Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@16:36:34 GMT

یادداشت: پروژه قلب شیر به سبک فرهاد مجیدی

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۷۶۱۴

به گزارش ایلنا، شاید روی کاغذ، نام رقیبی که آبی‌ها آن را با 3 گل بدرقه کردند دردسرساز به ‌نظر نمی‌رسید اما حقیقت آن بود که استقلال در دبی با کویت و غیر کویت جدال کرد تا به‌دور بعد برود. همه می‌دانیم که شنبه‌شب حتی به‌نوعی خود استقلال علیه استقلال بود اما تیم یکدل و متحدی که از دوران کوتاه استراماچونی برجای مانده، با هدایت فرهاد مجیدی هم جز به پیروزی نمی‌اندیشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاپیتان سابق استقلالی‌ها شش بازی نخستش به‌عنوان سرمربی آبی‌پوشان را بدون شکست به پایان رساند اما هنوز برای اثبات توانایی‌هایش راه طولانی در پیش دارد.

بهار امسال که وی دستیار وینفرد شفر بود، پس از اخراج سرمربی آلمانی، از همان فرصت کوتاه به‌وجود آمده استفاده کرد و به‌عنوان سرمربی موقت هم که شده، اختلافات فنی خود با شفر را آشکار ساخت و برای پیاده‌سازی آنها تلاش کرد؛ مجیدی به جوانانی نظیر مهدی قائدی، رضا آذری و رضا کریمی بیشتر میدان ‌داد. همچنین وی تمام‌قد از مرتضی تبریزی حمایت کرد و خط آتش تیم را به او سپرد.

اما مهم‌ترین تفاوت مجیدی و شفر، عنصری بود که آندره‌آ استراماچونی سعی در ترزیق آن به بدنه تیمی آبی‌ها داشت. استقلال شفر در لیگ هجدهم غالباً به پیروزی‌های اقتصادی قانع می‌شد و پس از پیش ‌افتادن از رقبا عقب می‌کشید تا از پیروزی شکننده‌اش محافظت کند اما پس از اخراج شفر، مجیدی تیمی را روانه نبردهای پایانی فصل کرد که نه‌تنها از حمله و گلزنی سیراب نمی‌شد، بلکه گاهی نیز از آنسوی بام می‌افتاد و دفاع را به اندازه‌ای فراموش می‌کرد که طراحی ضدحمله برای رقیبانش کار چندان دشواری نباشد.

عدم ترس از نام حریف، شجاعت در ارائه بازی هجومی و سیری‌ناپذیری در گلزنی، 3 ویژگی بزرگی بود که استرا در فرصت محدودی که داشت، تلاش کرد به استقلال اضافه کند. مرد محبوب ایتالیایی در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود در ایران پس از پیروزی مقابل شهر خودرو هم به این 3 ویژگی اشاره کرد و سخن از لزوم تقویت آن در تیم بر زبان آورد. از همین رو، می‌توان دریافت که استراماچونی بی‌دلیل نگفته که فرهاد مجیدی بهترین سکاندار برای ادامه راه استقلال است.

بی‌شک نمایش استقلال مقابل الکویت، با توقعات مجیدی مطابقت نداشت. البته کسی انتظار نداشت استقلال ایده‌آل را ببیند. از آخرین دیدار رسمی آبی‌ها 37 روز می‌گذشت. یک هفته پیش از پلی‌‌آف، تمرینات تیم به‌دلیل نبود زمین مناسب لغو شد. تا 48 ساعت پیش از آغاز دیدار، اصلاً آنها قرار نبود در دیدار شرکت کنند! در نهایت هم پس از ساعت‌ها معطلی در فرودگاه، به مقصد رسیدند. نمی‌توان انکار کرد که خستگی جسمی و روحی ناشی از این اتفاقات تأثیر خود را بر بازی استقلال گذاشه بود.

تمام این موانع ارزش پیروزی مقتدرانه مجیدی و شاگردانش را چند برابر ساخت. جدای از زدن 3 گل که سعد الحارثی، خبرنگار مشهور عربستانی را هم از قدرت هجومی استقلال به وحشت انداخت، خط دفاع پسران آبی بدون عارف غلامی و سیاوش یزدانی موفق شد قلعه آبی را برابر مهاجمان زهرداری همچون علا عباس و بیسمارک محافظت کند.

سیدحسین حسینی با چند مهار استثنایی روزهای اوجش در لیگ هفدهم را برای استقلالی‌ها تداعی کرد و شاهین طاهرخانی در دومین بازی رسمی عمرش در سطح بزرگسالان تنها یک اشتباه پررنگ مرتکب شد.

با این پیروزی، هم استقلال تلخ‌وشیرین‌ها و حواشی بی‌سابقه دو ماه اخیر را فراموش می‌کند و هم هواداران به آینده فنی باشگاه امیدوارتر می‌شوند. حال آبی‌ها تازه به بازی اصلی رسیده‌اند؛ جدال با الریانی که در لیگ قطر، السد را جا گذاشته.

خط حمله متشکل از سوریا و تاباتای کارکشته و یاسین براهیمی فوق‎تکنیکی به‌مراتب قدرتر از الکویت خواهد بود ولی استقلالی‌ها نشان دادند که برای قد علم‌ کردن جلوی هر حریفی، تکیه به روحیه جسورانه ویژه‌شان کافیست؛ روحیه‌ای که استرا در کالبد تیمی آنان دمید و حال 7 مقدس‌شان باید آن را پرورش دهد.

یادداشت: سام ستارزاده

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استقلال فرهاد مجیدی لیگ قهرمانان آسیا الریان قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۷۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق تداعی کننده والفجر هشت بود

سردار پاسدار مظاهر مجیدی  به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس سپاه پاسداران در نشست صمیمی با مدیران مسئول رسانه‌های استان همدان گفت: هنگام انجام عملیات والفجر هشت کارشناسان نظامی حامی رژیم بعثی و استکبار جهانی مدعی این بودند که انجام این عملیات به علت وجود مانع طبیعی بزرگی با عنوان «اروند رود» ناممکن و محال است.

او گفت: با این وجود رزمندگان اسلامی عملیات والفجر هشت این عملیات غرور آفرین را به بهترین شکل ممکن انجام داده و در کمال ناباوری کارشناسان نظامی منطقه فاو را فتح کردند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان همچنین گفت: بعد از حمله رژیم جعلی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران، رهبر فرزانه انقلاب فرمودند این رژیم تنبیه می‌شود، اما کارشناسان رژیم صهیونیستی به همراه حامیان این رژیم و ناتو مدعی بودند که ایران به هیچ عنوان عملیات نظامی انجام نمی‌دهد.

سردار مجیدی گفت: آنان همچنین بر این باور بودند در صورت انجام عملیات نظامی از سوی ایران، این عملیات به صورت ضعیف و از خاک یکی از کشور‌های منطقه صورت می‌گیرد.

او گفت:ما بر اساس تدبیر مسوولان، همانجایی که دشمن به کنسولگری ایران حمله کرده بود مورد ضربه رزمندگان اسلام قرار گرفت.

سردار مجیدی گفت: رژیم صهیونیستی همه ظرفیت اطلاعاتی و تسلیحاتی خود را برای جلوگیری از حرکت نظامی ایران پای کار آورده بود، اما اراده بر این بود که ضربه‌ای سخت به این رژیم وارد شود.

او گفت: همواره در عملیات‌ها زمان و مکان عملیات بازگو نمی‌شود، اما پیش از انجام عملیات وعده صادق این موضوع اطلاع رسانی شد و پهپاد‌های ایران حدود سه ساعت در فراز آسمان و جلوی دیدگان دشمن حرکت کرد بنابراین همه توان اطلاعاتی و نظامی دشمن پای کار بود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: این حرکت بزرگ و غرور آفرین زمانی اتفاق افتاد که خواست عمومی، مردم و رزمندگان منطقه انجام انتقام بود و بدنبال آن دشمنان این ملت از دست رزمندگان سیلی خوردند.

سردار مجیدی گفت: این عملیات و حماسه بزرگ بار دیگر امید را در دل مشتضعفان، مردم و جبهه مقاومت زنده کرد.

اوگفت: امام راحل با درایت و آینده نگری، سپاه و بسیج را در آغازین روز‌های شکل گیری انقلاب راه اندازی کردند تا با بهره گری از ظرفیت مردم نظام را حفظ کند که امروز شاهد این مهم هستیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: اگر سپاه پاسداران و بسیج به حد کمال و تاثیر گذاری در منطقه رسیده و قدرت بالای بازدارندگی سپاه را شاهد هستیم این مهم نتیجه نگاه رهبر معظم انقلاب و هدایت‌های داهیانه ایشان است.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • به میهمان لرتبار لیگ برتر احترام بگذارید! (یادداشت)
  • عملیات وعده صادق تداعی کننده والفجر هشت بود
  • مسئولان پاسخگوی قطعی سامانه معاینه فنی خودرو‌های سنگین نیستند
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • امضای یادداشت تفاهم چهارجانبه بین عراق، ترکیه، قطر و امارات
  • استقلال، سپاهان، پرسپولیس؛ جام به کدام می‌رسد؟
  • ادامه دومینوی پیروزی سرخابی‌ها و انتقام سپاهان از انزلی‌چی‌ها
  • فرهاد آئیش: از بازی کردن در نقش‌های تاریخی می‌ترسم
  • حرکت مربی استقلال جنجالی شد
  • گزارش: استقلال و این رکورد ابدی!