Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از آذربایجان شرقی، داداش نصیری روز سه شنبه با بیان اینکه واگذاری و حفاظت اراضی با هدف انجام طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی از مهم‌ترین وظایف مدیریت امور اراضی است، افزود: این مدیریت به منظور اجرای طرح ‌ها و حفظ حقوق متقابل مردم و دولت، نظارت دقیق و کارآمد خود را تا مراحل نهایی و بهره ‌برداری از طرح ‌ها برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه  از این طریق مشکلات مالکیتی تولیدکنندگان بخش کشاورزی رفع می شود، گفت: در سال گذشته نیز استان آذربایجان شرقی در بررسی پرونده رفع تداخلات مقام نخست را داشت .

امسال نیز به مدد اعضای کمیسیون رفع تداخلات پلاک های ثبتی استان آذربایجان شرقی و همکاران فعال امور اراضی توانسته ایم رتبه نخست این بخش را به خود اختصاص دهیم که این امر در سایه تفاهم و همدلی ادارات ذیربط در این زمینه اتفاق افتاده است.  

وی با بیان اینکه رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات کشاورزان یکی از بزرگترین اقدامات دولت است که از چند سال گذشته با جدیت در حال پیگیری است افزود: هدف اصلی از طرح رفع تداخلات برطرف سازی موانع تولید در بخش کشاورزی و سنددار کردن اراضی و در عین حال حفظ و حراست اراضی ملی و منابع طبیعی است.

 نصیری با بیان اینکه سنددار کردن زمین های کشاورزان در دستور کار مدیریت امور اراضی سازمان است، گفت: رفع تداخلات در زمین های ملی، مسیر را برای سنددار کردن زمین های کشاورزان باز می کند.  

وی با بیان اینکه دستیابی به خودکفایی و افزایش ضریب امنیت غذایی نیازمند اجرای تمهیدات اساسی و جدی در جهت حفظ و احیای اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییرکاربری ‌های غیرمجاز است، گفت: تخریب خاک و تغییر کاربری اراضی کشاورزی بعد از موضوع آب، دومین مشکل کشاورزی استان آذربایجان شرقی می باشد.

وی با بیان اینکه با پیگیری ‌های انجام شده در سالجاری و با معرفی فرمانده یگان و آغاز فعالیت یگان حفاظت اراضی استان آذربایجان شرقی، شاهد افزایش ضریب حفاظت از اراضی کشاورزی در سطح استان هستیم، گفت: یگان حفاظت از امور اراضی برای مراقبت از اراضی تشکیل شده است که امیدواریم با حضور این یگان شاهد کاهش تغییر کاربری اراضی در استان باشیم.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در تغییر کاربری، با تخریب و از بین رفتن خاک، سطوح زیر کشت از گردونه تولید محصولات کشاورزی خارج می‌شوند، افزود: حفظ خاک یک موضوع مهم در زمینه نگهداری اراضی کشاورزی می باشد و تلاش مجموعه همکاران امور اراضی و مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها، توقف و کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز در استان است.

نصیری با بیان اینکه مجوز ساخت واحد تولیدی، تغییر کاربری و اتاقک کارگری و نگهبانی براساس قانون صادر می شود، گفت: با هماهنگی انجام شده با سایر دستگاه های اجرایی، واحدهای تولیدی و متقاضیان ساخت و ساز قبل از هرگونه اقدامی باید برای فعالیت مجوز تغییر کاربری دریافت کنند.

46

کد خبر 1346876

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۸۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصابات جدید در استانداری آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی در حکمی، جهانبخش سلمانیان را به عنوان دستیار خود منصوب کرد.

همچنین در حکم دیگری، حجت الاسلام اسماعیل روشن تن به عنوان مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت منصوب شد.

استاندار آذربایجان شرقی، مجید یاریگر را نیز به عنوان مشاور صنعتی خود منصوب کرد.

کد خبر 6063849

دیگر خبرها

  • حجم عجیب برف در آذربایجان شرقی + فیلم
  • سوال روز پنج شنبه پویش ملی «زندگی با آیه ها» در آذربایجان شرقی
  • انتصابات جدید در استانداری آذربایجان شرقی
  • ۹۵ درصد اراضی کشاورزی تا شهریور ۱۴۰۳ رفع تداخل می شوند
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • صیانت ازاراضی کشاورزی با مشارکت مردم امکان پذیر است
  • توصیه‌های جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برای جلوگیری از سرمازدگی باغات
  • هشدارهای هواشناسی کشاورزی در آذربايجان شرقی