Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@16:29:28 GMT

افشاطرح جدیدآمریکا درشمال سوریه

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۸۲۳۱

یک منبع نزدیک به نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) اعلام کرد، پس از تکرار درگیری‌های مستقیم میان نیروهای آمریکایی‌ و روس‌ها در سوریه، آمریکا تلاش می‌کند نظارت هوایی و کنترل بر حریم هوایی شمال شرق سوریه را جایگزین حضور نظامیان خود در این کشور کند. ناطقان: یک منبع آگاه در نیروهای سوریه دموکراتیک به روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی گفت: آمریکا تدوین طرحی برای خروج تدریجی از مناطق تحت کنترل نیروهای قسد را آغاز کرده است که این طرح شامل تشکیل دولتی جدید در این منطقه است تا به روس‌ها اجازه ندهد در آینده دور یا نزدیک نیروهایشان را در مناطق تحت تصرف نیروهای قسد مستقر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این منبع اظهار کرد: روشن است روسیه از قراردادی که با ترکیه به امضا رسانده، استفاده کرده و فورا نیروهای زیادی را به سمت این منطقه حرکت داده و خود را برای اینکه بزرگترین قدرت منطقه شود، آماده کرده است.

منبع یاد شده در ادامه گفت: زمانی که روسیه سامانه پدافند هوایی پیشرفته‌ای را در فرودگاه قامشلی مستقر و بالگردها و خودروهای زرهی را به این فرودگاه منتقل کرد تا جایگاه دفاعی و هجومی خود را تقویت کند، آمریکا به اشتباه خود در نادیده گرفتن این مساله پی برد.

منبع مذکور در ادامه به تاکید چند باره مظلوم عبدی، رهبر قسد بر آمادگی نیروهایش برای مذاکره با ترکیه جهت کاهش تنش موجود میان دو طرف اشاره کرد و گفت: نیروهای ما در گذشته مذاکرات مستقیمی را با ترکیه انجام دادند و بار دیگر برای نشان دادن حسن نیت و اعتمادسازی آمادگی خود را اعلام می‌کنند.

این منبع با تاکید بر اینکه نزدیک شدن نیروهای قسد به روسیه باعث می‌شود آمریکا یکی دیگر از برگ‌ برنده‌های خود در سوریه را از دست بدهد، در ادامه گفت: آمریکا نیروهای قسد را تشویق کرد به جای بازگشت به دمشق و روسیه، وارد مذاکرات جدی با ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو و همپیمان استراتژیک واشنگتن شوند.

این در حالی است که ردیف مصطفی، معاون رئیس انجمن کردهای مستقل سوریه در گفتگو با القدس العربی احتمال داد، پس از آنکه حمایت‌ از قسد به یک بار بر دوش آمریکا در سوریه تبدیل شد، آمریکا در حال تجدیدنظر در روابط خود با قسد باشد. منبع: ایسنا برچسب ها: افشا ، طرح جدید آمریکا ، شمال سوریه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: افشا طرح جدید آمریکا شمال سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۸۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، پایگاه آمریکایی در فرودگاه الجیر در شمال حسکه سوریه هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

به گزارش المیادین، دومین پایگاه آمریکا در سوریه نیز طی کمتر از یک ساعت هدف قرار گرفت.

در این ارتباط گفته شده است که پایگاه میدان نفتی العمر با ۴ موشک و پایگاه خراب الجیر با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

گفته شده است که اطلاعات دقیق از تلفات مستقیم در داخل پایگاه آمریکایی در خراب الجیر خبر می‌دهد.

هدف قرار دادن دو پایگاه آمریکایی حدود دو ماه پس از توقف هدف گیری پایگاه‌های آمریکایی در شرق سوریه صورت می‌گیرد.

ساعاتی پیش یک پایگاه آمریکایی در فرودگاه الجیر در شمال حسکه سوریه پس از هدف قرار گرفتن توسط یک پهپاد با انفجاری مهیب روبرو شد.

خبرگزاری رویترز هم به نقل از دو منبع امنیتی گزارش داد که حداقل ۵ موشک از شهر زمار عراق به سمت پایگاه نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه شلیک شد.

همچنین خبرنگار المیادین اعلام کرد که صدای انفجار از پایگاه آمریکایی در روستای گرین نزدیک میدان نفتی العمر در حومه دیرالزور در شرق این کشور سوریه شنیده شده است.

یک منبع امنیتی عراقی نیز تائید کرد که ۵ فروند موشک از منطقه شمال غربی موصل به سمت پایگاه آمریکایی در پایگاه الجیر در سوریه شلیک شده است.

با شروع بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ آمریکا به دنبال تضعیف این کشور، تجزیه و در نهایت ساقط کردن نظام بشار اسد در این کشور برآمد اما پس از گذشت حدود یک دهه، این هدف‌ها تحقق نیافت. در نتیجه «بشار اسد» رئیس جمهوری این کشور ماندگار و آغوش کشورهای عربی بار دیگر روی دمشق باز شد. اوایل بهمن ماه، نشریه «فارن پالیسی» به نقل از منابع آگاه فاش کرد که آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای خروج از سوریه است و این نشریه به نقل از مقامات آمریکایی خبر داد: کاخ سفید دیگر اهمیتی برای مأموریت آمریکا در سوریه قائل نیست و مأموریت نیروهای آمریکایی در سوریه را غیرضروری می‌داند.

این گزارش اضافه کرد: بحث‌هایی در واشنگتن درباره تاریخ خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در جریان است؛ اما زمان آن تا کنون مشخص نشده‌است. همزمان با فارن پالیسی، رسانه آمریکایی «پولیتیکو» نیز به نقل از سه مقام ارشد دولت آمریکا گزارش داد که مذاکراتی درباره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه جریان دارد.

در عین حال حملات اخیر گروه‌های مقاومت علیه پایگاه نظامی آمریکا در سوریه و دیگر مناطق بیش از هرچیز تحت تأثیر تحولات غزه و ادامه جنگ علیه فلسطینی‌ها صورت می‌گیرد.

بسیاری از گروه‌های مقاومت در منطقه اعلام کرده‌اند که هدف قرار دادن اهداف و منافع آمریکایی در منطقه تا زمان توقف کامل جنگ علیه غزه ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • بشار اسد: برای آمریکا فقط منافع مهم است و هیچ شریکی ندارد
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • (ویدیو) هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه
  • هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه