Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس امروز سه شنبه و بر خلاف موضع گیری خصمانه واشنگتن علیه شرکت چینی هوآوی اعلام کرد: فعالیت هواوی در انگلیس فاقد هرگونه خطر است.

وزیر خارجه انگلیس در این باره اعلام کرد: مسائل اطلاعاتی بر اثر تصمیم دولت انگلیس برای مشارکت دادن شرکت هوآوی در شبکه مخابرات نسل پنجم انگلیس به خطر نخواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه، دولت بوریس جانسون با حضور محدود و کنترل شده شرکت چینی هوآوی در شبکه مخابراتی نسل پنجم این کشور موسوم به «جی ۵»، موافقت کرده است.

در همین ارتباط نیز روز گذشته «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی عنوان داشته بود که اگر انگلیس با فعالیت شرکت چینی هوآوی در خاک خود موافقت کند حاکمیتش در معرض خطر قرار می‌گیرد.

این در حالی است که دونالد ترامپ پیشتر صراحتاْ از لندن خواسته بود از همکاری با هوآوی دست بکشد.

کارشناسان معتقدند این تصمیم دولت انگلیس، شکستی دیگر را برای ترامپ در مقابله با چین رقم زد.

شایان ذکر است، دولت تصمیم گرفته است ۳۵ درصد از اجرای نسل پنجم فناوری ارتباطات را به چین واگذار کند.

کد خبر 4838997

منبع: مهر

کلیدواژه: دومینیک راب انگلیس چین شرکت هواوی ایالات متحده آمریکا عراق لیبی رژیم صهیونیستی ایران دونالد ترامپ سوریه فلسطین معامله قرن روسیه لبنان ترکیه رجب طیب اردوغان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۰۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زالوژنی سفیر اوکراین در انگلیس شد

دستیار ارشد رئیس‌جمهور اوکراین گفت انگلیس رسما «والری زالوژنی» فرمانده سابق نیروهای مسلح اوکراین را به عنوان سفیر در کشورش پذیرفت و به زودی قرار است مشغول به کار شود.

به گزارش مشرق، «میخائیل پودولیاک» دستیار ارشد رئیس‌جمهور اوکراین طی مصاحبه‌ای با تلویزیون ۲۴ کی‌یف بیان کرد: «از آنجایی که من متوجه شده‌ام، همه چیز رسما به توافق رسیده است. طبق دستورالعمل‌های تایید شده توسط وزارت خارجه، والری زالوژنی در انگلیس سفیر خواهد شد. البته چند هفته‌ای طول خواهد کشید تا در مورد برخی از رویه‌های تدارکاتی آن توافق کنیم.»

طبق گزارش خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه اوکراین در اوایل ماه مارس گفته بود که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با نامزدی زالوژنی به عنوان سفیر اوکراین در انگلیس موافقت کرد.

رئیس جمهور اوکراین پیشتر والری زالوژنی را از فرماندهی کل ارتش اوکراین برکنار و ژنرال «آلکساندر سیرسکی» را به جای او در این سمت منصوب کرد.

فرمانده سابق نیروهای مسلح اوکراین در ماه نوامبر مصاحبه‌ای را با نشریه اکونومیست انجام داد و وضعیت میدان جنگ را «بن‌بست» توصیف کرد.

پس از انتشار این گزارش، جنجال‌های فراوانی به پا شد و رابطه رئیس‌جمهور و وزیر دفاع اوکراین با والری زالوژنی دچار مشکلاتی شد که در نهایت به برکناری او منجر شد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • زالوژنی سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه
  • وزیر خارجه انگلیس در دوشنبه
  • وزیر خارجه فنلاند در گفتگو با امیر عبداللهیان : ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست