Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته ملی المپیک خواهان جلوگیری از مهاجرت ورزشکاران شد.

طرفداری- صالحی امیری در نشست مشترک روسای فدراسیون‌ها اظهار داشت:

مجموعه فشارها بر کشور یک پازل از فشارهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است که در حوزه ورزش تعلیق ورزش ایران و مهاجرت نخبگان آن را دنبال می‌کنند. سرمایه انسانی از ابزارهای مهم توسعه هستند و توسعه بدون ابزار انسانی راه به جایی نخواهد برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:

در مهاجرت دو مفهوم (گردش نخبگان) که مهاجرت کننده به سرزمین مادری عرق دارد و به آن باز خواهد گشت و دیگر مفهوم (فرار نخبگان) را داریم که در این مورد کینه و تنفر موجب مهاجرت می‌شود که در تحلیل ها باید به این دو مفهوم توجه کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: 

مهاجرت چیز جدیدی در کشور نیست و ۵ دهه در ایران با شدت و حدت متفاوت صورت گرفته است. مهاجرت برای کشورها هم می تواند فرصت باشد و هم تهدید. هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که مهاجرت پذیر و یا مهاجرت کننده نداشته باشد( البته از آمار کره شمالی بی خبر هستیم). هیچ کشوری هم به اجبار و با ایجاد موانع نمی‌تواند از مهاجرت جلوگیری کند بلکه مجموعه اقدامات حوزه های مختلف کشورها به تصمیم گیری فرد برای مهاجرت می انجامد.

وی عنوان کرد:

مهاجرت ورزشکاران موضوعی کلان است و باید از هر گونه تحلیل شخصی و عکس العمل‌های شتاب زده و احساسی که لطمات جبران ناپذیری دارند پرهیز کنیم. این پدیده نیازمند رصد و مطالعه دقیق جامعه و تصمیم گیری عقلانی است و نباید دچار انحراف تحلیل شویم.

صالحی امیری افزود:

خوشبختانه هیچ کدام از ورزشکاران مهاجرت کننده ما رویکرد سیاسی ندارند اما می‌توانند ابزار سیاسی دیگران شوند. ورزش در آخرین سطح از مهاجران کشور قرار دارد که حدود ۲۰ نفر هستند و ما باید زمینه بازگشت تک تک آنها را به کشور مهیا کنیم و راه بازگشت آنها را مسدود نکنیم. باید این پدیده را در سطحی که هست مطالعه کنیم. به اعتقاد بنده سطح این پدیده در حد مسئله و آسیب است. باید از هر گونه برخورد افشاگرانه، تخریبی و انتقام جویانه در خصوص ورزشکاران پرهیز کنیم.

وی خاطرنشان کرد:

امیدوارم با تشکیل کمیته کارشناسی و تخصصی مهاجرت ورزشکاران در وزارت ورزش و جوانان بتوانیم این پدیده را تحلیل و از مهاجرت ورزشکاران جلوگیری کنیم.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۹۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان

در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان پیرامون علل مهاجرت و پیامدها و راهکارهای پیشگیری از آن بحث و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، دومین روز از گردهمایی سه روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که از پنجم اردیبهشت در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرده است، امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ برگزار شد.

علی باباپور عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز درباره علل مهاجرت و پیشگیری از آن اظهار کرد: برخی از کشورها تلاش دارند نخبگان یا دانشجویان ما را به دلایل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی و غیره به مهاجرت وادار کنند که لازم است دانشجویان را نسبت به پیامدهای مهاجرت هوشیار کنیم.

وی همچنین به تشریح چالش‌های ترویج سبک زندگی سالم پرداخت و گفت: با پیشگیری از افراط و تفریط در زمینه‌های مختلف می‌توانیم چرخ زندگی را متعادل کنیم.

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان پیرامون مشاوره، سلامت و سبک زندگی از دیگر برنامه‌های دومین روز همایش ملی بود.

گفتنی است، چنگیز رحیمی عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز نیز در این گردهمایی در زمینه "ساماندهی مدیریت خدمات مشاوره برای مدیران" و احسان اسکندری عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه "راهکارهای حل چالش‌های روانی - اجتماعی دانشجویان، به ارائه سخنرانی پرداختند.

کد خبر 747904

دیگر خبرها

  • وزیر ورزش: دخالتی در امور اجرایی سرخابی ها نداریم
  • کیومرث هاشمی: نظارت بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهیم داشت
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • هاشمی: دخالتی در امور اجرایی استقلال و پرسپولیس نداریم
  • امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم
  • ناراحتی وزیر ورزش از شرایط حاکم بر فوتبال/ ماجرای جلسه کیومرث هاشمی با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال
  • زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است