Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@20:13:43 GMT

سیستانی: ۹۰۴ شعبه اخذ رأی در اصفهان تشکیل خواهد شد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۷۱۵۲

سیستانی: ۹۰۴ شعبه اخذ رأی در اصفهان تشکیل خواهد شد

فرماندار اصفهان گفت: ۹۰۴ شعبه اخذ رأی با حدود ۲۵ نفر در هر شعبه و ستادهای ۱۹ گانه تشکیل خواهد شد. برای راه اندازی این مقدمات باید چیزی حدود ۲۴ هزار نفر فعال در امر انتخابات را سازمان دهی کنیم که این امر باتوجه به بودجه محدود انتخابات کار سختی است و قطعا نیازمند همکاری و مشارکت دستگاه هاست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین سیستانی ظهر امروز سه شنبه در جلسه شورای اداری فرمانداری اصفهان اظهارکرد: آموزش به مثابه خون تازه ای در سازمان ها و سیستم ها بوده و لازم است مدیران دستگاهی برای پرسنل خود فعالیت های آموزشی مشخصی را در برنامه کاری به منظور یادآوری و تذکر موضوعات قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در استان به همه موضوعات با حساسیت و ظرافت بسیاری توجه می شود، افزود: استاندار محترم توجه ویژه ای به امر تولید دارند و روزهای یکشنبه، خود و معاونانشان در خدمت فعالان اقتصادی هستند و تلاش می کنند مشکلات صنعت و تولید کنندگان را تا حد امکان مرتفع سازند.

فرماندار اصفهان با تأکید براینکه همه تدابیر امنیتی توسط استاندار پیش بینی می شود، تصریح کرد: در حوادث آبان ماه اگر پیش بینی های به موقع استاندار محترم نبود قطعاً کنترل اوضاع سخت بود و در این خصوص جلسات مکرر تا پاسی از شب برگزار می شد که این خود حاکی از احساس مسئولیت و لزوم وجود اقدامات پیشگیرانه بود که ماهم در حوزه شهرستان همین روند را پیش رو داشتیم تا بتوانیم کنترل و امنیت لازم را حاصل کنیم.

سیستانی با بیان اینکه اگر شهید سلیمانی نبود امروز ایران وضعیتی چون سوریه، افغانستان یا عراق داشت، اظهار کرد: در این صورت داعشی ها وارد کشور می شدند و شرایط بسیار متفاوتی را تجربه می کردیم؛ اما این سردار شهید دفاع را به خارج از مرزهای کشور برد که باید قدر این سرمایه عظیم انقلابی، اجتماعی و سیاسی را بدانیم و نام او باید در تاریخ کشور ما جاودان بماند و همه مدیران به او اقتدا کنند.

وی با بیان اینکه افزایش حضور در انتخابات نیازمند تلاش همه جانبه مسئولان است، گفت: همه ما مسئول هستیم تا در مردم حرکت لازم برای افزایش حضور در انتخابات را ایجاد کنیم؛ چرا که با وجود شرایط سخت اقتصادی یا دیگر نگرانی ها شاید این امر تحت تأثیر قرار بگیرد اما این مردم نشان داده اند که همواره پیرو انقلاب و آرمان های آن هستند و نمی گذارند این حضور کمرنگ شود.

فرماندار اصفهان با تأکید بر اینکه انتخابات می تواند نشانگر حضور رسمی مردم و میزان آگاهی سیاسی آنها باشد، گفت: در بسیاری موارد دشمنان آمارهای درستی از حضور مردم ارائه نمی دهند اما باید برای حضور آنها برنامه ریزی درستی داشت تا بتوانیم با مشارکت لازم انتخابات پیش رو را پشت سر بگذاریم.

سیستانی با اشاره به حضور ۵۵ درصدی مردم در انتخابات سالهای گذشته افزود: امیدواریم در این دوره میزان مشارکت بیش از این باشد. برای بالابردن میزان مشارکت نیاز است به اصول قانونمداری، امانت داری، پاسخگویی، همدلی و دموکراسی توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ بهمن ماه لیست نهایی کاندیدهای تأیید صلاحیت شده مشخص می شود، افزود: باید با توجه به منافع ملی و افزایش مشارکت و اصل احترام به انتخاب مردم این انتخابات برگزار شده و در نهایت به انتخاب اصلح توسط آنها تن دهیم. باید هیئت های بازرسی و اجرایی انتخابات به موضوعات لازم توجه کنند.

فرماندار اصفهان با اشاره به ماده ۱۱ قانون اساسی در لزوم همکاری همه دستگاه های دولتی و غیردولتی برای برگزاری انتخابات، اظهار کرد: همکاری همه دستگاه ها در این امر لازم و ضروری است. من به عنوان نماینده دولت در شهرستان خواستار هم افزایی و همراهی دستگاه ها در تخصیص امکانات به موضوع انتخابات هستم.

سیستانی با اشاره به اینکه ۹۵ کاندیدای استان تأیید صلاحیت شده اند، افزود: ممکن است تغییراتی در این آمار ایجاد شود که امیدواریم حضور سلایق مختلف در جامعه بتواند میزان مشارکت را افزایش دهند. انتظار ما از دستگاه ها و نهادها، ایجاد انگیزه و آگاهی های لازم در مردم با تشکیل کمیته مشارکتی است.

وی درخصوص تعداد شعب اخذ رأی گفت: ۹۰۴ شعبه اخذ رأی با حدود ۲۵ نفر در هر شعبه و ستادهای ۱۹ گانه تشکیل خواهد شد. برای راه اندازی این مقدمات باید چیزی حدود ۲۴ هزار نفر فعال در امر انتخابات را سازمان دهی کنیم که این امر باتوجه به بودجه محدود انتخابات کار سختی است و قطعا نیازمند همکاری و مشارکت دستگاه هاست.

فرماندار اصفهان درخصوص میزان بارش ها در استان گفت: سال گذشته در همین فصل ۱۶۰ میلیون مترمکعب آب پشت سدها ذخیره بود، اما امسال باوجود بارش های کمتر خوشبختانه بارش به صورت برف بوده و امیدواریم حجم قابل توجهی آب در ماه های آغازین سال جدید داشته باشیم.

سیستانی درخصوص موضوع آرد و نان در شهرستان خاطرنشان کرد: از اداره صمت و تعزیرات می خواهم دقت بیشتری به موضوع آب و گندم باکیفیت و همچنین کنترل قیمت ها داشته باشد و با رعایت حقوق مصرف کننده و تولید کننده به این موضوع نگاه کنند تا درحق مردم اجحافی نشود.  

کد خبر 407988

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فرماندار اصفهان حسین سیستانی انتخابات انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استاندار اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۷۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پریدر استعفایش را پس گرفت و نیامد/ ثبت نام ۱۵ کاندیدا برای ریاست شطرنج

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ثبت نام از کاندیدا‌های فدراسیون شطرنج که از روز ۱۵ فروردین آغاز شد، سرانجام روز چهارشنبه ۲۹ فروردین به پایان رسید. در حالیکه تا روز گذشته تنها ۳ نفر ثبت نام کرده بودند که مهمترین آنها کمال جوانمرد دبیر سابق کمیته پارالمپیک بود، روز چهارشنبه و در آخرین روز ثبت نام ۱۲ نفر دیگر نام نویسی کردند تا تعداد کاندیدا‌های ثبت نامی فدراسسون شطرنج به ۱۵ نفر برسد. 

مهمترین اتفاق روز آخر عدم ثبت نام شادی پریدر سرپرست فدراسیون بود. پریدر که در روز آخر برای حضور در انتخابات استعفای خود را اعلام کرده بود، پس از دیدار با وزیر ورزش و مذاکره با وی از تصمیم خود منصرف شد و استعفای خود را پس گرفت تا در انتخابات حضور نداشته باشد. با منتفی شدن حضور پریدر ۱۲ کاندیدای دیگر به فدراسیون مراجعه کرده و برای حضور در انتخابات ثبت نام کردند. 

بدین ترتیب با وجود حمایت جامعه شطرنج از وی، شادی پریدر که در زمان ریاست حسن تامینی به عنوان نایب رییس فعالیت داشت و از ۲۷ آذر پارسال با حکم وزیر ورزش به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شد، در انتخابات شطرنج حضور نخواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود
  • حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود + فیلم
  • زمینه حضور پرشور مردم ورامین در دور دوم انتخابات فراهم شده است
  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود
  • تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • پریدر استعفایش را پس گرفت و نیامد/ ثبت نام ۱۵ کاندیدا برای ریاست شطرنج
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • جنگ لیست‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم