Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه اردبیل گفت: ۱۹ ژانویه روز بازگشت آذری‌ها به آغوش مادر و وطن تاریخی‌شان بود که امروز این روز به تریبون بررسی اوضاع آذری‌های دنیا تبدیل شده است. ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

آیت الله سیدحسن عاملی درگفتگو باخبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: 19 ژانویه روز بازگشت آذری ها به آغوش و دامن مادر و وطن تاریخی و اصلی‌شان بود و در آن زمان آذری‌ها سیم خاردارها را درمرز برداشتند ودولت ایران اجازه ورود را به آنها داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اقدام فاخری درخطه آذری‌ها با مراسم  19 ژانویه صورت گرفته است، افزود: این امر در خطه آذری‌ها جا باز کرده و به مراکز تحقیقاتی رسیده و تحقیقات خوب و تاثیرگذاری دراین قضیه صورت گرفته است.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: در آن زمان و در نزدیکی زمان فروپاشی دولت شوروی که فشارشدیدی به آذری‌ها آورده بودند این فشار باعث نشده بود که آنها دین‌شان و تعلق به وطن تاریخی‌شان را از دست بدهند, وقتی آنها وارد خاک ایران شدند به مساجد پناه برده و پرچم امام حسین(ع)راتبرک گرفته و خاک ایران را بوسیدند.

آذری زبانان گیلان از لیست شورای ائتلاف اصولگرایان حمایت می‌کنندجعفری: نامه کناره‌گیری‌ام را به هیات مدیره داده‌ام/ آذری زبان بودن یکی از معیارهای مربیگری تراکتور استامام جمعه اردبیل: ملت ما قربانی بسیار بزرگی برای عزت امت اسلام تقدیم کرد

آیت الله عاملی افزود: درآن زمان رکن مدیریت شوروی دین‌ستیزی و ایران‌ستیزی بود و این مسئله باعث شده بود که دولت شوروی ازاین امر سواستفاده کرده و بگویند که آذری ها برای به هم وصل کردن دو خطه آذری به ایران رفته اند وکتاب‌هایی درسی هم با این مضمون تالیف کرده بودند.

وی افزود: آنها با نامگذاری 31ژانویه به عنوان روز همبستگی آذری‌های جهان و استفاده از اجتماع کریسمس و سخنرانی‌های متعدد زیر سوال برده بودند و همه ما تماشاگر شده بودیم.

جلوگیری از بزرگترین تحریف تاریخ

امام  جمعه اردبیل گفت: در 6سال پیش درخطبه‌ای تاریخی مفصل قضیه 19 ژانویه که آمدن آذری‌ها به وطن تاریخی و اصلی‌شان بود بیان شد و چند سال است که در تبریز و اردبیل و اورمیه و قم و تهران مراسمات خوبی بامحوریت 19ژانویه گرفته شده وادامه دارد که این امر باعث شده ازتحریفات تاریخ جلوگیری شود.

آیت الله عاملی بیان کرد: تحریفات تاریخ حوادث مختلف را به دنبال دارد واگر ما می‌ایستادیم و این تحریف  بال و پرداده و صورت می گرفت معضل جدی و جبران ناپذیر به وجود می آمد.

19 ژانویه به تریبون بررسی اوضاع آذری‌های دنیا تبدیل شده است

وی افزود: خداوند منان را شاکریم که 19 ژانویه جای خودش را باز کرده و هرسال مراسمات باشکوه برگزار می شود واسناد وتحقیقات خوبی درحوزه آمدن آذری‌ها به ایران ارائه می شود که این آمدن ها به خاطر تعلق داشتن به وطن اصلی شان بود و وطن اصلی آذری‌های دنیا، ایران است.

نماینده ولی فقیه دراستان با اشاره به اینکه ایران بزرگترین کشور آذری‌نشین‌ دنیا و تهران نیز بزرگترین  شهر آذرنشین دنیاست گفت: چون بیشتر آذری‌های دنیا در ایران بوده مابدون هیچ دخالتی پیگیر مشکلات آذری‌های دنیا بوده وتصمیماتی می‌گیریم.

آیت الله عاملی از تدوین لغت‌نامه آذری خبرداد و افزود: فقط در حروف الف 52 هزار واژه جمع‌آوری کرده‌ایم و خلوص و جایگاه زبان ترکی با گویش‌های عشایردشت مغان، قره داغ و سایر عشایربالاست.

وی از برگزاری گرامیداشت مفاخر بزرگ از جمله نظامی گنجوی در تبریز به صورت باشکوه خبرداد، افزود: در این مراسم تحقیقات و سخنرانی بسیار خوب وتاثیرگذاری ارائه شد.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: هم اکنون 19ژانویه به امری پربرکت تبدیل شده است وآذری‌ها چون زبانشان مرثیه اهل بیت است عده‌ای به دنبال ازبین بردن هویت و اروپایی لیبرالیسم کردن و تحریف تاریخ آذری‌ها هستند که با ارائه تحقیقات واسناد معتبر از تحریف بزرگ جلوگیری شده است.

انتهای پیام/141

R41374/P/S6,49/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۸۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین دشمن ستاره کشتی در تاریخ‌سازی: زمان!

به گزارش "ورزش سه"، لوپز تمام تلاشش را به کار گرفته است تا به هدفش برای کسب مدال طلای رقابت‌های المپیک 2024 برسد اما مانع بزرگی پیش رویش قرار دارد که گذشت زمان و سن خودش است که حالا 42 ساله شده است. 

پیش از این تا به حال هیچ ورزشکاری موفق به کسب مدال در پنج دوره متفاوت از المپیک نشده است، هرچند ایرین ووست از هلند پیش از این موفق شده بود که در مسابقات اسکی 1500 متر سرعت در پنج دوره متفاوت از المپیک زمستانی در مسابقات پکن 2022 به این افتخار برسد. 

این کشتی‌گیر کوبایی چند روز قبل به خبرنگاران گفته بود که آماده است تا بتواند این افتخار را برای خودش رقم بزند. اگر او موفق به انجام این کار شود، تنها ورزشکاری خواهد بود که در المپیک تابستانی این کار را انجام داده و در کنار بزرگانی مانند مایکل فلپس، لاریسا لاتینینا یا کارل لوئیس قرار خواهد گرفت که همگی 9 قهرمانی در المپیک دارند. 

تفاوت آنها در این است که موفق شدند به گذر زمان غلبه کنند که تقریبا برای هر ورزشکاری غیرممکن است. اگر لوپز بتواند در المپیک 2024 پاریس مدال طلا را از آن خود کند، به تنها مردی تبدیل خواهد شد که در پنج المپیک متفاوت مدال گرفته است، شاهکاری که در تاریخ به ثبت خواهد رسید. 

او پس از سه ساعت تمرین سخت و پر فشار در هاوانا به خبرنگاران گفت:« خستگی زیادی وجود دارد، درد فیزیکی هم هست و البته که ذهن هم باید خیلی قوی باشد. انگیزه‌ای که دارید از همه این موارد باید بیشتر و قوی‎تر باشد.»

لوپز تصمیم گرفته است که درد و خستگی را به انگیزه تبدیل کند اما آیا حرفه‌ای‌گری و تلاش بیش از حدش برای عبور از مانع زمان کافی است؟ این سوال بزرگی است که جوابش در پاریس مشخص خواهد شد. این کشتی‌گیر 1.98 متری می‌داند که تنها یک المپیک و یک مدال با بزرگ‌‎ترین ورزشکاران حاضر در این مسابقات فاصله دارد. 

پیش از او بزرگان بسیاری مانند کارل لوییس در پش با نیزه، مایکل فلپس در شنا، پل الوستروم در قایق سواری و کائوری ایچو در کشتی نتوانستد بر زمان غلبه کنند و با چهار مدال طلا در چهار رقابت‌ الکپیک کنار رفتند. آنها توانستند نام‌شان را در تاریخ جاودانه کنند اما لوپز در تلاش است تا آنها را کنار بزند و خودش به عنوان آقای المپیک در این فهرست بماند. 

بسیاری فکر می‌کنند که شاید زندگی حرفه‌ای او پس از المپیک 2022 به پایان برسد. در واقع او پس از آن دیگر فرصت زیادی برای بازی نداشت و شاید بسیاری شانسی برایش قائل نباشند اما لوپز مصمم است که بجنگد و در این رقابت حتی بر خودش و بالا رفتن سنش هم غلبه کند. 

دیگر خبرها

  • بزرگترین حمله ترکیبی پهپادی و موشکی تاریخ علیه اسرائیل
  • بزرگترین شهرک صنعتی اردبیل بازسازی می‌شود
  • ثبت بزرگترین حمله پهپادی در تاریخ به دست قدرتمند سپاه پاسداران/ تنبیه صهیونیست‌ها تکمیل شد
  • ببینید | تعبیر جالب فرمانده انگلیسی از گستردگی حملات ایران؛ بزرگترین حمله پهپادی تاریخ!
  • بامداد ۲۶ فروردین یکی از مهمترین اتفاقات تاریخ معاصر رقم خورد
  • بزرگترین دشمن ستاره کشتی در تاریخ‌سازی: زمان!
  • فیلم| بزرگترین حمله پهپادی تاریخ به اسرائیل
  • (ویدئو) بزرگترین حمله پهپادی تاریخ به اسرائیل
  • واکنش فرمانده انگلیسی در پاسخ پهپادی ایران به اسرائیل: بزرگترین حمله پهپادی تاریخ بود (فیلم)
  • حملات بیشتری در راه است؟ | سی‌ان‌ان: این بزرگترین حمله پهپادی تاریخ دنیاست