Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهم تحصیلات همسران در ازدواج و طلاق، سازش ۲۵ درصدی متقاضیان طلاق بعداز مشاوره، تشکیل صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال در کمیته امداد، کمک‌های مردمی به سیل زدگان به ۱۴.۵ میلیارد رسید، رشد ۱۸ درصدی کشفیات موادمخدر در کشور را در بسته خبری جامعه ایمنا، بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سازمان ثبت احوال اعلام کرد سهم مردان و زنانی که در زمان طلاق هر دو تحصیلات غیردانشگاهی داشتند از ۳۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد در سال ۹۲ به ۳۴.۶ درصد در سال ۹۷ رسیده است.

بر اساس آمار سازمان ثبت احوال، سهم ازدواج‌هایی که مرد و زن تحصیلات همسان داشته‌اند از ۴۶.۴ درصد در سال ۹۲ به ۴۲.۸ درصد در سال ۹۷ کاهش یافته است این کاهش در میان زنان و مردانی که تحصیلات دانشگاهی همسان داشتند بیشتر از دیگران است.

مردان و زنان دارای تحصیلات دانشگاهی بیشترین تغییر در سهم ازدواج‌های با تحصیلات دانشگاهی همسان را تجربه کردند به طوری که سهم مردان و زنانی که در زمان ازدواج هر دو تحصیلات دانشگاهی داشتند از ۹.۹ درصد در سال ۹۲ به ۱۴.۲ درصد در سال ۹۷ رسیده است.

در سه دهم درصد ازدواج‌ها دست کم یکی از همسران دارای تحصیلات حوزوی و ۶ درصد ازدواج‌ها مربوط به همسرانی است که دست کم یکی از آنها تحصیلات دانشگاهی دارند. ۹۳مرد و زن دارای تحصیلات دکترا با مرد دارای تحصیلات غیردانشگاهی ازدواج‌ کرده‌اند.

سهم طلاق‌هایی که در آنها مرد و زن تحصیلات همسان داشته‌اند از ۴۹ درصد در سال ۹۲ به ۴۲.۳ درصد در سال ۹۷ کاهش یافته است این کاهش در میان زنان و مردانی که تحصیلات غیردانشگاهی همسان داشتند بیشتر از دیگران است.

در ۱۵ مورد از طلاق‌ها مرد و زن هر دو تحصیلات حوزوی داشتند. ۲۱۰ مورد طلاق فقط مرد و ۷۲ مورد نیز فقط زن دارای تحصیلات حوزوی بوده است ۲۶۷ مورد از طلاق‌ها (۱۸ صدم درصد از کل طلاق‌ها) مربوط به همسرانی است که دست کم یکی از آنها دارای تحصیلات حوزوی بودند ۳۱.۷ درصد از طلاق‌ها مربوط به ازدواج‌هایی است که یکی از همسران دارای تحصیلات دانشگاهی بودند و ۷۶ مورد طلاق‌ها مربوط به ازدواج‌هایی است که زن دارای تحصیلات دکترا و مرد بدون تحصیلات دانشگاهی و۶۶ مورد نیز مرد دارای تحصیلات دکترا و زن دارای تحصیلات غیردانشگاهی بوده است.

سازش ۱۵ تا ۲۵ درصدی متقاضیان طلاق بعد از مشاوره

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت ۲۴۲ مرکز مداخله در طلاق در سراسر کشور، اظهار کرد: سال گذشته حدود ۱۵۰هزار نفر متقاضی طلاق، به مراکز مداخله در طلاق سازمان بهزیستی در سراسر کشور مراجعه کرده‌اند همچنین در ۶ماهه اول امسال نیز در حدود ۸۵ هزار نفر به این مراکز مراجعه کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت سامانه تصمیم در ۲۴ استان کشور، افزود: اولویت راه‌اندازی این سامانه در استان‌های بزرگ و کلانشهرهایی بود که نرخ طلاق بالاتری در آنها وجود دارد چرا که این سامانه به منظور کاهش طلاق در کشور راه‌اندازی شده است.

دکتر مسعودی فرید ضمن تاکید بر سیاست سازمان بهزیستی، گفت: اقدامات ارتقایی و پیشگیرانه در تحکیم بنیان خانواده، سیاست ماست که باید عمده فعالیت و تمرکز ما بر این موضوع باشد.

وی همچنین به همکاری خوب قوه قضائیه و حمایت‌های سازمان اجتماعی کشور با بهزیستی اشاره کرد و افزود: با کمک نهادهای همکار توانسته‌ایم دستاوردهای خوبی در زمینه کاهش طلاق کسب کنیم که آمار آن در استان‌های مختلف متفاوت است اما به صورت میانگین بین ۱۵ تا ۲۵درصد از زوج‌های متقاضی طلاق، دوباره به زندگی خود برگشته‌اند.

تشکیل صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال مددجویان کمیته امداد

حجت‌الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، اظهار کرد: تا پایان دی‌ماه ۱۲۸هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شده که از این تعداد ۱۱۳هزار مورد از طریق اجرای طرح‌های اشتغال و ۱۵هزار و ۵۰۰ مورد کاریابی بوده است.

وی میانگین سرمایه‌گذاری انجام شده برای تولید مشاغل مددجویان را ۲۵ میلیون تومان دانست و افزود: در ۱۰ ماهه امسال ۳۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به خانواده‌های تحت حمایت پرداخت شده که ۲۹۰۰ میلیارد آن از محل شبکه بانکی و بقیه از اعتبارات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تامین شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه برنامه کمیته امداد برای سال ۹۸ ایجاد۱۷۰هزار فرصت شغلی تا پایان سال است، تصریح کرد: در حال حاضر معادل ۲۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات، پرونده آماده پرداخت برای طرح‌های اشتغال مددجویان در شبکه بانکی وجود دارد که اگر بانک‌ها در دو ماه باقیمانده از سال به تعهدات خود به طور کامل عمل کنند، میزان اشتغال تولید شده از ۱۷۰هزار فرصت نیز بیشتر خواهد شد.

عبدالملکی یکی از مشکلات اصلی در پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان را موضوع ضمانت بانکی دانست و گفت: کمیته امداد در مذاکره با بانک‌ها، کمترین تضامین را برای مددجویان پذیرفته است اما به منظور سهولت بیشتر در دریافت وام، صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال مددجویان نیز در کمیته امداد تشکیل شده تا فرآیند پرداخت وام سریع‌تر و آسان‌تر شود.

وی در مورد جزئیات تشکیل صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال مددجویان اضافه کرد: حساب ضمانت مددجویان با ۳۵ میلیارد تومان اعتبار در صندوق امداد ولایت تشکیل شده که می تواند تا ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات مددجویان را ضمانت کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد افزود: اولویت صندوق ضمانمت تسهیلات برای حمایت از مددجویان، در فاز اول زنان سرپرست خانواری هستند که در تامین ضمانت‌های لازم برای دریافت وام، مشکل دارند.

کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان کشور به ۱۴,۵میلیارد تومان رسید

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، اظهار کرد: مجموع کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان کشور تا امروز به ۱۴,۵ میلیارد تومان رسیده است.

علیرضا عسگریان با اشاره به افزایش میزان کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان استان‌های جنوبی و جنوب شرق کشور به ۱۴,۵ میلیارد تومان افزود: از این میزان ۷ میلیارد تومان به صورت نقدی و ۷.۵ میلیارد تومان به صورت کالا و اقلام ضروری کمک شده است.

وی از ارسال بیش از۱۱تن مواد غذایی خشک، ۱۷هزار قوطی کنسروجات و حدود ۴۷هزار بطری آب آشامیدنی به مناطق سیل‌زده  با همت مردم و خیران نیکوکار خبر داد و تاکید کرد: ۸۹۶ تخته فرش، ۴۵۶۷ تخته پتو و بیش از ۱۹هزار مورد انواع پوشاک برای مردم سیل‌زده ارسال شده است.

رشد ۱۸درصدی کشفیات موادمخدر در کشور

اسکندر مومنی اظهار کرد: بالاترین میزان کشفیات موادمخدر در کشور با ۱۸درصد رشد مربوط به امسال بوده است.

وی از کاهش حدود ۸۰ درصدی شمار شهدای مبارزه با موادمخدر از ابتدای امسال تاکنون نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال ۳ شهید را در راه مبارزه با موادمخدر تقدیم کرده‌ایم.

وی بیش از۷۵ درصد کشفیات موادمخدر را مربوط به استان‌های شرقی اعلام کرد و افزود: ۲۵درصد نیز مربوط به سایر نقاط کشور بوده است که این نشان می‌دهد شرق کشور در اولویت مبارزه با موادمخدر قرار دارد.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: امسال مجموع عملیات‌ها و درگیری‌ها در امر مبارزه با موادمخدر نسبت به سال گذشته ۵۱ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه موادمخدر و اعتیاد منشا بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است، تصریح کرد: کشفیات به تنهایی شاخص نیست اما مقابله با موادمخدر به صورت جهادگونه و صورت هدفمند انجام شد به ‌طوری که ۷۴درصد کشفیات توسط اقدامات اطلاعاتی و نه انتظامی صرف انجام شد و در مجموع ۵۱ درصد عملیات‌ها و درگیری‌ها برای مبارزه با موادمخدر نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 408010

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ازدواج طلاق اعتیاد آسيب اجتماعي کشف مواد مخدر مشاوره شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۹۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۸ درصدی تصادفات فوتی در جاده‌های اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکزاصفهان؛ جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: از ابتدای طرح نوروزی در ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا روز گذشته ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ حدود ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تردد در جاده‌های استان ثبت شده که در این بین یک میلیون و ۶۰۲ هزار و ۲۳۱ دستگاه وسیله نقلیه وارد استان شده و یک میلیون و ۵۶۱ هزار و ۳۱۹ دستگاه وسیله نقلیه نیز از استان خارج شدند.
سردار محمدرضا هاشمی فر افزود: همچنین در این مدت، هزار و ۲۵۹ فقره تصادف در جاده‌های استان رخ داده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به وقوع ۲۹ فقره تصادف فوتی و جان باختن ۳۶ نفر در این تصادفات گفت: از نظر میزان وقوع تصادفات فوتی و تعداد جان باختگان درسر صحنه تصادف به ترتیب با افزایش ۳۸ و ۵۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم.
هاشمی‌فر از وقوع ۲۷۳ فقره تصادف جرحی با ۴۲۱ نفر مجروح خبر داد و گفت: با توجه به اینکه حال عمومی برخی از مجروحان وخیم گزارش شده احتمال افزایش تعداد فوتی‌ها نیز وجود دارد.

وی بی توجهی به جلو با ۸۸ درصد را بیشترین علت وقوع تصادفات جاده‌ای استان عنوان کرد و گفت: واژگونی و خروج از جاده نیز با ۷۰ درصد بیشترین نوع وقوع حوادث جاده‌ای در این مدت بودند.

دیگر خبرها

  • کاهش ۳۰ درصدی رشد نرخ ارز در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۴ درصدی کشفیات سلاح و مهمات
  • افزایش ۵۳ درصدی ذخیره آب سد‌های مازندران
  • افزایش ۵۳ درصدی ذخیره آب در سد‌های مازندران
  • افزایش تصادفات منجر به فوت در اصفهان
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت های مهم در کرمانشاه/ کشف سلاح و مهمات ۱۴ درصد افزایش داشته است
  • افزایش ۳۸ درصدی تصادفات فوتی در جاده‌های اصفهان
  • کاهش ۶۰ درصدی تصادفات در جاده‌های بوشهر
  • افزایش ۱۴ درصدی کشفیات سلاح و مهمات در کرمانشاه
  • افزایش کشفیات از ابتدای اجرای طرح نوروزی پلیس