Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی وفادار روز سه‌شنبه در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان خراسان جنوبی افزود: اگر مدیری همکاری نمی‌کند باید معرفی شود تا رسانه‌ها از نقش موثر روابط عمومی ناامید نباشند.  

وی گفت: دهه فجر یکی از مقاطع حساس است که باید مورد توجه رسانه‌ها و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی باشد تا خدمات دولت به بهترین شکل منعکس شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی یکی از مشکلات رسانه‌ای را انعکاس ناخواسته آمار نادرست دانست که باعث کاهش اعتماد مخاطب می‌شود و افزود: از روابط عمومی‌ها انتظار می‌رود اطلاعات و آمار دقیق به رسانه‌ها بدهند چرا که بیان حتی بخشی از حقایق موجود می‌تواند در جامعه موجی از امید را بیافریند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی و رسانه‌ها باید همواره در تولید محتوا مخاطب خود را بشناسند گفت: مخاطب تولیدات رسانه‌ای روابط عمومی مدیر دستگاه اجرایی نیست بلکه باید به اثربخشی و کارکرد محتوای رسانه‌ای فکر کرد و مردم همواره محور این تولیدات باشند. 

وفادار از ایجاد پل ارتباطی در پیام رسان‌های ایرانی بین روابط عمومی و رسانه خبر داد و گفت: از این پس گروه ایجاد شده، مرجع رسمی برای ارسال اطلاعات به رسانه‌ها خواهد بود که رسانه‌ها از این فرصت به بهترین شکل می‌توانند استفاده کنند. 

وی بر تکریم اصحاب رسانه و خبرنگاران از سوی روابط عمومی‌ها تاکید و بیان کرد: انتظار می‌رود در آستانه دهه فجر روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت‌های موجود رسانه‌ها به طور کامل بهره ببرند. 

عضو شورای اطلاع رسانی استان خراسان جنوبی افزود: همه برنامه‌های رسانه‌ای نیاز به بودجه ندارد بلکه برخی خبرنگاران در استان بدون چشمداشت به دنبال سوژه‌های خوب برای تولید محتوا هستند. 

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم دیدگاه مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به فعالیت‌های رسانه‌ها تغییر کند اظهار داشت: مدیرانی که اعتقاد به رسانه ندارند از سوی روابط عمومی‌ها معرفی شوند تا در جریان سازی مناسب این تغییر دیدگاه را ایجاد کنیم. 

وفادار گفت: همچنین مصوبات سفرهای استاندار نیز به بهترین شکل باید اطلاع رسانی شود که در این بین نیازمند همکاری بین دستگاهی از سوی روابط عمومی‌ها هستیم. 

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌ روابط عمومی‌ها در برنامه‌های مهم استانی گفت: نمونه موفق این همکاری امسال در همایش ملی روستا و عشایر شکل گرفت که می‌تواند الگویی برای سایر برنامه‌‎ها باشد. 

وی تولید عکس مناسب از برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی را از خواسته‌های رسانه‌های گروهی به خصوص روزنامه‌ها عنوان کرد و افزود: منظور این نیست که صرفا عکس از مدیر دستگاه اجرایی ارسال شود بلکه در پروژه‌ها و برنامه‌ها  نیاز است متناسب با آنچه مد نظر رسانه و روزنامه‌های محلی بوده، روابط عمومی عکس مناسب تهیه کند. 

مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی همچنین با اشاره به دوره‌های آموزش خبرنویسی برای مدیران روابط عمومی در استان اظهار داشت: با وجود زیرساخت‌های آموزشی انتظار می‌رود که اخبار دستگاه‌ها به شکل مناسب پردازش شود و در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد. 

وی گفت: دستگاه‌هایی که ظرفیت مالی برای سفارش رپرتاژ دارند باید متنوع عمل کرده و از ظرفیت همه رسانه‌ها استفاده کنند. 

وفادار سرعت در اطلاع رسانی برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی را مهم برشمرد و گفت: مستندسازی از اقدامات روابط عمومی نیز حایز اهمیت بوده و در ارزیابی لحاظ می‌شود.
 
وی با بیان اینکه دهه فجر یکی از ملاک‌های مهم ارزیابی مدیران روابط عمومی است افزود: این فرصت را در بازنشر فعالیت‌های یک سال دستگاه اجرایی به خوبی باید مغتنم شمرد. 

مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی خواستار نگاه ملی در افتتاح پروژه‌های مهم استانی شد و گفت: معرفی اقدامات در بازه حضور مسؤولان کشوری بسیار مهم است. 

وی با بیان اینکه برپایی میز خدمت در حل مشکلات مردم  و درک دستاوردهای دولت و نظام مهم است گفت: نقش مردم در پروژه‌های عمرانی باید لحاظ شود تا این اقدامات به خوبی باورپذیر باشد. 

لزوم جانشین پروری توسط مدیران روابط عمومی، انتخاب خبرنگار معین برای هر شهرستان، استفاده از دوره‌های آموزشی و ارایه ایده‌های عملیاتی از دیگر پیشنهاداتی بود که توسط مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی مطرح شد.

شماری از مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی نیز در این نشست مسائل، مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

برچسب‌ها روز ارتباطات و روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی سواد رسانه ای دولت دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز ارتباطات و روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی سواد رسانه ای دولت دهه فجر روز ارتباطات و روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی سواد رسانه ای دولت دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۹۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی رشیدی دبیرکل فدراسیون کبدی شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدارسیون کبدی، با حکم عباس اورسجی رییس فدراسیون کبدی، علی رشیدی به عنوان دبیرکل فدراسیون کبدی انتخاب شد.
رشیدی دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی بوده و پیش از این به مدت ۷ سال مسولیت روابط عمومی و بین الملل فدراسیون را در کارنامه خود داشته است.

پیش از رشیدی عباس فرهمندمهر به مدت ۶ سال دبیری این فدراسیون را برعهده داشت.

کد خبر 6086502

دیگر خبرها

  • بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود
  • عدم پاسخگویی کتبی به ارباب رجوع تخلف اداری محسوب می شود
  • مستقل شدن روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود
  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان
  • علی رشیدی دبیرکل فدراسیون کبدی شد
  • زمان آغاز به کار تاکسی‌های برقی/ تسهیلاتی برای تاکسی‌رانان
  • اعلام زمان پاسخگویی و تعداد سوالات نوبت اول کنکور
  • اعلام زمان پاسخگویی و تعداد سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳
  • کنترل دسترسی کارکنان به شبکه و اهمیت آن برای سازمان‌ها