Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@22:03:15 GMT

دادخواست اتهامات نتانیاهو به محکمه قضائی تحویل شد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۷۷۷۱

دادخواست اتهامات نتانیاهو به محکمه قضائی تحویل شد

دادخواست رسمی اتهامات نتانیاهو به محکمه قضائی تحویل شد

به گزارش مشرق، «آویخای مندلبیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) کیفرخواست اتهامات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را رسماً به دادگاه منطقه قدس اشغالی تحویل داد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، با ارائه این دادخواست، نتانیاهو رسماً در یک محکمه قضائی به جرائم ارتشا، کلاهبرداری و خیانت در امانت متهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، برای اولین بار است که یک نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در زمان حضور در این سمت، در دادگاه به جرائم کیفری متهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: آغاز شمارش معکوس برای رونمایی از معامله قرن لگدمال کردن تصاویر ترامپ و نتانیاهو در فلسطین +عکس

حضور دادستان کل رژیم صهیونیستی در دادگاه و تحویل کیفرخواست رسمی اتهامات نتانیاهو، تنها چند ساعت پس از آن رخ می‌دهد که او با انتشار پیامی از پس گرفتن درخواست مصونیت قضائی خود خبر داده بود.

به نوشته وبگاه «آی24 نیوز»، نتانیاهو در آخرین ساعات باقی‌مانده به تشکیل کمیته پارلمانی بررسی درخواست مصونیت خود در کنست را پس گرفت و دلیل آن را نیز «غیر منصفانه بودن» این روند توصیف کرد.

بر این اساس، با پس گرفته شدن درخواست مصونیت قضائی نتانیاهو، راه برای آغاز جلسات محاکمه و دادرسی پرونده‌های فساد دولتی وی در دیوان عالی رژیم صهیونیستی هموارتر شد.

مندلبیت پیش از تحویل کیفرخواست به دادگاه قدس اشغالی، در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که نتانیاهو رسما به تقلب، دریافت رشوه و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم است.

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده در خصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی یک سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: سقوط هواپیمای آمریکایی سردار سلیمانی انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۷۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: نتانیاهو قصد توقف جنگ ندارد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، قائم مقام رهبر حماس در کرانه باختری و مسئول پرونده اسرا و شهدای این جنبش در مصاحبه با شبکه خبری المیادین با اشاره به ادامه جنگ طلبی شورای جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به جنگ خود در غزه مصمم است و جدیتی برای آزادی اسرا ندارد.   به گزارش شبکه خبری المیادین، زاهر جبارین در کرانه باختری و مسئول پرونده اسرا و شهدای این جنبش در سخنانی اعلام کرد: ما خواستار آزادی ۵۰ اسیر فلسطینی در مقابل هر نظامی زن اسرائیلی شدیم.   جبارین خاطرنشان کرد که نتانیاهو قصد توقف جنگ را ندارد و رژیم صهیونیستی را به سمت نابودی می‌کشاند.   مقام ارشد حماس تصریح کرد که خانواده‌های اسرای اسرائیلی باید بدانند که نتانیاهو جدیتی برای آزادی فرزندانشان ندارد و اگر داشت، این کار را می‌کرد.   قائم مقام حماس به المیادین گفت: اخبار افشا شده از کابینه در رسانه‌های صهیونیستی متقن‌ترین دلیل بر این مدعا این است که نتانیاهو هیچ اختیاراتی به هیئت مذاکره کننده صهیونیستی در مذاکرات با میانجیگران نداده است.   جبارین با اشاره به ثابت قدم بودن و مقاومت ساکنان فلسطینی در کرانه باختری در حمایت از مقاومت و مردم فلسطین در غزه تأکید کرد که حماس در آزادی اسرا و مذاکرات تسلیم نخواهد شد و اسرای صهیونیستی را بدون بهای آن هرگز تحویل نخواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نتانیاهو برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت توسط دادگاه لاهه دست به دامن اروپایی‌ها شد
  • نتانیاهو : موجودیت اسراییل در خطر است
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • حماس: نتانیاهو قصد توقف جنگ ندارد
  • واکنش ایران به حکم دادگاه آرژانتینی در پرونده «آمیا»
  • حکم دادگاه فدرال آرژانتین در مورد پرونده آمیا معطوف به اغراض سیاسی است
  • کنعانی: حکم دادگاه فدرال آرژانتین درمورد پرونده آمیا معطوف به اغراض سیاسی است
  • کنعانی حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • واکنش ایران به حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی؛ این یک پروژه است
  • متفاوت بودن روشن‌گران افکار عمومی با تهدیدکنندگان امنیت روانی