Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت روسیه در کره شمالی با استناد به بیانیه خطوط هوایی چین در پیونگ‌یانگ اعلام کرد در پی شیوع ویروس کرونا در شهر‌های مختلف چین، پرواز همه هواپیما‌های تجاری از چین به کره شمالی تا یک ماه آینده [پایان ماه فوریه] لغو شده است.

طبق اعلام سفارت روسیه، سرنوشت پرواز‌هایی که با پرچم کره شمالی به چین تردد می‌کنند نامشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین فقط دو پرواز به پکن برای ماه آینده برنامه‌ریزی شده است. پرواز‌های میان دو شهر پیونگ یانگ و ولادی ووستوک مانند گذشته هفته‌ای دو بار برقرار خواهد بود.

علاوه بر کاهش ترافیک هوایی ورودی، مقامات کره شمالی بازرسی قطار‌های مسافربری که از چین وارد این کشور می‌شوند را آغاز کرده‌اند. گزارش‌هایی از قرنطینه شدن تعدادی از مسافران در شهر سین اویجیو، در غرب کره شمالی منتشر شده است که گفته می‌شود این افراد علائم خفیف سرماخوردگی را داشته‌اند.

کره شمالی هنگام مقابله با شیوع سارس و ابولا در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۴ اقدامات پیشگیرانه مشابهی را انجام داد و اتباع کره شمالی از جمله دو مقام عالی رتبه را در سین اویجیو به مدت ۲۱ روز قرنطینه کرد.

روزنامه رودونگ سینون چاپ کره شمالی امروز سه‌شنبه گزارش داد مقامات بهداشتی برای ارتقاء سلامت عمومی به سراسر این کشور اعزام شده‌اند تا به منظور جلوگیری از شیوع کرونا ویروس، موارد مشکوک را در مرز‌های زمینی، بنادر و فرودگاه‌ها قرنطینه کنند.

در پی شیوع کرونا ویروس در کشور‌های مختلف جهان، کره شمالی هفته گذشته مرز‌های زمینی خود را به روی گردشگران خارجی که از چین به سوی این کشور رهسپار بودند، بست. در حال حاضر، حدود ۴۵۱۵ نفر در آسیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند. امروز برخی منابع خبری از ابتلای ۴ نفر در کره جنوبی به کرونا ویروس خبر دادند. همچنین مواردی از این ویروس خطرناک در کشور‌های ژاپن، ویتنام، کامبوج، سنگاپور، مالزی، تایلند، نپال، تایوان، استرالیا، فرانسه، آلمان، کانادا و آمریکا تایید شده است.

شیوع ویروس کرونا از شهر ووهان چین که حدود ۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد شروع شده است. طبق آخرین آمار، تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر بر اثر آلوده شدن به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا بیماری واگیردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۷۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان آفتابی و جوی پایدار در استان قزوین

مریم بهروزی کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهند که پایداری جو حداقل تا اواسط هفته آینده در سطح منطقه ادامه دارد.

وی افزود: دیروز وزش باد‌های شمالی را در استان داشتیم که در کانال های بادی همچون کوهین و تاکستان سرعت وزش باد بیشتر بود.

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: از امروز تا اواسط هفته آینده جریانات شمالی است ولی از سرعت وزش باد‌های کاسته می‌شود، به لحاظ دمایی هم در این مدت شیب ملایم افزایش دما را خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آسمان آفتابی و جوی پایدار در استان قزوین
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • محدودیت وزن وسایل در پرواز
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد
  • قیمت بلیط استانبول به تبریز مرداد 1403
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • خرید جت؛ جنجال بر سر یک قانون ۲۰ ساله!
  • هفته آینده، نخستین پرواز زائران عمره مفرده از مازندران
  • قیمت جت‌ های شخصی در ایران چند تومان است ؟