Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@15:18:00 GMT

۳ هزار سفیر سلامت در پردیس آموزش دیدند

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۰۲۲۲

۳ هزار سفیر سلامت در پردیس آموزش دیدند

به گزارش ایرنا، سعید آسیایی در حاشیه برگزاری دومین مجمع خیرین سلامت در شهر پردیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور آگاهی بخشی درمانی در قالب سفیران سلامت، علاقمندان با مراجعه به شبکه بهداشت و درمان روشهای خود مراقبتی، راه‎های شاخت بیماریها، شناسایی علائم سرطان‌های مختلف و روش های پیشگیری از بیماری‌ها را آموزش می بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: افراد آموزش دیده سفیران سلامت ما در ادارات،مدارس،دانشگاه ها و سایر مراکز متقاضی حضور پیدا کرده و به  رایگان به آنها آموزش می دهند.

این مقام مسئول اظهار داشت: سفیران سلامت در شبکه بهداشت و درمان پس از طی دوره آموزش های خاص زمان مناسب مراجعه به پزشک را به شهروندان آموزش می‌دهند تا از مراجعات بی مورد شهروندان به پزشک جلوگیری شود. 

آسیایی با اشاره به راه اندازی کانون‌های سلامت محله در شهرستان پردیس اظهار داشت: کانون سلامت محله خیابان سپاه در بومهن عملکرد مناسبی داشت و در این راستا طی چند روز آینده کانون سلامت محله جاجرود راه اندازی خواهد شد و برای  راه اندازی کانون سلامت محله در پردیس و فازهای جدید مسکن مهر برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه کانون‌های سلامت مشکلات درمانی هر محله را احصا  و بررسی کرده و به شبکه بهداشت و درمان گزارش می‌دهند، اظهار داشت: به منظور رفع و حل به موقع مشکلات درمانی شهروندان، کمیته هایی برای بررسی و رفع به موقع مشکلات درمانی در محل شبکه بهداشت و درمان  این شهرستان تشکیل شده است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

برچسب‌ها شهرستان پردیس بیماری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان پردیس بیماری شهرستان پردیس بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۰۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در همایش سفیران سلامت کرمانشاه، با اشاره به اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، گفت : امسال ۹۵ هزار دانش آموز، معادل ۲۵ درصد دانش آموزان استان کرمانشاه سفیر سلامت شده‌اند.

 وی با بیان اینکه اجرای طرح سفیران سلامت ارتقا سلامت دانش آموزان و جامعه را دنبال می‌کند، گفت: شعار دولت مردمی «پیشگیری مقدم بر درمان» است و معتقدیم دانش آموزان می‌توانند در طرح سلامت خانواده در کنار وزارت بهداشت باشند.

محمدی با بیان اینکه دانش آموزان سفیر سلامت پیام‌های سلامتی که از معلمان و مربیان خود دریافت می‌کنند را به سایر دانش آموزان انتقال می‌دهند، گفت: هر دانش‌آموزی که سفیر سلامت باشد، موظف است پیام‌های سلامتی که دریافت کرده را به گوش چهار نفر از همکلاسی‌های خود برساند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: دانش‌آموزان نیز با انتقال پیام‌های سلامتی به خانواده‌های خود آنها را در جریان این پیام‌ها گذاشته و از این طریق بخش قابل توجهی از جمعیت جامعه با پیام‌های سلامت آشنا می‌شوند و این مسئله می‌تواند تا حد زیادی سبب ارتقای سلامت جامعه شود.

محمدی اشاره‌ای هم به شرکت حدود چهار هزار نفر از دانش آموزان سفیر سلامت استان در جشنواره استانی سفیران سلامت داشت و گفت: این دانش‌آموزان در رشته‌های نقاشی، تئاتر، عکاسی و ... در این جشنواره شرکت کرده بودند که برگزیدگان آنها راهی مرحله کشوری جشنواره سفیران سلامت خواهند شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • مدارس، کانون مردمی‌سازی سلامت است
  • تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود
  • اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌وبختیاری