Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدایت الله جمالی پور روز سه شنبه در جمع رسانه‌های استان قزوین، افزود: به مسوولان محیط زیست استان دستور داده‌ام که اگر شاخص آلودگی هوای شهر آبیک از رقم ۱۴۰ بالاتر برود برای تعطیلی نیروگاه شهید رجایی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: این نیروگاه امروز به دلیل کمبود نیروی گاز، مجبور به مصرف سوخت مازوت است که همین موضوع موجب افزایش آلاینده‌ها در سطح شهرستان و رسیدن شاخص آلودگی به رقمی بالاتر از ۱۴۰ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی پور ادامه داد: به اداره کل محیط زیست استان اعلام کرده‌ام که اگر شاخص آلودگی استان از رقم ۱۴۰ بگذرد باید نیروگاه بسته شود و اگر در این زمینه اقدام نکنند با آنها برخورد خواهیم کرد.

وی گفت: امروزه محیط زیست استان برای همه مساله مهمی است و به همین دلیل دیگر به هیچ عنوان در زمینه فولاد و آهن، مجوز سرمایه گذاری در استان را صادر نخواهیم کرد.

جمالی پور اضافه کرد: واحدهای تصفیه روغن نیز که باید اصلاح شوند مورد بررسی قرار خواهند گرفت و در دوره مدیریت ما هیچ مجوزی در این زمینه بدون تحقیق و بررسی صادر نخواهد شد.

وی گفت: برای احداث مرکز پسماند جدید نیز مجوز نخواهیم داد و هر طرح و برنامه دیگر باید در مرکز پسماند محمدآباد صورت گیرد.

باید صدای وحدت و همبستگی از تریبون‌ها شنیده شود

استاندار گفت: در شرایط امروز که همه دشمنان جمع شده و همه ظرفیت‌ها را علیه ملت بسیج کرده اند، آیا پذیرفته است که در داخل هم مثل دشمنان با خود رفتار کنیم؟

وی گفت: کشور هم اینک در شرایط جنگ نرم قرار دارد و فرماندهان جنگ، مدیران و مسوولان هستند و در صورت یک شکست نباید برای محاکمه آنها اقدام کرد آنچنانکه در جنگ سخت نیز چنین چیزی را شاهد نبودیم.

جمالی پور افزود: در جنگ هشت ساله تحمیلی، فرماندهی را مواخذه و محاکمه نکردیم و امروز نیز همان جبهه جنگ برقرار است و نباید بدون بررسی و تحقیق، آبرو و حیثیت مدیران را بر باد داد.

وی اضافه کرد: متاسفانه امروزه با استفاده از تریبون‌ها برای بردن آبروی یکدیگر در جهت مطامع سیاسی تلاش می‌کنیم و دشمنان در حال لذت بردن از این تفرقه و اختلاف هستند.

استاندار افزود: دشمن به دنبال این است که تمامی ظرفیت‌های کشور را علیه خود مدیران و مسوولان به کار گیرد و برخی نیز گاهی ندانسته در زمین دشمن بازی می‌کنند.

جمالی پور گفت: متاسفانه امروزه به خاطر جنجال آفرینی تریبون‌ها قدرت تصمیم گیری و تصمیم سازی در کشور وجود ندارد و اگر تصمیمی اشتباه بود باید در فضای دوستانه برای رفع آنها تلاش کنیم.

استاندار گفت: هم اینک حفظ وحدت و دفاع از همدیگر از اوجب واجبات است و البته منظور ما از این سخن، این نیست که از متخلف حمایت شود.

وی اضافه کرد: تریبون‌های مقدس که باید وحدت بخش باشند باید امید را به مردم تزریق کنند و فضای جامعه را با مایوس کردن دشمن به سمت نشاط و وحدت هدایت نمایند.

استاندار گفت: خوشبختانه فضای استان به نسبت خوب است و یک وحدت درونی بین عناصر اصلی تصمیم سازی و مسولان ارشد وجود دارد.

وی ادامه داد: امروز کلیت مدیران ارشد استان به خصوص اعضای شورای تامین فقط یک فکر دارند و آن هم همبستگی، انسجام و تقویت امید مردم است.

معرفی مدیران متخلف و مانع سرمایه گذاری به دادگاه

استاندار گفت: مدیری که مانع سرمایه گذاری بشود و آن را در یک پروسه طولانی مدت بیندازد به دادگاه معرفی خواهد شد چون همه مدیران وظیفه تسهیلگری دارند.

جمالی پور اضافه کرد: وظیفه دولت تسهیل امور مردم است و حتما مدیران استان با توجه به این مهم، درخواست‌های سرمایه گذاری را رسیدگی خواهند کرد.

وی ادامه داد: خبرنگاران می‌توانند مدیرانی را که باعث فرار سرمایه گذاران می‌شوند به استانداری گزارش کنند البته سرمایه گذاری در زمینه پوشاک، صنایع هایتک و غذایی در اولویت سرمایه گذاری استان هستند.

جمالی پور گفت: تن ندادن مدیران به پاسخگویی را حتما رسیدگی می‌کنیم و مدیران باید به شهرستان‌ها سفر کنند و ملاقات‌های عمومی آنها همواره برگزار شود.

وی گفت: کلیت مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خوب و پرتلاش هستند و البته با مدیران ضعیف تعارف نداریم و برای تغییر آنها اقدام خواهیم کرد.

توسعه استان قزوین، نامتوازن بوده است

استاندار گفت: استان قزوین در حوزه سلامت و تخت بیمارستان با چالش‌های جدی مواجه است و باید تلاش کنیم بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی استان هرچه سریعتر ساخته شود.

جمالی پور با اشاره به شرایط سخت مالی دولت، اضافه کرد: من بیشترین وقت خود را با وزرا و مدیران برای رفع مشکلات بهداشتی استان صرف می‌کنم و امیدوارم بتوانم بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی را به سرانجام رسانده و در کنار آن یک بیمارستان هزار تختخوابی را نیز اجرایی کنم.

برخورد با شوراهای متخلف در مدیریت شهری

وی اضافه کرد: در حوزه مدیریت شهری و شوراها با چالش‌های جدی مواجه هستیم و حتی یک شورا را منحل کردیم.

جمالی پور گفت: در این مسایل جدی هستیم و اگر یک شورا در حوزه مدیریت شهری دخالت کند با آن برخورد خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: با شوراهایی که در امور دخالت بی‌جا کنند تعارف نداریم و آنها را در هیات رسیدگی به تخلفات به اشد مجازات محکوم خواهیم کرد.

استاندار گفت: مبارزه با فساد اولویت استان قزوین است البته مبارزه با فساد باید با رعایت شئونات و ارزش‌های اسلامی باشد در حالیکه امروزه به راحتی همدیگر را محکوم می‌کنیم.

جمالی پور اضافه کرد: باید دقت کنیم، فضای جامعه را به گونه‌ای نشان دادن که همه چیز فاسد است توطئه دشمنان است و پشت آن مسایل دسیسه‌های زیادی وجود دارد.

واگذاری بیمارستان خیریه الوند به دولت انجام شد

وی اضافه کرد: موضوع تعطیلی بیمارستان خیریه الوند که مشکلات زیادی را به وجود آورده بود با واگذاری به دولت حل شد و به زودی برای افتتاح آن اقدام خواهیم کرد.

جمالی پور افزود: اولین قسط مطالبات این بیمارستان پرداخت شده است و به زودی شاهد افتتاح آن تا ۲۲ بهمن سال جاری خواهیم بود.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست استان قزوین استانداری قزوین وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست استان قزوین استانداری قزوین وزارت نیرو سازمان حفاظت محیط زیست استان قزوین استانداری قزوین وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۸۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، گفت: به‌زودی استان قزوین با حضور دو شهید گمنام عطرآگین می‌شود و مراسم استقبال از این عزیزان از میدان میرعماد قزوین آغاز می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سرهنگ پاسدار محمد امیری مقدم در نشست خبری که عصر امروز در محل خانه موزه شهید بابایی برگزار شد، با بیان اینکه استان قزوین به‌زودی با پیکر مطهر دو شهید خوشنام دوران دفاع مقدس عطرآگین می‌شود، اظهار داشت: پیکر پاک 30 شهید دوران دفاع مقدس پس از سال‌ها دوری از وطن و پس از تفحص در اواخر سال گذشته از مرز شلمچه وارد خاک میهن اسلامی شد.

وی افزود: در همین راستا استان قزوین به‌زودی میزبان پیکر مطهر دو شهید سرافراز و خوشنام می‌شود که یکی از این شهدا 29 ساله است که در عملیات خیبر در جزایر مجنون به فیض شهادت نائل آمده و دیگر شهید گرانقدر 46 ساله است که در منطقه عملیاتی چنگوله و در عملیات عاشورا به شهادت رسیده و هر دو شهید بزرگوار بسیجی هستند.

امیری‌مقدم در ادامه بیان کرد: استقبال از شهدا در سطح استان با حضور اقشار مردم و مسئولان روز شنبه 11 فروردین‌ماه ساعت 10 صبح از میدان میر عماد قزوین آغاز می‌شود و به سمت معراج الشهدا ادامه دارد و سخنران این مراسم آیت‌الله عابدینی، امام جمعه قزوین خواهد بود.

وی تصریح کرد: از روز یازدهم تا روز تدفین، شهدا در مراسمات مختلف روشنی بخش محافل معنوی مساجد و هیئات مذهبی خواهند بود و مراسم ویژه‌ای نیز در مجموعه منزل شهید بابایی در شب احیا با حضور شهدای گمنام برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، عنوان کرد: همچنین دو ویژه برنامه شب وداع با شهید گمنام در 15 فروردین در کورانه و 18 فروردین در آبیک برگزار خواهد شد.

امیری‌مقدم یادآور شد: مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر یکی از شهدا روز 16 فروردین ساعت 16 در روستای اباذر کورانه در یادمان آماده شده در سه راهی امامزاده اباذر و مسیر گردشگری که است که جزو پایگاه های فرهنگی این مسیر خواهد شد. سخنران این مراسم سردار رفیعی آتانی، فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین است. 

وی اضافه کرد: همچنین مراسم تشییع و تدفین یکی دیگر از این شهدای گرانقدر روز 19 فروردین در شهرستان آبیک در محل صنایع دفاعی انصارالمهدی است. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در ادامه ضمن تقدیر از رسانه‌های استان در برگزاری و اطلاع‌رسانی مراسمات ویژه استقبال، تشییع و تدفین هشت شهید خوشنام وطن در استان قزوین، یادآور شد: برنامه‌های باشکوهی در تشییع پیکر مطهر هشت شهید خوشنام وطن در استان قزوین برگزار شد که رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در اطلاع‌رسانی این مراسم‌های ویژه داشتند که بسیار قابل تقدیر است.

امیری مقدم بیان کرد: 50 یادمان شهید گمنام در سطح استان ایجاد شده که در این یادمان‌ها از یک شهید تا هشت شهید مدفون داریم. از سال 81 که اولین تدفین شهید گمنام در استان انجام شد تا سال 1400 تعداد 33 یادمان در سطح استان ایجاد شد که از این تعداد 25 نقطه احداث یادمان داشتیم و 8 یادمان هم عقب ماندگی در ساخت داشتیم. اما از سال 1400 تا پایان سال گذشته این هشت نقطه با کمک مجموعه مدیریت استانی و خیرین و شهرداری‌ها و یگان‌های نظامی و انتظامی استان، ایجاد شد و در نهایت 25 یادمان در دو سال گذشته تکمیل و ساخته شد.

وی در ادامه و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر گله‌مندی ایشان از نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در عدم حمایت از مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین، عنوان کرد: به طور کلی نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی در حوزه ایثار و شهادت عملکرد ضعیفی داشتند، در این راستا به نقش ضعیف نمایندگان استان قزوین در تصویب ماده 86 قانون جامع ایثارگران برنامه هفتم توسعه می‌توان اشاره کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، افزود: نمایندگان استان در جهت ایجاد ردیف بودجه برای باغ موزه دفاع مقدس استان قزوین اقدام جدی انجام ندادند، همچنین در مطالبه‌گری از مدیران جهت تسریع در روند ساخت باغ موزه نیز شاهد اقدام خاصی نبودیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تردد دریایی در قشم برقرار است/ تعطیلی ۳ اسکله گردشگری
  • وکیل خانواده مهران سماک: دادگاه نظامی یک قزوین هم حکم قتل عمد و مجازات قصاص را برای متهم پرونده صادر کرد
  • اتصال واحدهای ۵ و ۶ نیروگاه دوم سد شهید عباسپور به شبکه سراسری برق
  • امضای قرار داد پنج ساله صادرات گاز به عراق
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • ◄ ارتقا عملیاتی بنادر کشور و افزایش توان فنی- تعمیراتی نیروهای بومی در بزرگترین بندر تجاری ایران
  • ایمن‌سازی محور آزادراهی در دستور کار شورای ترافیک
  • دستور استاندار کردستان به مدیران جهت اجرای شعار سال در استان
  • رئیسی: مشکلات با دستور حل نمی‌شود
  • روسیه دستور کاهش تولید نفت را صادر کرد