، در دوربین هم دریچه دیافراگم باید بیشتر باز باشد تا کیفیت عکس بالا رفته و جزییات تصویر خوب مشخص باشد.

وقتی در تاریکی عکاسی می‌کنید، باید دریچه دیافراگم را بیشتر باز نگه دارید تا نور بیشتری به سنسور لنز وارد شود. در این حالت تمام جزییات تصویر به‌خوبی ثبت خواهند شد. دوربین با باز بودن دریچه دیافراگم تمام حرکات را ضبط می‌کند؛ بنابراین حرکات جرقه‌زن یا خطوطی که می‌کشید با کیفیت و دقت بالایی ثبت خواهند شد.

اگر می‌خواهید کلمه را هجی کنید یا بنویسید آن را به عقب مقابل دوربین هجی کنید.

می‌توانید از همین تکنیک برای آتش‌بازی و مراسم‌های چهارشنبه‌سوری استفاده کنید. نتیجه این نوع عکاسی از نور بسیار چشم‌نواز و فوق‌العاده است. حتما یک بار امتحان کنید و عکسی با سرعت شاتر آهسته بگیرید.

عکاسی از نور
البته این تکنیک فقط ویژه عکاسی از نور نیست. شما می‌توانید در روز هم از این تکنیک استفاده کنید و از نتیجه آن شگفت‌زده شوید. شاید شما هم عکس‌هایی از آبشار دیده باشید که در آن‌ها حرکت آب پیوسته باشد. در این نوع عکس‌ها نیز از همین روش استفاده می‌شود.

شما می‌توانید با به‌کارگیری همین شیوه‌های ساده، عکاسی از نور یا عکاسی از سوژه‌های خاص را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

منبع: کاغذ رنگی

انتها یپیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عکاسی حرفه ای عکاسی مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۶۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاشی ۷۰ ساله برای ثبت خاطرات + فیلم

استاد و پیشکسوت عکاسی ایران با بیان اینکه در اوایل دهه ۱۳۰۰ در یک خانواده مذهبی و در نمین اردبیل دیده به جهان گشود گفت: از همان دوران کودکی علاقه زیادی به دیدن جذابیت‌ها و زیبایی‌ها خلقت داشتم و همیشه دوست داشتم آنها را در ذهن خودم نگه دارم.

سید عبدالله هاشمی نمینی افزود: علاقه به زیبایی‌های طبعیت مرا به این واداشت که در دوران نوجوانی هر طور شده آنها را به ثبت برسانم و این شد که در همان دوران از پدرم خواستم تا یک دوربین عکاسی برای من تهیه کند.

او با بیان اینکه خیلی به ورزش علاقه داشتم و حتی در ورزش و به خصوص رشته فوتبال بازی می‌کردم گفت: تصمیم گرفتم در حرفه جذاب و زیبای عکاسی در حوزه ورزش به صورت تخصصی فعالیت کنم.

سید عبدالله هاشمی افزود: ورزش زیبایی‌ها و صحنه‌های جذاب و به یاد ماندنی زیادی داشته و دارد و این شد که علاقه‌مند این حوزه در دنیای حرفه‌ای و شغلی خودم شدم.

استاد هاشمی گفت: اکنون بیش از ۹۰ سال سن دارم و در دوران ۷۰ ساله فعالیت خود توانسته ام بیش از ۱۸ میلیون عکس را در حوزه‌های مختلف به خصوص ورزش ثبت و به یادگار بگذارم.


پیشکسوت عکاسی ایران افزود: از این ۱۸ میلیون عکس بخشی از آن را به مردم داده ام، بخشی از آن در اختیار خودم قرار دارد و بخشی هم در موزه‌ای که در ورزشگاه نقش جهان به نام بنده اختصاص پیدا کرده قرار دارد که مردم و به خصوص نسل جدید می‌توانند از آن دیدن کنند.

استاد عبدالله هاشمی و با بیان اینکه در ۷۰ سال تلاش برای ثبت تاریخ و زیبایی‌های ورزش از ۳۰ دوربین در دوره‌های مختلف استفاده کرده ام و در این بین برای تولید و آماده سازی این عکس‌ها هم از وسایل مخصوص عکاسی همواره به صورت خصوصی خودم تهیه و خریداری کرده ام که حالا شاید آنها از رده خارج شده اند ولی در این موزه دیدن آنها جذابیت زیادی دارد چراکه برخی از آنها شاید نزدیک یک قرن قدمت دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی تلاشی ۷۰ ساله برای ثبت خاطرات باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • دروغ‌پردازی اسرائیلی‌ها سوژه کاربران فضای مجازی شد
  • حرکت بی‌نقص و باورنکردنی یک خودرو در سیل دبی سوژه شد + ویدئو
  • بازگشت به خانه در لنز دوربین عکاسان
  • تعمیر لامپ‌های سوخته: یک ترفند کاربردی و ساده (فیلم)
  • ترفند رفع گرفتگی لوله؛ تمیزی و خوش بو کردن سینگ ظرفشویی و روشویی توالت (فیلم)
  • ترفند این زن برای خالی کردن حساب دایی‌اش همه را بهت زده کرد! | ویدئو
  • بهنوش بختیاری بازیگر با ظاهری متفاوت ؛ سوژه جدید فضای مجازی (عکس)
  • داوری ۲۱۰ اثر در جشنواره نیایش درختان
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • تلاشی ۷۰ ساله برای ثبت خاطرات + فیلم