Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@07:59:26 GMT

اندازه‌گيري قند خون با روشي غيرتهاجمي

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۹۹۰۴

اندازه‌گيري قند خون با روشي غيرتهاجمي

خبرگزاری آریا- محققان دانشگاه "ام‌آی‌تی"( MIT) دستگاهی ابداع کرده‌اند که قند خون را به روشی غیر تهاجمی اندازه‌گیری می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از گیزمگ، افراد مبتلا به "دیابت" باید با سوزن زدن در نوک انگشتان خود، قند خون خود را اندازه گیری کنند که این کار در روز چند بار انجام می‌شود.
حال محققان دانشگاه "ام‌آی‌تی"( MIT) یک روش کمتر تهاجمی توسعه داده‌اند که با استفاده از نور مادون قرمز، میزان گلوکز خون را اندازه‌گیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیستم ساخت این محققان بر اساس روشی به نام "طیف سنجی رامان" ساخته شده که دقیقا زیر پوست، از نور مادون قرمز استفاده می‌کند. این نور ترکیبات شیمیایی بافت را آشکار می‌کند.
زمانی‌که تیم تحقیقاتی پروژه، این روش را روی خوک‌ها آزمایش کردند، دریافتند که این روش نهایتا تا یک ساعت بعد میزان گلوکز را اندازه می‌گیرد.
محققان گفته‌اند که روش آن‌ها یک پیشرفت بزرگ در برابر کارهای تحقیقاتی گذشته است.  
"پیتر سو"، محقق ارشد پروژه اظهار کرد: این برای اولین بار است که سیگنال‌های گلوکز از بافت را به طور مستقیم مشاهده می‌کنیم.
در حال حاضر این دستگاه به اندازه یک پرینتر است و محققان گفته‌اند که این دستگاه باید کمتر تهاجمی باشد تا بتوان به‌جای استفاده از سوزن، انگشت خود را به این دستگاه چسباند.
هدف بلندمدت محققان این است که دستگاه مذکور را به دستگاه پوشیدنی کوچک‌تر تبدیل کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اندازه گیری قند خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۹۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماریو گومز: نویر به اندازه مسی در تاریخ فوتبال اهمیت دارد

گومز در ستایش از هموطنش، چیزی کم نگذاشته است.

ماریو گومز بر این باور است که مانوئل نویر هم‌تراز با لیونل مسی، بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است.

طرفداری | به گزارش سایت گل، نویر در طول دوران حرفه‌ای خود جایگاه خود را به عنوان یک اسطوره واقعی در این ورزش تثبیت کرده است. او با آلمان قهرمان جام جهانی شده و عناوین متعددی را نیز با بایرن مونیخ به دست آورده است. این دروازه‌بان همچنین به دلیل مهارتش در بازی با پا و تمایلش برای خروج از محوطه جریمه، درک کلی از نقش دروازه‌بان را تغییر داده است.

گومز که در هر دو رده باشگاهی و ملی در کنار نویر بازی کرده است، این دروازه‌بان را مورد ستایش فراوان قرار داده و ادعا کرده که او به اندازه لیونل مسی تأثیر بسزایی روی فوتبال مدرن داشته است. این فوق ستاره آرژانتینی در نظر بسیاری، به عنوان بهترین بازیکن تاریخ شناخته می‌شود و در حال حاضر در تیم اینتر میامی در لیگ MLS بازی می‌کند. او باعث افزایش اعتبار این لیگ شده و با درخشش خود، تماشاگران زیادی را به ورزشگاه‌ها کشانده است.

گومز، ملی‌پوش سابق آلمان، در پادکست 'Phrasenmäher' به نشریه بیلد گفت:

من مانوئل نویر را از نظر اهمیت برای فوتبال، هم‌سطح با مسی قرار می‌دهم. نمی‌دانم که آیا همه ما از اهمیت دروازه‌بانی که کل این بازی را متحول کرد، به طور کامل آگاه هستیم. ما فقط بعد از ۲۰ سال متوجه این موضوع خواهیم شد. او دروازه‌بانی است که به همه فهماند پاها به اندازه دستان مهم هستند. تسلط او بر هر دو مورد فوق‌العاده است.

 

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • ماریو گومز: نویر به اندازه مسی در تاریخ فوتبال اهمیت دارد
  • درمان افسردگی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود
  • درمان افسردگی مقاوم به دارو با ایمپلنتی به اندازه نخود
  • خلاقیت کیف "سامسونیت" در فروشگاهش (عکس)
  • روشی جدید برای پیش‌بینی احتمال ابتلا به زوال عقل
  • درمان اختلالات مغزی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود و بی‌نیاز از باتری 
  • درمان اختلالات مغزی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود و بی نیاز از باتری 
  • قدرت ایران به اندازه‌ای است که به سادگی نمی‌توان با آن طرف شد
  • ناسالم بودن هوای ۲ شهر خوزستان برای گروه‌های حساس
  • محاسبه سن ستارگان با تلسکوپ فضایی رومن ناسا