Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@08:03:55 GMT

قاچاقچیان سوخت ایران در پاکستان زیر تیغ قانون

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۶۹۰۸

قاچاقچیان سوخت ایران در پاکستان زیر تیغ قانون

قاچاق فرآورده های نفتی در مناطق مرزی پاکستان در جنوب غرب این کشور علاوه بر از دست رفتن منابع اقتصادی، باعث افزایش تلفات جانی ناشی از حمل خطرناک محموله سوخت توسط سوداگران مرگ در مسیرهای جاده ای شده است.

براساس آنچه که توسط مسئولان انتظامی و امنیتی پاکستان به رسانه های این کشور گفته شده، به نظر می رسد فرآیند نظارت بر حمل و نقل جاده ای در ایالت بلوچستان که مسیر اصلی حمل محموله های سوخت قاچاق از منطقه مرزی پاکستان با ایران محسوب می شود، تشدید شده و طی روزهای اخیر عملیات برای توقیف سوخت قاچاق و بازداشت عناصر اینگونه اقدامات غیرقانونی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشف ۲۱۹ هزار لیتر سوخت قاچاق ایرانی

براساس این گزارش، ماموران حراست گارد ساحلی پاکستان با دریافت اطلاعات محرمانه مبنی بر بارگیری بشکه های حامل گازوئیل قاچاق از ایران توسط قایق داران در منطقه ساحلی ایالت بلوچستان، ۸۰ هزار لیتر سوخت توقیف و ۷ نفر از قاچاقچیان نیز بازداشت شدند.

در عملیاتی دیگر ماموران پاکستانی در منطقه «ناکا کری» چند کامیون سوخت را که از بلوچستان عازم کراچی بود،  متوقف کرده و موفق به کشف ۵۶ هزار و ۳۶۰ لیتر گازوئیل قاچاق ایرانی شدند. کامیون ها حامل سوخت نیز توقیف شده و رانندگان آن نیز بازداشت شدند.

روز گذشته (دوشنبه) ماموران دایره مبارزه با قاچاق در ایالت بلوچستان پاکستان علاوه بر کشگ ۲۵ هزار لیتر گازوئیل ایرانی و ۳ و ۶۶۴ جعبه انواع میوه جات ایرانی شامل سیب، انار و کیوی نیز از قاچاقچیان کشف و ضبط شد.

سخنگوی ماموران مبارزه با قاچاق در گارد ساحلی پاکستان اعلام کرد که طی روزهای اخیر کالاهای قاچاق ایرانی به ارزش ۱۲۴.۸ میلیون روپیه توقیف شد و تحقیقات گسترده ای برای شناسایی عوامل اصلی این اقدامات نیز آغاز شده است.

قاچاقچیان سوخت در کراچی زیر تیغ قانون

شهر کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان یکی از چند نقطه اصلی ارسال و پخش سوخت قاچاق ایرانی به سایر مناطق این کشور به شمار می رود، جایی که به گفته رسانه های محلی، انبارهای متعدد اما مخفی برای دریافت سوخت قاچاق ایرانی و فروش غیرقانونی آن با قیمت ارزان تر وجود دارد.

به گزارش روزنامه دنیا پاکستان؛ پلیس کراچی در عملیاتی علیه شبکه قاچاقچیان سوخت موفق به شناسایی ۷ دستگاه کامیون شد که در نتیجه آن ۷ هزار و ۷۰۰ لیتر گازوئیل کشف و ضبط شد. ۷ متهم نیز در این خصوص بازداشت و تحویل مسئولان قضایی شهر کراچی شدند.

رشد پدیده قاچاق سوخت در مرزهای جنوب غربی پاکستان به ویژه حمل خطرناک آن توسط سوداگران مرگ با خودروهای سواری و عمومی که اکثر آنان به کراچی می روند، باعث افزایش آمار تصادفات جاده ای در ایالت بلوچستان پاکستان نیز شده است.

عدم نظارت دقیق بر فعالیت های تجاری غیرقانونی در مناطق مرزی پاکستان، زیرساخت های ضعیف جاده ای، وسایل نقلیه غیراستاندارد و زد و بند قاچاقچیان با مسئولان و نهادهای قانونی که بارها از سوی رسانه های پاکستان به آن اشاره شده است، باعث شده تا حوادث مرگبار جاده ای در این ایالت تکرار شود.

به گفته مسئولان در پاکستان، قاچاق سوخت در ایالت بلوچستان علاوه بر خسارت به خزانه ملی زمینه ساز بسیاری از حوادث جبران ناپذیر رانندگی، ناامن کردن جاده ها و مرزها شده است.

برخورد با همدستان قاچاقچیان در دستگاه های دولتی

ماه گذشته پلیس پاکستان با هدف تشدید مقابله با پدیده قاچاق به ویژه جلوگیری از ورود غیرقانونی سوخت و کالا در مرزهای این کشور در ایالت بلوچستان، ۱۲ افسر پلیس را به اتهام همدستی با قاچاقچیان شناسایی و آنان را از خدمت تعلیق کرد.

روزنامه پاکستانی «جنگ» در این خصوص گزارش داد: ۱۲ افسر پلیس در شهرهای همجواره ایالات بلوچستان و پنجاب، به اتهام زد و بند با قاچاقچیان سوخت ایرانی شناسایی و دستور تعلیق فعالیت آنان صادر شده است.

در این گزارش آمده است: افسران پلیس شناسایی شده در مراکز پلیس در مناطق همجوار دو ایالت خدمت می کردند که مسیر اصلی تردد قاچاق سوخت ایرانی است.

شناسایی افسران همدست قاچاقچیان در پاکستان در حالی انجام می شود که ماه های اخیر گزارش هایی مبنی بر تبانی مسئولان و پلیس در ایالت بلوچستان پاکستان با عاملان اصلی پدیده قاچاق منتشر شده بود.

اواسط تیرماه امسال دولت پاکستان اعلام کرد: این کشور در نظر دارد با شدت بخشیدن بر مبارزه با قاچاق اقتصاد این کشور را از آثار سوء تجارت غیر قانونی و خسارت به خزانه ملی نجات دهد.

براساس این گزارش دولت پاکستان تصمیم گرفته است تا با هدف غلبه پر پدیده قاچاق کالا کنترل و نظارت بر گذرگاه های مرزی مشترک با ایران را افزایش دهد.

قاچاق سوخت و کالا از ایران به پاکستان همواره از سوی رسانه های این کشور مطرح بوده و این سوال مطرح است که چرا مسئولان و نهادهای مربوط برای جلوگیری از این معضل اقدام موثر و جدی انجام نمی دهند.

روزنامه جنگ پاکستان فروردین ماه امسال مدعی شد: قاچاق سوخت از ایران در نوار مشترک مرزی کاملا با آگاهی ماموران گمرک و دیگر نهادهای مجری قانون انجام می شود و پس از آن که بشکه های بزرگ حامل سوخت قاچاق از ایران با استفاده از کامیون و اتوبوس های مسافربری به شهرهای مختلف منتقل شده و با قیمت ارزان به فروش می رسد.

برچسب‌ها پاکستان ایالت بلوچستان ایران قاچاق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان ایالت بلوچستان ایران قاچاق پاکستان ایالت بلوچستان ایران قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۶۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس؛ سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر بیان داشت: در ادامه طرح‌های مقابله و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان روز گذشته طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت در حوزه سرزمینی شهرستان بندرعباس اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح ضمن شناسایی و پاکسازی چند منطقه آلوده محل دپو سوخت، ۲۲ دستگاه خودروی شوتی شامل خودروهای سواری و وانت نیسان فعال در قاچاق سوخت توقیف شدند.

این مقام انتظامی استان با تاکید بر جدیت و قاطعیت پلیس در اجرای مستمر طرح‌های پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق در جای جای استان، اظهار داشت: در این طرح ضربتی ۲ خرده فروش و توزیع کننده مواد مخدر و تعدادی اتباع غیر مجاز دستگیر و در بازرسی از خودروهای توقیفی و محل‌های دپو جمعاً ۱۲۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و ضبط شد

کد خبر 6079952

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۵۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • مرز پرویزخان برای عبور سوخت قاچاق ناامن شده است
  • کشف ۱۲۴ هزار لیتر گازوییل قاچاق در هرمزگان
  • کشف گازوئیل قاچاق در سمنان
  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قم
  • بارندگی‌ در پاکستان جان ۲۱ نفر را گرفت
  • تأکید رئیسی بر مقابله بی‌امان با قاچاق سوخت
  • کشف ۱۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • کشف ۱۲۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس
  • مرزبانان خراسان رضوی ۴۵ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف کردند