Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@17:09:00 GMT

بزرگ‌ترین سرمایه مردم خوزستان شهدا هستند

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۶۹۴۷

بزرگ‌ترین سرمایه مردم خوزستان شهدا هستند

گروه فرهنگی ــ آیت‌الله حیدری با بیان اینکه بزرگ‌ترین سرمایه مردم خوزستان شهدایی هستند که تقدیم انقلاب و اسلام کردند، گفت: همین سرمایه مردم استان خوزستان باعث ایجاد همدلی، مهربانی و وحدت شده است.

به گزارش ایکنا از خوزستان، آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در یادواره شهدای عشایر استان خوزستان که امروز 8 بهمن‌ماه در مجتمع فجر اهواز برگزار شد، با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: اصطلاح عشایر در کشور برای عشایر کوچ‌رو به کار می‌رود اما در خوزستان به همه کسانی اطلاق می‌شود که با بافت عشایری حتی در شهرها هم زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سرداران رشیدی که در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم به شهادت رسیدند و یا هنوز در انتظار شهادت هستند بالاترین نقش را در جهاد و دفاع و لبیک‌گویی به ندای امام راحل و مقام معظم رهبری ایفا کردند، اضافه کرد: بزرگ‌ترین سرمایه مردم خوزستان شهدایی هستند که تقدیم انقلاب و اسلام کردند. سرمایه مردم استان ما فقط نفت، گاز، آب، تالاب و زمین‌های کشاورزی نیست بلکه خون‌ شهدایی است که باعث ایجاد همدلی، مهربانی و وحدت شده است. همین سرمایه بزرگ باعث پیشرفت، عزت و معنویت شده و این سرمایه باعث شد که دشمنان ما مثل آمریکا، انگلیس، عربستان و وهابیت از اسلام و سپاه ضربه بخورد.

حیدری ادامه داد: تجمع بی‌نظیر مردم خوزستان در وداع با پیکرهای شهدای مقاومت به ویژه سردار سلیمانی فقط مربوط به اهواز نبود بلکه این خروش برای همه خوزستانی‌ها بوده است. دیگر شهرها از این حضور دو میلیونی مردم خوزستان و تشییع شهید سلیمانی در اهواز الگو گرفتند و همین باعث شد که آمریکا از خوزستان بترسد و به این نتیجه برسد که همه توطئه‌های استکباری در این استان خنثی شده است.

حیدری گفت: همین حضور بزرگ و جسارت و شهامت نیروهای انتظامی، سپاه و بسیج در برخورد با ضدانقلاب باعث یأس دشمن از خوزستان شد و نشانه یأس آنها هم تحریم سردار شاهوارپور بوده است. چراکه اکنون حسن شاهوارپور یک شخص نیست بلکه نماد سپاه، بسیج و مردم خوزستان است. مسخره‌ترین تحریم‌ها همین تحریم سرداران است. آیا آنها در آمریکا حساب‌های بانکی دارند؟ تنها سرمایه سپاهیان جانشان است که مخلصانه آن را در کف دست گذاشته و در راه اسلام تقدیم می‌کنند و بزرگ‌ترین آرزویشان شهادت به دست شقی‌ترین انسان‌های عالم‌ است. هرگز آمریکا و غرب نمی‌تواند بر علیه ایران اقدام کند چرا که از ناحیه اسرائیل می‌ترسد و می‌دانند که اسرائیل در تیررس جمهوری اسلامی قرار دارد.

سرهنگ پاسدار میرعبدالرضا حاجتی، معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(ع) استان خوزستان گفت: خوزستان همان سرزمینی است که روزی فرماندهان صدام ساعت 10 صبح به او گزارش دادند که همه هواپیماهای عراقی و بعثی با 192 فروند میگ تمام پایگاه‌های ایران را بمباران می‌کنند و کمر ایران تا ساعاتی دیگر خواهد شکست و وقتی خبرنگاران خواستند با صدام حسین مصاحبه کنند او پاسخ گفت، مصاحبه ما در اهواز باشد. تانک‌های حزب بعث ساعت دو از مرز تنگومه وارد کشور شدند و رسماً جنگ را آغاز کردند. هشت سال گذشت، اهواز ما همان اهواز است و اکنون صدام حسین کجاست؟

وی افزود: قرار نبود پیکر مطهر سردار سلیمانی در اهواز تشییع شود، اما همان روزی که ایشان برای کمک به مردم سیل‌زده خوزستان به استان ما آمد و گفت من فرزند همین سرزمین هستیم، دنیا خروش استقبال مردم از قطعات پیکر شهید سپهبد سلیمانی را دید. تاریخ شجاعت مردم عشایر عرب در مقابل انگلیسی‌ها را در یکصد سال گذشته فراموش نمی‌کند. کوه‌های زاگرس هنوز هم تفنگ برنو و m1 ایل بختیاری را فراموش نمی‌کند. تابوت شهید سلیمانی در میان شور و خروش جوانان عرب، بیش از هفت ساعت در راه بود تا به فرودگاه رسید. اینها همان مردمانی هستند که در عین‌دو محروم 70 موکب را طراحی می‌کنند تا مردم از مسیر طریق‌الحسین عبور کنند.

حاجتی گفت: خوزستان سرزمین حادثه‌هاست. سیل آمد اما بختیاری جانش را فدای عرب و عرب جانش را فدای بختیاری می‌کند و اینها درهم تنیده‌اند. هشت سال بدترین جنگ را به ما تحمیل کردند اما عشایر ما قدمی عقب ننشستند. خون شهید سلیمانی باعث پیوست میان مردم شد. شیعه و سنی در عراق کنار هم می‌خواهد که آمریکا باید برود. 

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(ع) استان خوزستان بیان کرد: چه سرویس‌های جاسوسی دارید که به شما آمار و اطلاعات غلط از کشته‌هایی که شما انجام دادید نه ما می‌دهد. ما در سیل و زلزله نوکر مردم بودیم. سردار شاهوارپور را تحریم می‌کنید که ما را بترسانید، ما سرباز ولایت هستیم. امروز خوزستان به اعتبار شهدا زنده و در مسیر ولایت است. 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خوزستان شهدای عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۶۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله افراد ناشناس به آمبولانس اورژانس اهواز

 ساسان کیانپور روابط عمومی اورژانس خوزستان گفت: حمله به همکاران عملیاتی اورژانس آقایان ذاکرزاده و سبزواری در حین انجام اقدامات اورژانسی برای بیمار مشکوک به سکته قلبی در منطقه مهدیس صورت گرفت که متأسفانه علاوه بر شکستن شیشه ها و ضربه به ستون آمبولانس، همسر بیمار مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

او می‌گوید: پیگیری و رسیدگی به این حادثه از بدو آن با مراجعه مراجع انتظامی و قضایی نه تنها به عنوان یک وظیفه حرفه‌ای بلکه به عنوان یک وظیفه انسانی در حال پیگیری می باشد.

روابط عمومی اورژانس خوزستان گفت: از همه کارکنان و همکاران ما که در شرایط دشوار خدمات ارائه می‌دهند، تقدیر و تشکر می‌کنیم .

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین برنامه طرح شمیم و همیاران آرامش اجتماعی در اهواز
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد کلیوند عباسی در اهواز
  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان
  • چرا شیرخشک در بازار خوزستان کمیاب شده؟
  • حمله افراد ناشناس به آمبولانس اورژانس اهواز
  • مراسم رژه‌ نیروهای مسلح در اهواز برگزار شد
  • میکرو بلاگر‌های اقتصادی در کمین جیب مردم
  • برگزاری مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز
  • میکرو بلاگرهای اقتصادی در کمین جیب مردم
  • وضعیت قابل قبول هوای ۷ شهر خوزستان