Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@14:51:56 GMT

روحانیت در قبال به خطا رفتن جامعه مسئول است

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۶۸۷۰

روحانیت در قبال به خطا رفتن جامعه مسئول است

گروه سیاسی ــ دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: جامعه روحانیت در قبال عدم معرفت و تطهیر مردم و به خطا رفتن جامعه مسئول هستند، مکتبی که می‌خواهد ماندگار شود باید به قرائت، کتابت و تبلیغ توجه کند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم لطفیان، دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور دیروز، هفتم بهمن‌ماه در افتتاحیه همایش ایده‌پردازی گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز دشمنان می‌خواهند معامله قرن را به امت اسلامی تحمیل کنند اما جبهه مقاومت که در این قطعه از زمین شکل‌ گرفته است حائل و مانع میان آن‌ها و اقداماتشان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ملت ایران با نور الهی مسیر خودش را تنظیم می‌کند نه نورافکن‌های ظاهری که آمریکا و ایادی آنان در قالب تکنولوژی پیشکش ملت‌های مظلوم و مسلمان می‌کنند و در آن امیدی به عاقبت‌به‌خیری نیست.

حجت‌الاسلام لطفیان با اشاره به اینکه این نور الهی قطعاً فراروی ماست و باید با الهام از این نور به جلو حرکت کنیم، افزود: مأموریت سنگین ایجاد معرفت در جامعه و اطاعت از پیامبر(ص) و خاندانش وظیفه سنگینی بر عهده جامعه روحانیت است.

وی بیان کرد: دشمنان می‌خواهند معامله قرن را به امت اسلامی تحمیل کنند اما جبهه مقاومت که در این قطعه از زمین شکل‌گرفته است حائل و مانع اقدامات آن‌هاست.

وی با بیان اینکه جامعه روحانیت در قبال عدم معرفت و تطهیر مردم و به خطا رفتن جامعه مسئول هستند، عنوان کرد: مکتبی که می‌خواهد ماندگار شود باید به قرائت، کتابت و تبلیغ توجه کند و این سه مأموریت بزرگ امروز به عهده تک‌تک ما به‌عنوان منادیان فکری جامعه است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور، امیدآفرینی در جامعه را از وظایف روحانیان دانست و گفت: امروز ما روحانیان باید مردم را به سمت آموزه‌های راستین مکتب اسلام هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه کنار زدن پیامبر(ص) از سفره فکری و اعتقادی مردم از اهداف دشمنان اسلام است، بیان کرد: اگر جنس، رفتار، فکر و رفتار جامعه خراب است ما باید اصلاح کنیم و معارف اسلامی را برای افراد جامعه تبیین کنیم.

حجت‌الاسلام لطفیان با اعلام اینکه امروز ظاهرگرایی بلای جامعه شده و ما باید سفره اخلاص جامعه را وسیع‌تر کنیم، عنوان کرد: نهضت تبیین، اعتماد و امیدآفرینی امروز رسالت و وظیفه اصلی جامعه روحانیان در جامعه اسلامی است.

وی یادآور شد: وظیفه روحانیت فقط دور نگه‌داشتن جامعه از شر و بدی‌ها نیست، وظیفه جامعه روحانیت به وسعت رسیدن عالم به حقیقت هستی است و این حقیقت هستی جز در پرتو معارف قرآن و پیامبر(ص) امکان‌پذیر نیست و این تاج افتخار بر سر شما روحانیان قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان سیاسی روحانیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۶۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم آماده راهپیمایی متفاوت در روز قدس امسال هستند

ایسنا/کرمان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه مردم آمادگی بیشتری برای حضور حماسی در روز قدس امسال دارند، برنامه مرکز استان را اعلام کرد.

حسین انجم‌شعاع امروز هشتم فروردین ماه در نشست هماهنگی برگزاری مراسم روز قدس، قرار گرفتن مسئله فلسطین در راس مسائل جهان اسلام و اعلام حمایت همه مسلمانان در یک روز خاص از قدس شریف را از جمله اهداف امام راحل در نامگذاری این روز دانست.

وی افزود: در طول این ۴۵ سال تدبیر امام راحل محقق و روز قدس سال به سال پررنگ‌تر برگزار شد و در حال حاضر مردم در بیش از ۵۰ کشور اسلامی و غیراسلامی حمایت خود را از فلسطین اعلام می‌کنند.

انجم شعاع با بیان اینکه امروز همه می‌دانند خیلی از مشکلات جهان اسلام و عامل اختلاف و عدم تعامل کشورهای اسلامی، رژیم صهیونیستی است؛ گفت: کشورهای اسلامی اگر متحد و در کنار هم بودند، آزادی قدس تاکنون اتفاق افتاده بود اما اسرائیل در ایجاد تفرقه میان کشورهای اسلامی موفق عمل کرده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان اظهار کرد: در همین مسئله غزه با آن همه جرم و جنایت و نسل‌کشی که شد؛ خیلی از کشورهای اسلامی به ویژه عربی، به دلیل حفظ منافع و ارتباط با آمریکا منفعلانه برخورد کردند اما مردم این کشورها در صحنه حمایت بودند و خیلی جاها سرکوب هم شدند.

وی ادامه داد: این در حالی است که علمای شیعه قبل از انقلاب هم حامی فلسطین بودند و پس از انقلاب بزرگترین حامی فلسطین، ایران است که مقاومت فلسطینی‌ها هم ناشی از همین حمایتی است که آنان را مسلح و تجهیز کرده تا مقاومت کنند و جبهه مقاومت از یمن تا عراق و ... به واسطه تدبیر ایران و شهید سلیمانی است تا جبهه واحدی در برابر اسرائیل باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان تصریح کرد: این جبهه موفق بوده و نشانه آن شش ماه مقاومتی است که تا امروز برنده اصلی فلسطینی‌ها هستند زیرا بعد از ۷۵ سال صدای خود را به دنیا رساندند و همه دنیا از آنان حمایت کردند.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به این مسائل، امسال راهپیمایی روز قدس باید خیلی باشکوه‌تر و با عظمت‌تر و با حضور حماسی مردم برگزار شود؛ برنامه‌ریزی دقیق و اطلاع رسانی مناسب را مهم خواند و افزود: با توجه به مسائل غزه، مردم هم آمادگی راهپیمایی باعظمت و باشکوه این روز را دارند.

انجم‌شعاع با اشاره به اینکه طبق آخرین جمع‌بندی‌ها این مراسم در مرکز استان از میدان بسیج آغاز و به مصلای امام علی علیه‌السلام ختم می‌شود؛ از برنامه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای قبل و حین راهپیمایی خبر داد و گفت: سخنران مراسم هم حجت الاسلام علی شیرازی، جانشین عقیدتی سیاسی وزارت دفاع است.

به گزارش ایسنا، همچنین محمدصادق اسدی دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان نیز امروز اعلام کرد: امسال با توجه به عملیات طوفان الاقصی که در چند ماه گذشته اتفاق افتاد، بحث روز جهانی قدس از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 وی افزود: امسال مثل سال‌های گذشته مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس از ساعت ۱۰:۳۰ صبح از میدان بسیج آغاز و به سمت بلوار کتاب و بلوار شهید قنبری ادامه و در نهایت به مصلی امام خامنه‌ای (مدظله العالی ) ختم خواهد شد.

اسدی با بیان اینکه سخنران قبل از خطبه‌ها مهندس مجید کهنوجی شهردار خواهد بود، گفت: مردم با حضور حداکثری خودشان در راهپیمایی نشان می‌دهند که پشت مردم فلسطین و غزه هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امسال امورات فرهنگی از اولویتهای مسئولین شهر ارومیه خواهد بود
  • روحانیت باید خود را متناسب با زمان به‌روز کند
  • مردم آماده راهپیمایی متفاوت در روز قدس امسال هستند
  • مراکز مشاوره اسلامی سماح گسترده‌تر می‌شوند
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست
  • پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به مناسبت روز جهانی تئاتر
  • تدارک ویژه ورامینی‌ها برای برگزاری تظاهرات جمعه خشم
  • برگزاری تظاهرات ورامینی ها در دفاع از مردم مظلوم غزه در روز جمعه
  • بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در محکومیت جنایت هولناک رژیم غاصب صهیونیستی در بیمارستان شفا غزه
  • سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز: مردم مهمترین هدف مورد هجوم دشمن است/ خیلی از اصول‌گرایان هم کوتاهی کردند/ وجود انسان‌های بی‌بصیرت مانع رشد وحدت امت است