Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سرهنگ امیر طالبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از  بیش از ۱۰۰ کشته درون شهری استان ، بالغ بر ۷۰ نفر از قربانیان این سوانح رانندگی مربوط به عابران پیاده و موتورسواران بوده که ۴۰ درصد کشته شدگان عابر پیاده و ۳۰ درصد راکبان موتورسیکلت بوده اند.

وی  یکی از مهمترین دلایل تصادفات رانندگی با عابران پیاده  را  دیده نشدن  فرد توسط راننده عنوان و بیان کرد: عابران تصور می کنند چون خود در فضای خارج از خودرو ، اطراف را به طور کامل می بینند ، پس رانندگان نیز در موقعیت هایی همچون شب یا آسمان بارانی همانقدر بر اطراف خود احاطه دارند ؛ از این رو دقت کافی  برای تردد از خیابان ها و معابر  ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به اینکه نداشتن کلاه ایمنی از مهمترین علت های جان باختن راکبان موتورسیکلت در سوانح رانندگی محسوب می شود،  بر استفاده از این  وسیله ایمنی تاکید کرد.

به گفته سرهنگ طالبی؛  پلیس برای نهادینه شدن استفاده از  کلاه ایمنی در جامعه  از ظرفیت های مختلفی همچون آموزش شهروندان به ویژه جوانان در محلات شهرها و روستاها استفاده می کند و تا کنون چندین هزار  کلاه ایمنی رایگان نیز  بین راکبان موتورسیکلت توزیع شده ، اما متاسفانه با این وجود ، نداشتن کلاه ایمنی همچنان از موتور سواران در استان قربانی می گیرد.

وی  با بیان اینکه پلیس حتی به منظور آشنایی و نهادینه کردن استفاده کلاه ایمنی در جامعه با انعقاد تفاهم نامه هایی با  آموزش و پرورش مقاطع پیش دبستانی و دبستانی را نیز آموزش می دهد ، از تمامی دستگاه های مربوط به امر ترافیک و  ایمنی خواست تا با پلیس همکاری داشته و با تمرکز بر برنامه های مشترکی بتوانند تصادفات را به حداقل کاهش دهند.

سرهنگ طالبی در ادامه  به تصادفات خودرویی نیز اشاره و تصریح کرد: رعایت نکردن حق تقدم از مهمترین دلایل تصادفات درون شهری خودروها در استان است.

وی گفت: متاسفانه رانندگان برای ورود فرعی به اصلی یا به عکس دقت لازم را ندارند و مواردی را که در قوانین و آیین نامه راهنمایی و رانندگی آمده است ، رعایت نمی شود .

سرپرست پلیس راهور گیلان با اشاره به تعطیلات پایان هفته  از رانندگان خواست تا  ضمن رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی ، توجه به جلو داشته و با سرعت مطمئنه در  معابر و راهها حرکت کنند تا  ترددی ایمن برای خود و دیگران را رقم بزنند.

برچسب‌ها تصادف شهری گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تصادف شهری گیلان تصادف شهری گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ امجدیان گفت: در استان کرمانشاه ۲۷ نقطه حادثه خیز وجود دارد که ۱۲ نقطه آن در شهر کرمانشاه است.

جانشین پلیس راهور استان کرمانشاه افزود: بی توجهی عابران پیاده بیشترین علت مرگ و میر در تصادفات درون شهری کرمانشاه بوده است.

وی همچنین مجموع جانباختگان حوادث ترافیکی سال گذشته در استان را  ۱۳۳ نفر عنوان کرد و افزود: این آمار نسبت به مشابه سال گذشته  ۱۶ درصد رشد داشته است.

دیگر خبرها

  • ۲ مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد
  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است
  • مرگ ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه
  • اجرای طرح آموزش ایمنی و ترافیک در مراغه
  • آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان روستایی در مراغه