Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-18@22:48:13 GMT

فیلیپین ورود چینی‌ها را ممنوع کرد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۶۸۱۰

فیلیپین ورود چینی‌ها را ممنوع کرد

پکن در حالی از مردم چین خواست تا برای کمک به مهار شیوع این ویروس، به خارج از این کشور سفر نکنند که دولت فیلیپین نیز از امروز صدور روادید برای ورود چینی‌ها را متوقف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، با افزایش سرعت واگیری نوع جدید «کروناویروس» در شهر‌های چین، دولت پکن از اتباع خود خواست که به کشور‌های خارجی سفر نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دولت چین با ارسال اطلاعیه‌ای عمومی در پیام‌رسان «وی‌چت»، از مردم خود خواست فعلا زمان‌بندی سفر‌های خارجی خود را به تعویق بیاندازند تا به مهار نوع جدید ویروس کرونا کمک شود.

این در حالی است که پیشتر سازمان «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» (CDC) زیر نظر وزارت بهداشت آمریکا، با صدور اطلاعیه‌ای به اتباع خارجی هشدار داده بود به دلیل واگیری بالای این نوع از ویروس کرونا، از سفر به کشور چین جداً اجتناب کنند.

به نوشته وبگاه «سی‌اِن‌بی‌سی.» دولت چین در اطلاعیه عمومی خود از مردم این کشور خواست نه تنها از سفر‌های خارجی بپرهیزند بلکه از جابجایی در داخل هم برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از شهری به شهر دیگر امتناع ورزند.

خبرگزاری «شینهوا» گزارش داد «تدروس آدانوم گبریسوس» مدیر کل سازمان بهداشت جهانی امروز گفت: مطمئن است چین می‌تواند مانع شیوع این ویروس جدید شود.

تدروس در دیدار با مسئولان دولتی چین در پکن گفت: سازمان بهداشت جهانی اقدامات این کشور در مهار نوع جدید ویروس کرونا را تایید می‌کند و به توانایی این کشور برای جلوگیری از واگیری بیشتر آن اطمینان دارد.

وی همچنین گفت که تصمیم کشور‌ها برای خارج کردن اتباع خود از چین دفاع نمی‌کند و جامعه جهانی باید آرامش خود را حفظ کند.   نخست‌وزیر چین در جمع پزشکان در ووهان
به نوشته شینهوا، «لی که‌چیانگ» نخست‌وزیر چین روز دوشنبه برای بررسی اقدامات بهداشتی در مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا در استان «هوبِی»، به شهر «ووهان» سفر کرد.

لی که همزمان دبیر کلی حزب کمونیست چین را نیز برعهده دارد، با تقدیر از اقدامات پزشکانی که در خط مقدم مبارزه با این ویروس در ووهان، شهری که گفته می‌شود ویروس جدید از آنجا شیوع پیدا کرد، فعالیت می‌کنند گفت: «باید قاطعانه بجنگیم تا این نبرد علیه همه‌گیری را پیروز شویم».

نخست‌وزیر چین در بدو ورود به شهر ووهان، از بیمارستان «جینینتان»، که میزبان بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا است، بازدید کرد. لی درباره میزان وخامت اوضاع با پزشکان و پرستاران صحبت کرد و از آن‌ها خواست تا با تمام وجود به بیماران مخصوصا آن‌هایی که حال وخیم‌تری دارند، رسیدگی کنند.

وی همچنین دستور داد فرایند احداث بیمارستان جدید ۱۰۰۰ تخت‌خوابی «هوشِنشان» در ووهان تسریع شود. ساخت این بیمارستان عظیم از عصر ۲۳ ژانویه (پنج روز پیش) شروع شد و مسئولان عمرانی وعده داده بودند فرایند احداث را ده روزه به اتمام می‌رسانند.

به نوشته شینهوا، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد نیز با تقدیر از تلاش‌های پکن برای مهار این ویروس جدید، گفت: سازمان ملل در کنار مردم و دولت چین ایستاده است.

بر این اساس، «ژانگ جون» نماینده چین در سازمان ملل طی دیدار با گوترش بر اهمیت و لزوم مهار واگیری ویروس کرونا تاکید کرده و گفت: پکن سازوکار کنترلی ملی در این کشور برقرار کرده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، نیم میلیون نفر از مردم کره جنوبی نیز با امضای طوماری از دولت سئول خواستند که ورود چینی‌ها را تا زمان مرتفع شدن خطر این ویروس ممنوع کند.

این طومار که از هفته قبل در دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی راه‌اندازی شده، تا کنون ۵۴۰ هزار امضا دریافت کرده است.

«کاتو کاتسونوبو» وزیر بعداشت ژاپن ظهر سه‌شنبه اعلام کرد فردی در این کشور مبتلا به ویروس جدید کرونا شده که هیچ ارتباطی با مردم چین یا شهر ووهان نداشته است.

به نوشته خبرگزاری «کیودو»، این فرد مبتلا یک راننده اتوبوس ۶۰ ساله است که در شهر «نارا» مشغول است.

رویترز در خبری دیگری گزارش داد که دولت مانیل از امروز صدور روادید برای ورود اتباع چینی به فیلیپین را متوقف کرده است تا مانع شیوع ویروس جدید در این کشور شود.

از زمان شیوع نوع جدید ویروس کرونا در چین و در حداقل ۱۶ کشور دیگر، موردی از ابتلا به این ویروس هنوز در فیلیپین ثبت نشده است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) دسته‌ای کلی از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

این ویروس جدید که هنوز از سوی سازمان‌های مانند بهداشت جهانی یا سی. دی. سی نامی برای آن انتخاب نشده، علایمی شبیه به ذات الریه دارد، اما سرعت وخامت آن بیشتر است، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است.

تا کنون ۱۶ کشور از جمله آمریکا، آلمان، ژاپن و استرالیا از ورود این ویروس جدید به کشور خود خبر داده‌اند.

طبق آمار دولتی، تا کنون تعداد قربانیان این ویروس به ۱۰۶ کشته رسیده و تعداد کل مبتلایان آن در جهان نیز از ۴۵۰۰ نفر گذشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۶۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا ورود آیفون ممنوع شد؟/شرط تشکیل پرونده‌ برای آیفون رفرش

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ برای کنترل سبد ارزی کشور اعمال شد، گفت: در صورتی که بیش اظهاری در واردات آیفون‌های ۱۳ رخ داده باشد مصداق قاچاق خواهد بود و در صورت شناسایی پرونده تشکیل می‌شود. - اخبار اقتصادی -

حمیدرضا دهقانی‌نیا سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات انجام شده برای برخورد با کالاهای محرز قاچاق از جمله آیفون‌های 14 و 15 گفت: با توجه به تغییرات ساختاری که در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به وجود آمده و آیین‌نامه اجرایی ذکر شده در قانون نیز عملیاتی شده است، شاهد هستیم که اقدام مقابله با کالای قاچاق و اقدامات مربوط به پیشگیری در قالب یک معاونت برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: معاونت پیشگیری برنامه مدونی را برای برخورد با این موارد درخواست کرده است. با توجه به این مسئله در ابتدای سال 1403 شاهد تشدید برخورد با کالاهای محرز قاچاق هستیم.

هشدار به عرضه کنندگان آیفون قاچاق؛ برخوردها تشدید خواهد شد

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص عرضه آیفون‌های 14 و 15 گفت: این کالاها محرز قاچاق است. به این معنا که این کالاها به هر نوع و شکلی که باشد قاچاق محسوب می‌شود و در سطح عرضه نباید ارائه شود. برنامه برخورد با کالاهای قاچاق از همین ابتدای سال اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: این هشدار را به عرضه کنندگان این کالای قاچاق می‌دهیم که به شدت با عرضه‌کننده، توزیع‌کننده و انبارکننده کالای قاچاق برخورد خواهد کرد. امیدوار هستیم بتوانید در گلوگاه عرضه و انبارش عرضه کنندگان گوشی تلفن همراه آیفون 14 و 15 را با خطر بسیار بالا مواجه کنیم. بنابراین به منظور تشدید برخورد با این کالای محرز قاچاق به زودی عملیاتی آغاز خواهد شد.

پیش از این نیز عملیاتی برای برخورد بالا آیفون‌های 14 و15 به عنوان کالای محرز قاچاق وجود داشت اما نتایج آن قابل قبول نبود. در حال حاضر و با وجود تغییراتی که انجام شده امیدوار هستیم نتایج مناسب‌تری را حاصل کنیم. انتظار ما از دستگاه‌هایی مانند سازمان تنظیم مقررات رادیویی این است که براساس مصوبات هر چه سریعتر ارتقاهای نرم افزاری را عملیاتی کنند.

فهرست آیفون‌های قاچاق دریافت کننده خدمات ارتباطی تهیه شد/ اپراتورها اقدام کنند

دهقانی‌نیا در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات برخی افراد از جمله رئیس انجمن واردکنندگان تلفن همراه که گفته بود عده‌ای با دریافت پول مدعی هستند می‌توانند سامانه رو دور بزنند و تلفن‌های همراه قاچاق بعد از مدت زمان قانونی خدمات ارتباطی دریافت خواهد کرد، گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ذیل وزارت ارتباطات، مسئول کارگروه فنی است. جلسه‌ای در این خصوص در کمیسیون اصل 90 مجلس برگزار شد و پاسخ‌هایی را در این زمینه ارائه کردند.

همچنین طبق جلساتی که در بهمن و اسفند سال گذشته با محوریت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد، توافقاتی انجام گرفت. امیدوار هستیم هر چه سریعتر سازمان تنظیم مقررات این توافقات را عملیاتی کند. شاید برای برهه‌ای از زمان تلفن‌های همراه قاچاق بتوانند از خدمات ارتباطات رادیویی استفاده کنند اما در صورتی توافقات انجام شده اجرایی شود این امکان نیز از بین خواهد رفت. اپراتورهایی که بر نحوی به گوشی‌های 14 و 15 خدمات می‌دهند، در حال خدمات دادن به گوشی قاچاق هستند.

وی با اشاره به اینکه مجوز فعالیت اپراتورهای تلفن همراه توسط وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات صادر می‌شود، گفت: قاعدتاً اپراتورهای می‌دانند که در حال خدمات به تلفن‌های همراه قاچاق هستند چرا که IMEI ها احصا شده است. در کمیته‌های فنی که ما داریم، تعداد قابل توجهی از فهرست‌ها ارائه شده است بنابراین مکلف هستند که اجازه استفاده یک کالای قاچاق از بستر ارتباطات بی‌سیم کشور را ندهند.

چرا واردات آیفون 14 و 15 به کشور ممنوع شد؟

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به سوالی در مورد علت ممنوعیت واردات آیفون 14 و 15 در سال‌های اخیر و ارتباط آن با کنترل واردات ارزی آیفون‌ها و نتایج این سیاست گفت: اینگونه نبوده است که بگوییم به واسطه واردات آیفون 13 حتی در قالب رفرش و ریپک سقف ارزی واردات آیفون مجدداً به سقف یک میلیارد دلاری سال‌های پیش از ممنوعیت واردات رسیده باشد. در حوزه تلفن همراهی صحبت می‌کنیم که مشخص است که چه تعداد کالا و به چه طریقی وارد کشور شده است. رقم واردات آن به نسبت سال‌های گذشته کمتر بوده است.

بنابراین اگر سیاستی اتخاذ شده که بتوانیم براساس آن سبد ارزی خودمان را به نحوی در حاکمیت برخورد کنیم که بیشتر مردم از تخصیص ارز بهره‌مند شوند، به این هدف رسیدیم. بنابراین این محدودیت براین اساس شکل گرفت که چرا باید حاکمیت 30 درصد سبد ارزی واردات تلفن همراه خود را به یک درصد جامعه تخصیص دهد که از کالای لوکس ساخته شده توسط آمریکا استفاده می‌کنند. کشوری که در منازعات بین‌المللی در برابر ما بیشترین سهم را دارد. قاعدتاً در جنگ اقتصادی که ما درگیر آن هستیم این کار منطقی نیست.

وی تاکید کرد: این سیاست موثر بوده است و حجم تخصیص یافته به تلفن همراه آمریکایی کمتر شده است. در مقابل حجم بیشتری ارز، به کالاهایی تعلق گرفته است که بیشتر مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد.

واردات 2.9 میلیارد دلاری تلفن همراه در سال 1402

براساس آمار گمرک ایران به در تاریخ 5 فروردین ماه 1403، واردات تلفن همراه در سال 1402، از منظر تجاری نزدیک به 14 میلیون و 222 هزار دستگاه بوده است و از نظر مسافری نیز 466 هزار و 274 دستگاه وارد کشور شده است. مجموع واردات تلفن‌های همراه وارداتی برابر با 14 میلیون و 688 هزار و 580 دستگاه است. ارز دلاری این واردات برابر 3 میلیارد و 202 میلیون دلار بوده است.

با توجه به آمار بروزرسانی واردات گمرک در 15 فروردین ماه سال گذشته، اولین رتبه واردات به ذرت دامی با 3.8 میلیارد دلار ارزش بوده است. دومین رتبه مربوط به تلفن‌ها هوشمند با سهم 2.9 میلیارد دلاری از واردات کشور است. بنابراین اینکه بیاییم بگوییم ارز باید به کالای اقتصادی تعلق بگیرد و تلفن همراه جزو آن نیست، چندان گذاره صحیحی نیست.

باید توجه داشت که این آمار نتیجه اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با قاچاق است چرا که کالایی که در گذشته 95 درصد آن قاچاق بود، امروز در رتبه دوم واردات رسمی کشور قرار دارد. این موضوع از نظر برخورد با قاچاق عایدی بزرگی به حساب می‌آید.

شرط ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای اشکیل پرونده‌های قاچاق برای واردات آیفون‌های رفرش

دهقانی‌نیا در خصوص ورود آیفون‌های رفرش و ریپک 13 و مدل‌های قدیمی‌تر آیفون براساس رویه وارداتی واردات از محل صادرات خود با قیمت کالای نو گفت: براساس قانون مبارزه با قاچاق، تشریفات باید به نحوی طی شود که کلیه کالاهای ورودی از جمله تلفن همراه مسافری، حقوق ورودی را پرداخت کنند. این اشکال که نرخ‌های سامانه ارزش‌گذاری گمرک (TSC) به روزرسانی نشده‌اند یا بروزرسانی آنها با تاخیر انجام می‌شود نیز مربوط به گمرک است و این دوستان باید در این خصوص توضیح دهند.

اینکه در سیاست ارزی نیز به نوعی تصمیم‌گیری شده که این دسته از کالاها با ارز حاصل از صادرات وارد کشور شوند نیز مربوط به همان حوزه است و با قاچاق ارتباطی ندارد. اما در بحث قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب بهمن سال 1400،کم‌اظهاری و بیش اظهاری به عنوان مصداق قاچاق در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: در صورتی که در داده‌کاوی‌ها این موضوع محرز شود تشکیل پرونده صورت می‌گیرد و این امکان برای ستاد محیا است تا از طریق دادستانی به موضوع ورود کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لو رفتن ورود عناصر موساد به جنوب یمن
  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟
  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟/شرط تشکیل پرونده‌ برای آیفون رفرش
  • بایدن ورود کشتی‌های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • ورود سگ به بوستان‌های تهران ممنوع شد
  • ورود سگ به بوستان‌های تهران ممنوع است
  • ورود سگ‌ها به بوستان‌ها ممنوع است
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم