Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌اجرای عملیات روانی علیه ظریف، قبلا بر عهده نیکی هیلی، برایان هوک و مایک پمپئو بود / عده‌ای عملاً صحنه سیاست داخلی را به ترامپ واگذار کرده‌اند؛ این یک فاجعه برای امنیت ملی است ا

رضا نصری، حقوق‌دان بین‌الملل نوشت: اگر رئیس‌جمهور آمریکا متوجه شود که می‌تواند با یک توئیت ساده عده‌ای را به باغ ملی بکشاند تا در برابر دفتر جواد ظریف تجمع کنند و علیه او شعار دهند، چه بسا فردا در توئیت بعدی یک دروغ بزرگ‌تر به او نسبت دهد تا فضای داخل کشور را بیش از این ملتهب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسانی که این چنین در زمین ترامپ بازی می‌کنند عملاً صحنه سیاست داخلی را به او تفویض و واگذار کرده‌اند؛ و این یک فاجعه برای امنیت ملی است.

‌اجرای عملیات روانی علیه دکتر ظریف در ابتدا به عهده «نیکی هیلی»‌ - نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل - بود. او در بسیاری از مصاحبه‌های مطبوعاتی و حتی نشست‌های رسمی سازمان ملل به اسم، وزیر امور خارجه را هدف می‌گرفت و تلاش داشت علیه او فضاسازی کند. سپس شخص «برایان هوک» اجرای این عملیات را برعهده گرفت و بواسطه ارگان جدیدی تحت عنوان «گروه اقدام ایران» - که در درون وزارت خارجه تشکیل شد - به صورت سیستماتیک کارزار ترور شخصیتی جواد ظریف را پیگیری کردند.

در این مرحله شاهدیم چگونه «گروه اقدام ایران» - با مدیریت برایان هوک - مبادرت به استخدام تیم‌های رسانه‌ای و گروه‌های ضربتی در فضای مجازی کرد تا با بهره‌گیری از انواع و اقسام تکنیک‌های «روابط عمومی» - از ساخت پوستر و ویدئوهای تبلیغاتی گرفته تا انتشار اخبار جعلی و گزینشی علیه ظریف - وجههٔ ایشان را نزد افکار عمومی داخلی و خارجی مخدوش کند.

‌پس از برایان هوک، اجرای عملیات روانی علیه ظریف را شخص «مایک پومپئو» متقبل شد تا بتوانند از تمام اهرم‌های سیاسی، حقوقی و رسانه‌ای وزارت خارجه آمریکا علیه وزیر امور خارجه ایران استفاده کنند. در این مرحله پومپئو هم از جایگاه حقوقی خود در کسوت وزیر خارجه آمریکا استفاده می‌کند تا از تریبون‌های بین‌المللی و پر مخاطب - مانند شورای امنیت سازمان ملل - مستقیم و به اسم، «جواد ظریف» را مورد حملات شخصی قرار دهد؛ و هم بواسطهٔ توئیتر و ابزار ارتباطی فضای مجازی القاب زشت و توهین‌آمیزی به جواد ظریف نسبت می‌دهد تا رسانه‌های جمعی - با تکرار و ترجمه و بازتاب گفته‌های او - وزیر امور خارجه ایران را تحت فشار بیش‌تر قرار دهند.

‌قرار گرفتن جواد ظریف در فهرست اشخاص تحریم‌شده، ممانعت‌های امنیتی از فعالیت‌های رسانه‌ای او، اِعمال محدودیت‌های ترددی جدید برای ظریف، مانع‌تراشی‌ها بر سر حضور او در مجامع دانشگاهی یا فوروم‌های بین‌المللی نیز محصول این مرحله از جنگ روانی است.

حال مدتی است شاهدیم شخص رئیس‌جمهور آمریکا نیز برای تخریب و ترور شخصیتی جواد ظریف وارد میدان شده است! این نشان می‌دهد فاز جدیدی برای تخریب ظریف رقم خورده و دستگاه سیاسی آمریکا عزم راسخی دارد تا با بکارگیری حداکثر امکانات و اهرم‌های خود در بالاترین سطح ظریف را از صحنه حذف کند.

مقدمه‌چینی‌های این مرحله هم از پیش قابل رؤیت بود. مدتی است شاهدیم رئیس‌جمهور آمریکا، وزیر امور خارجه آن و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌ای آن شروع به انتشار توئیت و پیام به زبان فارسی کرده‌اند. این نشان می‌دهد آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توانند با بهره‌برداری از بداخلاقی‌های سیاسی و جناحی در ایران و با سوءاستفاده از حساسیت‌های بی‌جا و متعصبانه‌ای که در مورد ظریف در داخل کشور وجود دارد، بنزین بر آتش بریزند و عملاً - با انتشار پیام‌ها و توئیت‌های حساب‌شده و هدفمند - فضای داخلی را علیه ایشان مدیریت و سازمان‌دهی کنند.

در مورد اخیر شاهد بودیم که وقتی برخی رسانه‌های داخلی و فعالان شبکه‌های اجتماعی سخنان وزیر امور خارجه در مصاحبه با اشپیگل را تحریف کردند تا به او حمله کنند، چگونه مشاوران فارسی‌زبان ترامپ به او نشان دادند چطور می‌تواند با بهره‌برداری از جو داخل ایران فضا را برای جواد ظریف مسموم و عرصه را برای او تنگ‌تر کند.

معتقدم لازم است جریان‌های سیاسی - ولو مخالفان سرسخت دولت - به ظرافت‌های این جنگ روانی واقف شوند. اگر رئیس‌جمهور آمریکا متوجه شود که می‌تواند با یک توئیت ساده عده‌ای را به باغ ملی بکشاند تا در برابر دفتر جواد ظریف تجمع کنند و علیه او شعار دهند، چه بسا فردا در توئیت بعدی یک دروغ بزرگ‌تر به او نسبت دهد تا فضای داخل کشور را بیش از این ملتهب کند.

کسانی که این چنین در زمین ترامپ بازی می‌کنند عملاً صحنه سیاست داخلی را به او تفویض و واگذار کرده‌اند؛ و این یک فاجعه برای امنیت ملی است.

لینک کوتاه

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۹۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه سوریه: وتوی واشنگتن علیه فلسطین لکه ننگ دیگری در کارنامه آمریکا ثبت کرد

وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که وتوی آمریکا علیه پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به مثابه لکه ننگی است که به کارنامه آمریکا در زمینه فعالیت علیه تلاش‌های جمعی بین المللی اضافه می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: وتوی آمریکا تنها باعث طولانی‌تر شدن بی ثباتی و ناامنی در منطقه می‌شود.

پیش از این حماس نیز جانبداری آمریکا از رژیم صهیونیستی و استفاده از حق وتو علیه پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد با وجود موافقت ۱۲ کشور عضو شورای امنیت را به شدت محکوم کرد.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: یکبار دیگر آمریکا در برابر اراده بین المللی ایستاد و مجدداً بر موضع خود علیه ملت فلسطین و حق آنان برای تعیین سرنوشت و تأسیس کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و از رژیم اشغالگر برای مصادره حقوق ملت فلسطین و تلاش‌های انجام شده برای حل و فصل مساله فلسطین حمایت کرد.

بامداد امروز رأی گیری در شورای امنیت درباره اعطای عضویت کامل به کشور فلسطین تا هفته آینده به تعویق افتاد.

شبکه الجزیره گزارش داد که شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از وتوی آمریکا، پیش‌نویس قطعنامه‌ای مبنی بر پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را نتوانست به تصویب برساند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • روزی که آمریکا علیه جهان ایستاد
  • سخنگوی وزارت خارجه تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • محمد جواد ظریف: زمان پایان‌دادن به جنایات اسرائیل فرا رسیده است
  • واکنش جواد ظریف به حادثه امنیتی اصفهان
  • وزارت خارجه سوریه: وتوی واشنگتن علیه فلسطین لکه ننگ دیگری در کارنامه آمریکا ثبت کرد
  • کارِ سخت جواد؛ ترکیب تیم استقلال مقابل شمس‌ آذر قزوین برای بازی امروز 31 فروردین
  • بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • امدادرسانی سپاه به سیل‌زدگان بلوچستان+ فیلم
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران