Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیده‌بان شفافیت و عدالت استان اصفهان در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد. ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، دیده‌بان شفافیت و عدالت استان اصفهان در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است:

ملت عزیز ایران

انقلاب اسلامی هدیه‌ای الهی است به مستضعفان این دوره از تاریخ بشریت و طلیعه نوری است برای ظهور حضرت بقیه‌الله (عج) که با هوشمندی و بصیرت شما مردم و رهبری فرزانگانی همچون امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و پایمردی ایثارگران و شهیدانی همچون حسین خرازی، احمدکاظمی و هزاران شهید هر کوی و برزن‌مان و نیز شهید بزرگوار قاسم سلیمانی؛ ظهور نموده، پایداری کرده و در مسیری سخت و دشوار طی طریق نموده و روزبه‌روز بر شعاع انوار حقانیتش در جهان افزوده گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به توجه است، آنچه باعث دوام و بقای این انقلاب خواهد بود، استحکام درونی و حاکمیت عقلانیت و صلاح در ارکان آن است که باید همگی بر افزایش آن اصرار و استقامت و پایداری نماییم. «فَلَیسَتْ تَصْلُحُ الرَّعِیهُ إِلَّا بِصَلَاحِ الْوُلَاهِ وَ لَا تَصْلُحُ الْوُلَاهُ إِلَّا بِاسْتِقَامَهِ الرَّعِیهِ» «پس کار مردم سامان نمی‌یابد مگر به شایستگی و درست‌کاری حکمرانان و کار حاکمان سامان نمی‌یابد مگر با پایداری مردم». (نهج‌البلاغه، خطبه 216)

و ازجمله این ارکان، مجلس شورای اسلامی است که نقش جایگاه عاقله کشور را ایفاء می‌نماید و قدرت، قوت، سلامت و عقلانیت آن باعث رشد و تعالی کشور و خدای‌ناکرده ضعف و کاستی و فساد آن باعث اضمحلال و ناامیدی مردم خواهد شد.

بنابراین با توجه به اهمیت مجلس و ضرورت حفاظت و سالم‌سازی آن از زشتی‌ها و فسادها و ناکارآمدی‌ها، می‌بایست از داروی شفابخش «شفافیت» استفاده نمود و مسئولان به‌طور اعم و نمایندگان مجلس به‌طور اخص را در اتاق شیشه‌ای قرار داد؛ چراکه اتاق شیشه‌ای مفسدان ظاهرالصلاح را از خادمان فداکار جدا می‌کند! و شاید برای همین است که امیرالمؤمنین علی (ع) سفارش به شفافیت می‌نمایند: «اَلا وَ اِنَّ لَکُمْ عِنْدى اَنْ لااَحْتَجِزَ دُونَکُمْ سِرّاً اِلاّ فى حَرْب» یعنی: «بدانید حقّ شما بر من است که چیزى را از شما جز اسرار جنگ پنهان ندارم».(نهج‌البلاغه، نامه 50)

بر این اساس دیده‌بان شفافیت و عدالت استان اصفهان نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی و نیز افراد و گروه‌های مرجع در جامعه و نیز شما مردم به‌عنوان صاحبان اصلی انقلاب و کشور را نسبت به موضوع شفافیت توجه می‌دهد.

اول؛ دعوت از نامزدها برای شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی‌ و منابع تأمین آن و دیدگاهشان نسبت به شفافیت آراء نمایندگان مجلس؛ و اعلام عمومی آن به رأی‌دهندگان.

دوم؛ دعوت از افراد و گروه‌های مرجع جامعه همچون احزاب سیاسی، روحانیون، گروه‌های عدالت‌خواه، دانشگاهیان و به‌ویژه دانشجویان برای مطالبه‌گری شفافیت از نامزدهای نمایندگی مجلس؛ و اعلام نتیجه این مطالبه‌گری به مردم.

سوم؛ دعوت از مردم برای مطالبه‌گری صریح، مستمر و بدون ملاحظه از نمایندگان برای شفاف‌سازی موارد فوق.

انتقاد «دیدبان شفافیت» از معاملات پنهانی دولت و پارلمان افغانستانهفته آینده؛ بررسی طرح شفافیت‌ مالی کاندیداهای انتخابات مجلسامام جمعه اصفهان: با حضور پرشور در انتخابات دشمن را متوجه عظمت ایران کنیم

دیده‌بان شفافیت و عدالت وظیفه خود می‌داند هرگونه بازخورد و یا نتایج اعلام‌شده مطالبات بالا توسط نامزدهای محترم نمایندگی مجلس را از طریق رسانه به اطلاع عموم مردم شریف برساند.

در پایان ازآنجاکه دیده‌بان شفافیت و عدالت رسالت خود را توسعه شفافیت، عدالت و مبارزه با فساد در کشور می‌داند و ازآنجاکه سرمایه اصلی این نظام، همانا سرمایه اجتماعی و حمایت مردمی گسترده از آن بوده و هست، آحاد مردم را به مشارکت هوشمندانه و فعال در انتخابات مجلس دعوت می‌نماییم و امید است با این حرکت اجتماعی مسئولانه بر اتقان این رکن اصلی نظام و نمایش حمایت صبورانه‌مان از اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همت گماریم؛ اگرچه اعتراض بلندمان را بر سر مسئولان دنبال می‌نماییم.

انتهای پیام/169/ ع

R41346/P/S6,51/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۸۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته

سال ۱۴۰۲ با همه فراز و فرودها، تلخی‌ها و شیرینهایش پایان یافت و سرانجام هم در ماه پایانی آن انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان برگزار شد. در این سال حوزه سیاست تحولاتی مهی را به خود دید که قصد داریم نگاهی بر تحولات سیاسی آبان ماه در سال ۱۴۰۲ داشته باشیم. شاید بیان همه اخبار این حوزه مهم مقدور نباشد، اما با این حال تلاش شده خبرسازترین رویداد‌های ماهانه در حوزه سیاسی در آبان ماه سال ۱۴۰۲ در این مجموعه گردآوری شود.

 

دولت لیست انتخاباتی نمی‌دهد
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با ابراز رضایت از تعامل مجلس یازدهم با دولت، گفت: دولت در انتخابات مجلس، وارد مصادیق نشده و لیست نمی‌دهد.سیدمحمد حسینی با اشاره به اینکه دولت لیستی برای انتخابات نخواهد داشت، اظهار کرد: دولت تابع رای مردم است ولی شاخص‌ها و معیارهای مدنظر خود را بیان می کند.وی همچنین تاکید کرد: ما نمی‌گوییم مجلس انقلابی‌تر شکل بگیرد  بلکه دنبال معیارهایی هستیم که امام خمینی (ره) و رهبری در مورد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کرده‌اند.

 

«پرویز فتاح» رئیس ستاد اجرایی فرمان امام شد
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی مهندس سید پرویز فتاح را به ریاست ستاد اجرایی فرمان امام منصوب و از خدمات با ارزش محمد مخبر تشکر کردند.

 

«حسین دهقان» رئیس بنیاد مستضعفان شد
در پی انتصاب پرویز فتاح به ریاست ستاد اجرایی فرمان امام، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حسین دهقان را به ریاست بنیاد مستضعفان منصوب کردند.

 

علیرضا منادی سفیدان از مردم عذرخواهی کرد
نماینده مردم آذر شهر، اسکو و تبریز در مجلس شورای اسلامی در واکنش به ویدئوی منتشر شده از جلسه‌ای در دفتر او در فضای مجازی، با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام ضمن عذرخواهی از مردم به ارائه توضیحاتی در این زمینه پرداخت.

 

مهدی خزعلی درباره خواهرش شفاف‌سازی کرد
مهدی خزعلی مدیر انتشارات حیان و فعال سیاسی و از فرزندان مرحوم ابوالقاسم خزعلی (نماینده ادوار مجلس خبرگان رهبری) با انتشار یادداشتی در صفحات شخصی خود در فضای مجازی به ارائه توضیحاتی درباره ادعاهای مطرح شده از سوی وی نسبت به خواهرش کبری خزعلی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگی اجتماعی زنان پرداخت.

متن یادداشت مهدی خزعلی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

با حمد یکتای بی همتا و درود به رسول اکرم محمد مصطفی (ص) و عرض ادب به محضر بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه، با بررسی‌های صورت گرفته و توضیحات مطرح شده در جلسه دادرسی مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۸، مسائل مطروحه در مصاحبه‌های اینجانب در مورد شخص خانم کبری (مریم) خزعلی برایم مسجل شد که ایشان هیچ رانت و سوء استفاده مالی و غیره نداشته اند. مراتب جهت تنویر افکار منتشر می شود. البته از نظر علمی نیاز به توضیح نیست که مشارالیها از نخبگان علمی و دین مدار و انقلابی است.»

 

مخالف «جبهه اصلاحات» هستیم
دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی با بیان اینکه مخالف تهیه لیست ائتلافی اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دوازدهم هستم، گفت: ممکن است حزب کارگزاران با جریان نزدیک به روحانی و لاریجانی ائتلاف کند.رسول منتجب‌نیا با انتقاد از جبهه اصلاحات، اظهار کرد: من مخالف جبهه اصلاحات هستم چون یک نفر که پیش از این مسئولیتی را داشته در کنار حزبی قرار می‌دهند که شاید هزاران عضو دارد. این تصمیم برخلاف تحزب و روح اصلاح‌طلبی است.

 

پاسخ دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت به سخنان سرلشکر صفوی
احسان صالحی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:«جهت استحضار سردار عزیز و پر افتخار، منابع ارزی مسدودی که با پیگیری‌های این دولت آزاد شد، غالبا صرف واردات کالاهای اساسی می‌شود و این یعنی نفع آن مستقیما سر سفره مردم است.طرح‌های متعدد همچون ۱۰برابر کردن یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیک هم با هدف کاهش اثر تورم بر سفره اجرا شده است.»

سرلشکر یحیی صفوی در سخنانی با بیان اینکه انسجام ملی و استحکام قدرت درون‌زا با حل مشکلات اقتصادی مردم و جدی‌گرفتن رضایت آنان از وضعیت کشور ممکن می‌شود، تصریح کرده بود: از طلب‌های چند میلیارد دلاری که وصول می‌کنیم، یک میلیارد دلارش را هم به سفره‌ها و یخچال‌های مردم برسانیم.

 

دیدار «رئیسی» و «بن سلمان»
در حاشیه اجلاس اضطراری سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی درباره جنگ غزه در «ریاض»، عصر شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ سید ابراهیم رئیسی و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.رئیسی در بدو ورود به ریاض هم با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

نادران دوباره به تحصن نشست
الیاس نادران که در جلسه علنی صبح 21 آبان مجلس در انتقاد به نحوه اداره مجلس و عدم رسیدگی به درخواست استعفایش تحص کرده بود و با وساطت مجتبی ذوالنور به تحصن خود پایان داده بود، بار دیگر مقابل جایگاه هیات رئیسه مجلس به تحصن نشست.ظاهرا الیاس نادران با وعده به جریان افتادن استعفایش به تحصن خود پایان داده بود.با آغاز جلسه علنی نوبت عصر مجلس، بار دیگر الیاس نادران در مقابل جایگاه هیات رییسه مجلس به تحصن نشست.

 

خداحافظی آیت‌الله جنتی از مجلس خبرگان
رئیس مجلس خبرگان رهبری در انتخابات دوره ششم این مجلس شرکت نکرد.محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگویی در پاسخ به این پرسش که درست است که آیت‌الله جنتی در انتخابات خبرگان رهبری ثبت نام نکردند؟ گفت:« بله. تعداد ۶۵ نفر از نمایندگان کنونی مجلس خبرگان رهبری را خدمتشان بودیم یعنی ثبت نام کردند، اما ایشان تشریف نداشت.»

 

مخالفت مجلس با استعفای نادران
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی تقاضای استعفای الیاس نادران در جلسه غیرعلنی سه شنبه 30 آبان گفت: بیش از ۹۰ درصد نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استعفای آقای نادران مخالفت کردند و ما در ادامه راه نیز در خدمت ایشان خواهیم بود.

 

احمد کریمی اصفهانی درگذشت
احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار پس از یک دوره بیماری  درگذشت.

دیگر خبرها

  • با اجرای قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • دادستان کل: با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • تأثیر قانون شفافیت مالی در انتخابات مجلس از زبان دادستان کل کشور
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • مروری بر مهم‌ترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است
  • مردم در کدام انتخابات به زنان بیشتر اعتماد کردند؟
  • منتخب مردم باید عمل‌گرایی را جایگزین شعارها کند