Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

همتی: حسابهای بانکی شخصی و تجاری جدا می‌شود

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی طی یادداشتی در صفحه خود در اینستاگرام نوشت:

«با هدف تداوم حمایت و پشتیبانی نظام بانکی از فعالان اقتصادی و توسعه کسب و کار و فعالیت‌های شفاف در کشور، یکی از اقدامات بر زمین مانده و بسیار مهم بانک مرکزی، برای جلوگیری از پولشویی و سفته بازی، اعمال نظارت مؤثر و مبتنی بر اصول بانکداری مدرن، بر حجم، دلیل و ذینفعان تراکنش‌های پولی در شبکه بانکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اعمال موفق کنترل‌های لازم در تراکنش از طریق پوزه‌ای بانکی، محدودیت پشت نویسی چکهای تضمینی، تعیین سقف برای تراکنش‌های غیرحضوری بین بانکی (ساتنا) و درون بانکی، دیروز و در ادامه اقدامات اصلاحی برای مبارزه با پولشویی، تصمیم بانک مرکزی، مبنی بر ضرورت ارائه اسناد مثبته برای انتقال وجوه بیش از یک میلیارد تومان در درون بانک و بین بانکی (ساتنا) را به کلیه بانک‌ها ابلاغ کردم. این اقدامات، جهت ساماندهی نقل و انتقالات پولی و نظارت کامل بر چرخه ریال ادامه خواهد یافت. در هیچ کشوری مقام ناظر بانکی اجازه نمی‌دهد که نقل و انتقال بانکی، بدون مستندات و اطلاع بانک از مبدا و مقصد و دلیل انتقال وجوه و ذی نفعان، انجام گیرد. قدم بعدی بانک مرکزی، جداسازی حساب‌های شخصی و تجاری است. با تشدید نظارت، درجه توفیق سیاست پولی هم بهبود خواهد یافت.»

رکورد جدید بورس در آخرین روز کاری هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با افزایش 6471 واحدی معادل 1.54 درصد به رقم 427 هزار و 139 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 81 واحدی به رقم 5 هزار و 404 واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 1727 واحدی معادل 1.54 درصد به رقم 113 هزار و 994 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 1726 واحدی معادل 1.25 درصد، عدد 139 هزار و 961 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 1151 واحدی معادل 1.25 درصد به رقم 93 هزار و 369 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 8123 واحد افزایش معادل 1.61 درصد را رقم زد و به سطح 512 هزار و 286 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 5616 واحد افزایش معادل 1.87 درصد به رقم 306 هزار و 440 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 9070 واحد افزایش معادل 1.03 درصد همراه بود و عدد 886 هزار و 657 واحد را به نمایش گذاشت.

 

شوک «کرونا» به بازار‌های جهان

در معاملات امروز بازارهای جهان، به دنبال گسترش سریع ابتلاء به ویروس کرونا در چین، سهام‌های آسیایی به شدت سقوط کردند. مقامات سلامت چین روز سه‌شنبه اعلام کردند که تعداد مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا به ۱۰۶ نفر رسیده است و ۴۵۱۵ نفر دیگر هم به آن مبتلا هستند. کوسپی کره جنوبی با بدترین سقوط مواجه شد و با از دست دادن ۳.۰۹ درصد از ارزش خود در ۲۱۷۶.۷۲ واحد بسته شد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۸۱ افت کرد. بازارهای چین و هنگ‌کنگ به علت تعطیلات سال نو بسته بودند. نیکی ژاپن ۰.۵۵ درصد افت کرد. در بازار ارز، یوآن چین ۰.۴۷ درصد دیگر از ارزش خود در برابر دلار را از دست داد و در بازارهای خارجی به نرخ برابری ۶.۹۳۴۶ رسید.

روند افزایشی قیمت جهانی طلا متوقف شد

روند افزایشی قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار که نگرانیها نسبت به شیوع اپیدمی جدید را تحت‌الشعاع قرار داد، متوقف شد. ارزش هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۵۷۹ دلار و ۳۸ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۵۷۸ دلار و ۱۰ سنت رسید. قیمت طلا در چهار روز گذشته تحت تاثیر شیوع اپیدمی ویروس کرونا که بازارهای مالی را بهم ریخته و باعث شده مقامات به وضع محدودیتهای سفر در طول تعطیلات سال نوی چینی اقدام کنند، افزایش پیدا کرده بود.

حال ناخوش بازار نفت

قیمت نفت روز سه‌شنبه تحت تاثیر گسترش سریع اپیدمی کرونا در چین که نگرانیها نسبت به آسیب دیدن رشد اقتصادی و تقاضا برای نفت را برانگیخته است، برای ششمین روز متوالی کاهش پیدا کرد. بهای معاملات آتی نفت برنت ۳۷ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش پیدا کرد و به ۵۸ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه که شیوع اپیدمی جدید فروش گسترده داراییهای پرریسک در بازارهای جهانی را به دنبال داشت، تا مرز ۵۸ دلار و ۵۰ سنت سقوط کرده بود. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۹ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۵۲ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه رسید.

ادامه نوسان سکه امامی در کانال 5 میلیون

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران امروز (سه‌شنبه) با رشد حدود ۲۰ هزار تومانی نسبت به روز معاملاتی گذشته به بهای پنج میلیون و ۳۰ هزار تومان به فروش رسید. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار آزاد تهران امروز به بهای پنج میلیون تومان فروخته شد. همچنین نیم سکه نیز دو میلیون و ۵۵۴ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۳۲ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۵۱۲ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز دو میلیون و ۲۲۲ هزار تومان به فروش رسید.

تثبیت دلار در صرافی‌های بانکی

در معاملات امروز، شاهد ثبات نرخ گذاری در صرافی های بانکی و مجاز بودیم. به گونه ای که هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 13150 تومان از مردم خریداری و به قیمت 13400 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز قبل، تغییری نداشته است. همچنین هر اسکناس یورو در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ 14650 تومان از مردم خریداری و بدون تغییر نرخ نسبت به روز قبل، به قیمت 14900 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته  شد. در کنار نرخ اعلام شده در صرافی های بانکی، شاهد رشد نسبی شاخص ارزی در بازار آزاد هستیم. به گونه ای که هر اسکناس دلار امریکا در معاملات بین فعالان بازار آزاد، به نرخ 13740 تومان و هر اسکناس یورو به نرخ 15100 تومان رسیده است.

احتمال بروز جنگ تجاری میان انگلیس و آمریکا

وزیر خزانه‌داری آمریکا در جریان دیدار از لندن تاکید کرده که نسبت به امضای یک توافق تا آخر سال جاری که سخت مورد توجه طرفداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپاست، خوشبین است اما با این وجود اعلام کرده که این توافق مشروط به نتیجه بخش بودن مذاکرات لندن با بروکسل است. منوچین خاطرنشان ساخته که پیش از آنکه واشنگتن بتواند توافقی برای گسترش بازرگانی با بریتانیا امضا کند، انگلیس باید مسائل خاصی که با اتحادیه اروپا وجود دارد، حل کند. لازم به ذکر است، منوچین در مجمع جهانی اقتصاد در داووس بر سر مالیات بر خدمات دیجیتالی با ساجد جاوید، همتای انگلیسی خود درگیری لفظی داشته است. ایالات متحده و انگلیس در مورد وعده جاوید برای وضع ۲ درصد مالیات بر گوگل و فیسبوک و دیگر غول‌های دیجیتالی، مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. آمریکا تهدید کرده است در آن صورت، با وضع تعرفه بر صادرات خودروهای ساخت انگلیس به آمریکا، مقابله به‌مثل خواهد کرد. منوچین در اظهاراتی در اتاق فکر «چَتَم هاوس» در لندن، گفت: «ایالات متحده قویاً احساس می‌کند که وضع هرگونه مالیات بر مؤسسات دیجیتالی، تبعیض‌آمیز و نامناسب است.» در حالی که دولت انگلیس امیدوار است بتواند به محض خروج از اتحادیه اروپا در روز جمعه، با آمریکا وارد یک توافق سریع برای کاهش تعرفه‌ها و دیگر موانع بازرگانی شود، اما احتمال بروز یک جنگ تجاری میان دو طرف نیز بعید به نظر نمی‌رسد. /مهر

فرار یک خودروساز دیگر از ویروس مرگبار چینی

پس از آنکه گروه خودروسازی پژو-سیتروئن از خارج کردن ۳۸ نفر از پرسنل خود در کارخانه‌های ووهان چین، کانون شیوع ویروس کرونا خبر داد، اکنون نوبت به شرکت ژاپنی هوندا رسیده است تا فراخوان تخلیه کارکنان و خانواده‌های آنها را از تاسیسات خود در منطقه ووهان اعلام کند. ووهان، در ۱۰ روز گذشته مرکز اصلی شیوع ویروس مرگبار کرونا بوده که تاکنون جان حدود ۶۰ نفر را گرفته است و از آن با نام «طاعون قرن» یاد می‌شود. این خبر به دنبال آن اعلام شد که دولت ژاپن از تلاش برای تخلیه همه کارکنان ژاپنی تبار در منطقه قرنطینه شده ووهان با هواپیماها خبر داد. هوندا با سفارت خود در پکن تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم را انجام داده و اکنون آماده است تا ۳۰ پرسنل خود در این منطقه به همراه خانواده‌های آنها را به ژاپن بازگرداند. سازمان تجارت خارجی ژاپن به تازگی اعلام کرد که حدود ۶۰ کارخانه ژاپنی هم‌اکنون در ووهان فعالیت می‌کنند.

۱۱ قلم کالا ارزان شد

بررسی متوسط قیمت اقلام خوراکی مناطق شهری در دی ماه نشان می‌دهد که در این ماه نرخ ۱۱ قلم کالا نسبت به آذرماه با کاهش مواجه شده است.

متوسط قیمت اقلام خوراکی مناطق شهری دی ١٣٩٨ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد. بر اساس نتایج به دست آمده در دی ماه ١٣٩٨، اقلام «پیاز» (٢٤.٤ درصد)، «موز» (٩.٤ درصد) و «عدس» (٣.٤ درصد) نسبت به ماه قبل افزایش قیمت داشته ­اند. در این ماه اقلام «گوجه فرنگی» (٢٣.١ درصد)، « خیار » (١٠.٠ درصد) و «پرتقال محصول داخل» (٦.٩ درصد)‌ نسبت به ماه گذشته، کاهش قیمت داشته اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایام فاطمیه امیر تتلو کوبی برایانت طرح گام کروناویروس علی دیواندری محمدرضا شجریان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر بورس تهران انتقال پول بانک مرکزی قیمت دلار ایام فاطمیه امیر تتلو کوبی برایانت طرح گام کروناویروس علی دیواندری محمدرضا شجریان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۹۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار

بیت‌کوین با افزایش چهار درصدی به مرز ۷۰هزار دلار رسید.

به گزارش ایسنا، بیت‌کوین در روز دوشنبه در بحبوحه رشد گسترده در بازار کریپتو چهار درصد افزایش یافت. ارز دیجیتال به ۷۰هزار دلار رسید که نشان‌دهنده تجدید حیات قابل توجه، نزدیک به بالاترین میزان خود است.

این دستاورد بیت‌کوین، دوره ۱۰روزه پایین‌تر از این قیمت را به پایان رساند؛ بیت‌کوین در هفته گذشته ۳.۲۷ درصد رشد کرد. این افزایش تنها به بیت‌کوین محدود نشد، سولانا و آوالانچ نیز ۹ درصد سود ثبت کردند.

بیت‌کوین پس از رسیدن به بالاترین سطح روزانه خود، با ۳.۹۹ درصد افزایش به ۶۹هزار و۸۵۹ دلار در ساعت ۱۲:۰۰ عصر به وقت شرقی رسید. اتریوم در همان زمان با جهش ۳.۶۱ درصدی به ۳۵۸۲ دلار رسید.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۶۷ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۴.۳۹ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۲.۰۰ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۲۴ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۲.۶۸میلیارد دلار است که ۴۹.۶۳ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱۰.۹۶ میلیارد دلار است که  ۹.۷۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۹۹.۹۴ میلیارد دلار است که ۸۸.۷۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۸:۲۳ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۷۰ هزار و ۵۹۸.۵۲دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۰۰ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۶۳۳.۹۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۲۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۴۲ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۹۱.۵۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۱۲.۰۹ درصد افزایش

۵-  سولانا

قیمت: ۱۹۴.۰۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۷۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۷۲ درصد افزایش

۶-  ریپل

قیمت: ۶۴۶۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۶.۵۳ درصد افزایش

۷- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۷۹۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۳.۲۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۴.۶۰ درصد افزایش

۹-  کاردانو

قیمت: ۰.۶۷۰۷دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۱۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۶.۷۴ درصد افزایش

۱۰ – آوالانچ

قیمت: ۵۸.۴۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۳.۴۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۸۴ درصد کاهش

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ فروردين
  • بازرسی ۱۱ هزار و ۹۱۹ واحد صنفی در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد
  • رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • بازار رمزارز‌ها / صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در سومین روز کاری ۱۴۰۳
  • توفان بورس و ابهام در بازار ارز / در خرید دلار و سکه احتیاط کنید!
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۷ فروردين
  • صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار