Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@22:15:55 GMT

پیشتازی برنی سندرز در ایالت کالیفرنیا

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۹۷۵۷

پیشتازی برنی سندرز در ایالت کالیفرنیا

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از لس آنجلس تایمز، آماری که روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد برنی سندرز، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و نماینده سنای این کشور در ایالت کالیفرنیا با اختلافی نسبتا زیاد در صدر رقابت درون‌حزبی دموکرات‌ها برای تعیین نامزد این حزب در انتخابات قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که کمتر از یک هفته تا زمان آغاز فصل انتخاباتی دموکرات‌ها باقی مانده، نظرسنجی نشریه لس آنجلس تایمز نشان می‌دهد که سندرز اکنون به لطف حمایت رأی‌دهندگانی که خود را بسیار لیبرال توصیف کرده‌اند و همچنین با پشتیبانی رأی‌دهندگان لاتین تبار و جوانان، توانسته نظر ۲۶% از ساکنان کالیفرنیا را جلب کند.

در این نظرسنجی، الیزابت وارن که پیش از این برای صدرنشینی در این ایالت رقابت نزدیکی با سندرز داشت، با افت محبوبیت روبرو شده و با کسب نظر ۲۰% از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، در جایگاه دوم قرار گرفته است.

جو بایدن معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا با ۱۵%، پیت بوته‌جج با ۷% و مایکل بلومبرگ با ۶%، ایمی کلوباچار با ۵%، اندرو ینگ با ۴% و تام استیر با ۲% در رده‌های بعدی این نظرسنجی قرار گرفته‌اند.

این نظرسنجی بین روز‌های ۱۵ تا ۲۱ ژانویه (۲۵ دی-۱بهمن) و با مشارکت ۶۸۴۵ فردی که برای رأی دادن ثبت نام کرده‌اند، انجام گرفته است. حاشیه خطای این نظرسنجی مثبت و منفی ۲.۵ درصد اعلام شده است.

کالیفرنیا با داشتن ۴۹۴ رأی ایالتی، از منظر تعداد آرای ایالتی مهمترین ایالت در جریان رقابت‌های درون‌حزبی دموکرات‌ها به شمار می‌آید. بر اساس اعلام کمیته مرکزی حزب دموکرات، در پایان فصل انتخابات درون‌حزبی، هر نامزدی که بیش از ۱۹۹۰ رأی ایالتی به دست آورد، به عنوان نامزد نهایی حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات آمریکا برنی سندرز انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۹۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرز: کمک‌های آمریکا به اسراییل باید مشمول اصلاحیه شود

آمریکا سالانه ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار کمک تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی می‌کند. با این حال، با آغاز جنگ غزه به دلیل سیاست‌های حمایتی واشنگتن از صهیونیست‌ها در نسل کشی فلسطینیان، کنگره آمریکا اقدام به تصویب بسته ۲۶ میلیارد دلاری به اسراییل کرد. موضوعی که گرچه هر دو حزب اصلی ایالات متحده با آن موافق بودند، اما برخی قانونگذاران مستقل مخالفت خود را با آن ابراز داشتند. 

به گزارش الجزیره، برنی سندرز، سناتور یهودی و ترقی خواه ایالت ورمونت پیشنهاد اضافه شدن ۲ اصلاحیه به بسته کمک‌های آمریکا به اسراییل را مطرح ساخت. این موضوع طی هفته جاری در سنا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

سندرز در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: من خواستار ضمیمه شدن ۲ اصلاحیه به کمک‌های اهدایی به اسراییل هستم. نخست، نباید کمک نظامی بدون محدودیت برای جنگ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل علیه مردم فلسطین اهدا شود ۲- باید بار دیگر کمک‌های آمریکا به سازمان آنروا از سرگرفته شود تا کودکان فلسطینی دچار قحطی نشوند. 

سندرز به عنوان یکی از سناتور‌های ترقی خواه با آنکه خود یهودی است، اما بار‌ها از سیاست‌های رژیم صهیونیستی انتقاد کرده است. وی تاکید دارد: ما نمی‌توانیم به تامین مالی این جنگ وحشتناک ادامه دهیم. 

لابی‌های صهیونیست در آمریکا از جمله آیپک به دلیل قدرتی که دارند سیاستمداران این کشور را پیش از رسیدن به قدرت با پول‌های کثیف خریداری کرده و مانع از هر گونه انتقاد از اسراییل در جامعه ایالات متحده می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ۹۰ داوطلب در دور دوم برای تصاحب ۴۵کرسی مجلس رقابت می‌کنند
  • ۹۰ داوطلب در دور دوم برای تصاحب ۴۵کرسی مجلس رقابت می کنند
  • ورود پلیس آمریکا به دانشگاه کالیفرنیا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • سندرز: کمک‌های آمریکا به اسراییل باید مشمول اصلاحیه شود
  • رقابت ۲ نامزد مجلس برای یک سهمیه باقیمانده در مشهد و کلات
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • دو سوم صهیونیست‌ها ادعای پیروزی قریب الوقوع نتانیاهو در غزه را باور ندارند